Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt fin, referens?Hallå! Var servar jag bäst denna i Stockholm? Uppdraget har nästan givit upp och jag vill inte dra sönder något. Var nog 5+ år sedan service men den har inte heller gått så hårt i rotationen.
För övrigt måste dessa vara kandidat till vackraste uren som någonsin skapats. Tidlös elegans.
Jag rotade fram min 18k och den ser snarlik ut som din. Jag gissar på att de olika versionerna på bakboett beror på årsmodell.Hej!
Jag har nyligen ärvt min farfars Constellation C från cirka 1970. Den har inte blivit servad sedan 1988 då den bara legat i en låda hos föräldrarna så nu är den inne på en fullservice. 8500 skulle det kosta, dyrt men värt det sa dom i klockaffären.
Har dock en fråga om baksidan (vilket ja inte kan ta bild på nu) men mitt observatorium saknar detaljer på taket jämfört med andra klockor, bifogar bilder, vad beror skillnaden på?
(Första bilden är min klocka, de andra två tagna från nätet).
Hej Anders,Hej!
Jag har nyligen ärvt min farfars Constellation C från cirka 1970. Den har inte blivit servad sedan 1988 då den bara legat i en låda hos föräldrarna så nu är den inne på en fullservice. 8500 skulle det kosta, dyrt men värt det sa dom i klockaffären.
Har dock en fråga om baksidan (vilket ja inte kan ta bild på nu) men mitt observatorium saknar detaljer på taket jämfört med andra klockor, bifogar bilder, vad beror skillnaden på?
19mm Mellon bandhornen. Finns väldigt mycket att välja mellan!Okej tack för input. Det låter rimligt! Den kommer användas mycket framöver. Behöver hitta en ny rem till den dock då min har torkat. Har du några tips på var jag hittar sådana?
Tack igen!
Vet inte riktigt vad jag vill ha för look på det men tack för länkar och info om bandhornen!19mm Mellon bandhornen. Finns väldigt mycket att välja mellan!
Prisvärt:
Homepage EN
Here you will find a large range of exclusive watch bracelets and watch accessories for men & women ✓ Many lengths & widths ✓ HIRSCH - Buy online now!www.hirschthebracelet.com
Ett steg högre upp:
19
bulangandsons.eu
Någon särkild stil du tänker dig?
Hej!
Hej Anders,
Utöver att det säkert finns mindre skillnader genom åren vill jag också påstå att en tänkbar anledning till att din klocka saknar vissa detaljer kring observatoriet beror på att den poleretas några gånger "för mycket". Vid polering försvinner material och därmed finare detaljer.
Har dock sett mycket värre exempel där också alla stjärnor är bortpolerade med det sagt skulle jag undvika fler poleringar i framtiden.
Oavsett, stort grattis till otroligt fin klocka!
Tack för svar! Har spanat runt på nätet och kommit fram till att i modellerna som är helt i guld har ett slätt tak på observatoriet, där modellerna som har tegeltak är av stål eller guldplätterade."Att observatoriet saknar detaljer tror jag är så enkelt som att olika årsmodeller hade olika design. Jag kan inte se rent praktiskt hur någon kan polera bort rutnätet i observatoriet spårlöst men samtidigt lämna stjärnor och övriga detaljer intakta. Av Anders nätbild att döma är hela medaljongen i samma plan höjdmässigt på den detaljrika versionen.
Mycket fin C-shape du har där oavsett! Den ska du vara nöjd med. Hoppas servicen blir bra. Min fick en spabehandling av @JoakimS nyligen. Den har en medaljong utan de extra detaljerna, men jag vågar påstå att det är ett orört baklock eftersom allt som ska vara där är crisp."
Tack, dyrare än vad jag trodde men får jag var värdGrattis, vilken bra julklapp!