Fejk delar har funnits betydligt längre än sedan 2006 och heller inte alltid urmakare har så bra koll att de kan avgöra det, nu säger jag inte att det är så i detta fallet dock.
Spännet ger lite mer information på baksidan att det är tillverkat av "EK" och tycker de stämplarna ser okej ut, det är förhoppningsvis bara min magkänsla om loggan som är fel. Jag har hittat ett spänne med likadan märkning och logga på ebay, men det säger inte så mycket att någon där säger det är äkta:
Circa 1950'S. In excellent condition. The buckle is signed: "PAT. It's a 14 mm (inside) wide gent's buckle size.
www.ebay.com
Den största samlingen information om Omega spännen finns här, dock har jag inte läst igenom alla 50sidor och hittar inte ett exakt likadant som ditt på första sidan där de olika varianterna presenteras.
About Omega buckles, Having collected many Omega buckles over the years, I wanted to make a thread called “Let’s make the Ultimate Omega buckle thread”. I felt there was a lack of info on the subject and many fakes on the market, which led people to ask the same questions over and over. So, I...
omegaforums.net
Edit: kanske ska tillägga att det som gör min magkänsla dålig är dels avsaknaden av fasningar på spännet dvs det är helt platt utan någon "kant" på ovansidan där pinnen ligger på som tex detta nedan. Samt att loggan är väldigt enkel "platt" och utan skarpa former dvs ser nästan helt rundpolerad ut och den nästan smält in i spännet och inte är applicerad på spännet men där kan också ljuset/bilderna spela in en del.