• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega sparkar ut Rob Engström som AD.

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Att Rob hade "högt" anseende för ett par år sedan berodde ju, förutom att de var forumsponsor, på att det fanns folk som erbjöd KS-medlemmar tillhörande en exklusiv skara (som vi kan kalla Billy) bra men icke prutbara priser på bland annat Rolex. Finns skärmdumpar där ute med tydliga regler för vad som gällde.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Rob E hade fantastisk service och det ställe jag utförde samtliga ärenden gällande Patek och rolex. Sen hände något och man fick ett skit-bemötande i butiken.
Har tyvärr inte varit där på länge och hoppas det förändrats.
Har visserligen stor förståelse för att dom ruttnade då butiken av vissa verkade vara ämnad som KS-lounge.
/j
 

Mauritz

Rolex
Jag har inga stora erfarenheter av varken Rob eller Nymans.
Skulle dock köpa en Rolex till min sambo när hon fyllde 40 och gick till Rob.E kollade diskuterade lite och vid frågan om det gick att göra något på priset, fick jag till svar 100:- rabatt kan du få i detta läge hade det varit bättre att säga " tyvärr det finns inget att göra" då hade det blivit affär, men 100:- i rabatt tog bort all kännslan för affär där och då. Samma när jag skulle köpa min Daytona, gick Nymans kände mig synad från topp till tå och fick till svar " den får du vänta länge på " min fråga blev hur länge svaret kom kort "räkna med minst 5 år". Sex månader senare hade jag Daytonan på armen från en annan AD som även fått sälja ännu klocka till mig.
Ovan nämnda mottaganden ger ett dåligt renommé men man kanske inte skall döma ut butikerna på grund av enskilda händelser, men det verkar dock vara ett mönster om man ser till andras upplevelser. Jag har dock inga problem att ge Nymans en chans till vid nytt klockköp då jag visste att det var leveranstid på Daytona, men Rob E vete tusan tyckte verkligen att upplevesen där var under all kritik.
P.S Sambon fick sin Rolex...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
...annat var det när de stod som sponsor av forumet.


- Var ska jag handla min Rolex i Stockholm?
- (Unisont) RobE.

- Men om jag inte bor i Stockholm då?
- (Nästan lika unisont) Det är lätt värt att spendera upp till nio timmar bil för att få äran att besöka RobE.

- Jag bor över gatan till Nymans, där jag också köpte min klocka, och skulle nu behöva förlänga länken.
- Nymans är skit. Gå till RobE.


Jag överdriver lite för effekt, och visst verkar det som att det kommit fram lite ny information sen dess, men visst är den dramatiska förändringen i ton ganska intressant?
För det var ju inte så att det bara var tidigare forumägare som promotade Rob Engström (det hade ju inte varit så konstigt, eftersom ett tydligt incitament förelåg), utan det var ju verkligen alla.
Intressant, som sagt.

Partipiskan!
 

davestoni

Panerai
Bra att det blev något roligare än tråk Omega.
Nu får vi hoppas att Rolex ersätts med något trevligt
Chopard är ju helt klart spännande & vackra
maxresdefault.jpg
 

Willed

Cartier
2-Faktor
För en annan som inte bor i Stockholm. Vad händer? Är omega ute eller ej? Kvar på hemsidan. Jag går lite i planerna på en speedmaster 005 i julklapp och hade vart fint med decemberrabatten :)
 

Willur

Cartier
För en annan som inte bor i Stockholm. Vad händer? Är omega ute eller ej? Kvar på hemsidan. Jag går lite i planerna på en speedmaster 005 i julklapp och hade vart fint med decemberrabatten :)

De har kvar ett par klockor i montern, men ingen 005a. De får inte heller in några fler. Finns gott om andra butiker med Omega i närheten dock. :)
 

Willur

Cartier
Rob Engström upphör numera med försäljning av Cartier. Det har blivit ett par märken nu, vi får hoppas att annat kul kommer in.
 
Topp