Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cartier öppnade en egen boutique i Stockholm nyligen, kanske därför Rob inte är återförsäljare längre?
Longines ska dom iofs vara glada över att dom inte harAtt bli av med Omega, Longines och Cartier skickar väldigt starka signaler till andra leverantörer som garanterat vet om både att de blivit av med dessa märken och även varför.
Varför då?Longines ska dom iofs vara glada över att dom inte har
Jag minns inte riktigt men jag har för mig att jag bara länkade till deras forumprofil för att påvisa att de inte är särskilt aktiva och att de förmodligen ville fortsätta att ligga lågt efter hela den här soppan där de bl.a. blev av med Omega och hängdes ut inom klockkretsar.Vad var detta?
Det råder det delade meningar om. Tag Heuer är lätt bättre än longines idag.Varför då?
Ett märke som säljer väl, är ett av de starkaste när det kommer till kvalité för priset, ofta instegsmärket on par med Tag Heuer, och väldigt populärt bland Kineserna som Rob Engström så hårt riktat in sig på?
Nä, det låter som en dum idé att ha ett sådant märke.
Har man butik så vill man sälja märken som säljer. Spelar noll roll vad du föredrar för märken. Tror du man säljer DW för att man gillar DW?Det råder det delade meningar om. Tag Heuer är lätt bättre än longines idag.
Longines hydroconquest ser ut som en lågprishomage till submariner.
Det råder det delade meningar om. Tag Heuer är lätt bättre än longines idag.
Longines hydroconquest ser ut som en lågprishomage till submariner.
Longines legend diver (Nja, det vill jag inte påstå.
Absolut, TH gör egna high(er) end urverk och Tourbilloner, men märket som det är idag har knappast samma historik.
Longines har en hel del urverk som är specialbyggda av ETA till deras specifikationer, inte endast finisherade.
L688 till exempel anser jag vara ett bättre och mer pålitligt urverk än många även i dubbla prisklassen. Detta är något som TH haft mycket svårt att göra till vettigt pris, och till utseendet blivit Hublot 2.0 helt enkelt.
Longines legend diver (
L3.774.4.50.0)
Är nog det enda dom gör idag jag skulle kunna tänka mig. TH har flertalet, däribland Monaco och aquaracern.
Ngn som vet om det fanns ngn jul-rabatt? Eller om det ev kommer rabatteras ngra Cartier om de nu upphör med det?För en annan som inte bor i Stockholm. Vad händer? Är omega ute eller ej? Kvar på hemsidan. Jag går lite i planerna på en speedmaster 005 i julklapp och hade vart fint med decemberrabatten
Tror det är bättre att du går in i butiken och pratar med dem. Maila är sällan bra, de blir nog överösta med Mail från däcksparkare..Rob verkar inte vilja ha några nya kunder. Inte så gärna att de bryr sig om att ringa tillbaka eller svara på mail frågor angående klockor i 200k kr klassen, så låt de slå igen. Kanske nån som kan bemöta en kund kan ta upp försäljningen av Patek..
Då passar det utmärkt att roffe mailar han är fan definitionen av däcksparkare!Tror det är bättre att du går in i butiken och pratar med dem. Maila är sällan bra, de blir nog överösta med Mail från däcksparkare..
Jag får alltid svar, men stundtals tar det någon dag mellan varje svarRob verkar inte vilja ha några nya kunder. Inte så gärna att de bryr sig om att ringa tillbaka eller svara på mail frågor angående klockor i 200k kr klassen, så låt de slå igen. Kanske nån som kan bemöta en kund kan ta upp försäljningen av Patek..
Rob verkar inte vilja ha några nya kunder. Inte så gärna att de bryr sig om att ringa tillbaka eller svara på mail frågor angående klockor i 200k kr klassen, så låt de slå igen. Kanske nån som kan bemöta en kund kan ta upp försäljningen av Patek..
Samma här de gånger jag varit i kontakt med dem. Trevligt bemötande!Jag får alltid svar, men stundtals tar det någon dag mellan varje svar
Jag får alltid svar, men stundtals tar det någon dag mellan varje svar
+1Samma här de gånger jag varit i kontakt med dem. Trevligt bemötande!
Är dom inte längre återförsäljare av Omega nu eller vad gäller egentligen?
Jag var inne och servade en Seamaster nån gång innan årsskiftet, och då hade de fortfarande omegamodeller inne i alla fall. Kan ju hända att det var saker som inte var sålt bara, kikade inte så noga på dom (var mer nyfiken på Tudor).
Alltid blivit trevligt bemött där iaf.
Ok! Lite det jag misstänkte. Tack för klargörandetDe är fortfarande Omega service center men ej återförsäljare. Klockorna i butiken är som du säger osålda klockor de har kvar.
Klockbutiker generellt är urusla på att ta hand om presumtiva kunder som inte bor så de kan besöka butiken. Den där däcksparkaren kan snabbt bli en bra kund med rätt bemötande.Tror det är bättre att du går in i butiken och pratar med dem. Maila är sällan bra, de blir nog överösta med Mail från däcksparkare..
Då passar det utmärkt att roffe mailar har är fan definitionen av däcksparkare!
Klockbutiker generellt är urusla på att ta hand om presumtiva kunder som inte bor så de kan besöka butiken. Den där däcksparkaren kan snabbt bli en bra kund med rätt bemötande.
Det är väl ingen generationsfråga? Jag har köpt både klockor och bilar på nätet. Håller iof med att många klockbutiker och framförallt ADs behöver förbättra sitt omni-channel tänk och ge en bättre kundupplevelse oavsett om det är i en fysisk butik eller online.Generationen som kommer har ju inga som helst bekymmer med att köpa bilar över nätet - varför skulle de ha något som helst problem med att göra en klockaffär samma väg?
Nu vet jag inte hur gammal du är, men det är klart att det skiljer mellan generationerna.Det är väl ingen generationsfråga? Jag har köpt både klockor och bilar på nätet. Håller iof med att många klockbutiker och framförallt ADs behöver förbättra sitt omni-channel tänk och ge en bättre kundupplevelse oavsett om det är i en fysisk butik eller online.
Jag är inte helt övertygad om det även om det självklart skiljer mellan generationerna. Om man ser till ett begrepp som ”butiksdöden” där många fysiska butiker får stänga pga. digitaliseringen så tror jag inte det enbart beror på köpbeteendet hos den yngre generationen. Visst, många ur den äldre generationen (60+) föredrar kanske kontanter och butiksbesök men många av de företag som är framgångsrika idag har förstått hur man jobbar med Omni Channels och kombinera offline/online för att nå alla målgrupper oavsett ålder. Det handlar inte om att ”sälja på nätet” utan att behålla kunden, oavsett kanal. Många återförsäljare av klockor har i min mening en lång väg kvar gällande omni. De kan (generellt) hålla en hyfsad servicenivå i fysisk butik men många är katastrof online om man jämför med andra branscher.Nu vet jag inte hur gammal du är, men det är klart att det skiljer mellan generationerna.
Sen finns det så klart en massa undantag som bekräftar regeln, men att det är vanligare bland yngre att man gör hela affärer utan att (i princip) lämna dator eller mobil måste du väl hålla med om?