• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Planet Ocean 2500 snyggare än 8500?

Tärnan

Cartier
Är det bara jag som tycker den äldre modellen är snyggare än den nya? Jag skulle inte säga nej till keramisk ring och 8500 urverk men för mig är den äldre bezeln snyggare och ger ett mer klassiskt utseende. Ge gärna er wristshots så jag kan bestämma mig själv.
2391c911cec7a1d49528da4a30f508d5.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är det bara jag som tycker den äldre modellen är snyggare än den nya? Jag skulle inte säga nej till keramisk ring och 8500 urverk men för mig är den äldre bezeln snyggare och ger ett mer klassiskt utseende. Ge gärna er wristshots så jag kan bestämma mig själv.
2391c911cec7a1d49528da4a30f508d5.jpg
Båda är bra men men känslan i 8500 (kvalité) vinner alltid även om den är tjock. Kommer Omega med en ny PO slimmad likt 2500 har jag min 5:e PO.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snyggare? Nej! Stiligare? Japp!
Tror det är de smäckrare visarna på 2500 som gör det hela...
Kanonklockor båda två!!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Håller med om att gamla ser jäkligt mycket bättre ut idag än för 5 år sedan o_O
Intressant hur tid och trend kan förbättra en klocka långt efter den slutat produceras.
 

Tärnan

Cartier
Håller med om att gamla ser jäkligt mycket bättre ut idag än för 5 år sedan o_O
Intressant hur tid och trend kan dörbättra en klocka långt efter den slutat produceras.
det var lite så jag tänkte, vilken av dessa kan bli den som blir eftertraktad som vintage ur. Ur mitt tycke 2500 för utseendet men 8500 för verkets skull. Man skulle ju velat ha en mix av dessa...
 

marlun

Rolex
det var lite så jag tänkte, vilken av dessa kan bli den som blir eftertraktad som vintage ur. Ur mitt tycke 2500 för utseendet men 8500 för verkets skull. Man skulle ju velat ha en mix av dessa...

8500 är snyggare irl... EDIT: Tror dock inte att någon av klockorna blir speciellt eftertraktade som vintage ur
 

Tärnan

Cartier
Någon som vet startdatum för försäljning av planet ocean eller med vilket serienummer den startade en gång i tiden. Jag tänker att jag vill hitta en ocean med tidig produktionsnummer
 
Topp