• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega sparkar ut Rob Engström som AD.

Har inte de flesta klocktillverkare världsgaranti då, såsom Omega och Rolex?
Läs första meningen i mitt inlägg igen. :)
Alla gråhandlare säljer inte klockor med nya korrekt ifyllda garantikort.

Edit: Relaterat till videon alltså, om man tycker att Federico säger konstiga saker.

Vet inte hur de här klockorna som hamnar i USA har flyttats rent fysiskt - om det sker i bulk genom ett fraktföretag eller i mindre kvantiteter där privatpersoner transporterar. Hursomhelst - om man får tillbaks på 20% (19% efter avgift) av inköpspriset (moms) exempelvis genom Global Blue på Arlanda kan det ju bli stora pengar för mellanledet som möjliggör detta. Låt oss säga att genomsnittspriset för en Omega är 30 000 kr (mer, mindre?) - så handlar det ju om runt 6000 per klocka - definitivt en komponent i upplägget skulle jag gissa - speciellt om man "glömmer" att betala skatt sen i USA.

Senast ändrad:
Vet inte hur de här klockorna som hamnar i USA har flyttats rent fysiskt - om det sker i bulk genom ett fraktföretag eller i mindre kvantiteter där privatpersoner transporterar. Hursomhelst - om man får tillbaks på 20% (19% efter avgift) av inköpsmomsen exempelvis genom Global Blue på Arlanda kan det ju bli stora pengar för mellanledet som möjliggör detta. Låt oss säga att genomsnittspriset för en Omega är 30 000 kr (mer, mindre?) - så handlar det ju om runt 6000 per klocka - definitivt en komponent i upplägget skulle jag gissa - speciellt om man "glömmer" att betala skatt sen i USA.
Och då det är utpriset till kund som är reglerat av tillverkarna borde det vara mest fördelaktigt att lyfta momsen från ett land med 25% moms?

Tycker också dom varit trevliga varje gång jag varit där. Däremot tror jag de flesta på KS, inkl mig själv, inte är speciellt förtjusta i att AD säljer till gråhandlare via ”bakdörren”.

...annat var det när de stod som sponsor av forumet.

- Var ska jag handla min Rolex i Stockholm?
- (Unisont) RobE.

- Men om jag inte bor i Stockholm då?
- (Nästan lika unisont) Det är lätt värt att spendera upp till nio timmar bil för att få äran att besöka RobE.

- Jag bor över gatan till Nymans, där jag också köpte min klocka, och skulle nu behöva förlänga länken.
- Nymans är skit. Gå till RobE.

Jag överdriver lite för effekt, och visst verkar det som att det kommit fram lite ny information sen dess, men visst är den dramatiska förändringen i ton ganska intressant?
För det var ju inte så att det bara var tidigare forumägare som promotade Rob Engström (det hade ju inte varit så konstigt, eftersom ett tydligt incitament förelåg), utan det var ju verkligen alla.
Intressant, som sagt.

- (Unisont) RobE.

- (Nästan lika unisont) Det är lätt värt att spendera upp till nio timmar bil för att få äran att besöka RobE.

- Jag bor över gatan till Nymans, där jag också köpte min klocka, och skulle nu behöva förlänga länken.

Jag överdriver lite för effekt, och visst verkar det som att det kommit fram lite ny information sen dess, men visst är den dramatiska förändringen i ton ganska intressant?
För det var ju inte så att det bara var tidigare forumägare som promotade Rob Engström (det hade ju inte varit så konstigt, eftersom ett tydligt incitament förelåg), utan det var ju verkligen alla.
Intressant, som sagt.

Även det omvända förhållandet kan vara värt att notera.

EDIT: Lyckades visst inte att citera mig själ ordentligt. Nåja, poängen framgår ju ändå.

[QUOTE="Clark Kent, post: 2090012, member: 8454”]Det är bra att alla åsikter kommer fram. I annat fall riskerar den här tråden att bli lika menings- och tandlös som Goodguy/Badguy-trådarna är nu. Eller att en AD kan gå från att vara rätt så hårt åtgången ena dagen till unisont hyllad dagen efter när man har blivit forumsponsor, Lex Nymans.[/QUOTE]

- (Unisont) RobE.

Intressant, som sagt.
Det är det som händer när medlemmar rapar up andras erfarenheter för att de vill ha något att säga. Drevet går för eller emot beroende på hur den allmänna stämningen är.

Tillbaka
Topp