• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega sparkar ut Rob Engström som AD.

Skamfilat rykte efter flertalet märkligheter. Tappar gradvis sina bästa märken. Kundservice som verkar ytterst blandad. Butik i ett riktigt skitläge (i en bransch där de bättre märkena går i rak motsatt riktning) = bra cocktail för att en verksamhet ska läggas ned och jag har lite svårt att förstå varför dom inte agerar på något sätt. Men dom kanske inte vill driva den vidare.

Varför inte satsa på att ta in ett fåtal bra märken, som inte har så starkt fotfäste i Sverige, som ex Glashutte, Parmigiani Fleurier, B&M mfl och vara en exklusiv handlare som står ute lite. Alternativt ta upp kampen och bli bästa gråhandlaren, med egna urmakare. I en ny mindre butik, på ett bättre läge.

Well well, time will tell...

Skamfilat rykte efter flertalet märkligheter. Tappar gradvis sina bästa märken. Kundservice som verkar ytterst blandad. Butik i ett riktigt skitläge (i en bransch där de bättre märkena går i rak motsatt riktning) = bra cocktail för att en verksamhet ska läggas ned och jag har lite svårt att förstå varför dom inte agerar på något sätt. Men dom kanske inte vill driva den vidare.

Varför inte satsa på att ta in ett fåtal bra märken, som inte har så starkt fotfäste i Sverige, som ex Glashutte, Parmigiani Fleurier, B&M mfl och vara en exklusiv handlare som står ute lite. Alternativt ta upp kampen och bli bästa gråhandlaren, med egna urmakare. I en ny mindre butik, på ett bättre läge.

Räcker ju att ha en dålig adress eller en ful ingång för att bli av med Rolex. Tråkig utveckling att alla roliga märken enbart säljs av megabutiker.

De har tagit in Parmigiani, vad jag hörde för att ersätta tappet av ”kronan”. Vi får väl se hur det går.

Låter som en ostig klocka, eller ska de börja sälja mejeri? 😂 Ne skämt åsido, känner inte alls till det märket.
Kan de sälja 25 PF om året till kinesiska turister är det bra gjort mtp prislappen jmfrt med konkurrenterna.

Det räcker med tre minuter på Biblioteksgatan så ser man vilken butik som intressenter köar utanför och vilka som gapar tomma trots lika gott kaffe,kundbemötande,blask,slafs etc.

Isf kan det vara värt att läsa in sig lite.
De har gjort en del otroligt fina klockor. Men för Rob Engströms del så lär det så klart inte väga upp särskilt många procent av tappet.
Menade givetvis inget illa mot klockmärket. Jag tror också det ska mycket till för att de ska överleva med de märkena som är kvar. Som @FlipSwede skriver, när jag var där i somras dammsög kinesiska turister upp samtliga Rolex, spelade ingen roll om det var ”kalla modeller” som airking, två ton m.m.

Någon i tråden skrev att de skulle kunna köra all in som gråis, det hade varit intressant.

Menade givetvis inget illa mot klockmärket. Jag tror också det ska mycket till för att de ska överleva med de märkena som är kvar. Som @FlipSwede skriver, när jag var där i somras dammsög kinesiska turister upp samtliga Rolex, spelade ingen roll om det var ”kalla modeller” som airking, två ton m.m.

Någon i tråden skrev att de skulle kunna köra all in som gråis, det hade varit intressant.
Ja nånting som det tjänas pengar på måste de ju hitta på om butiken ska överleva.
Alternativet är ju sälja bolaget för namnets värde och om möjligt överlålåta lokalen.

Varken Swatch Group eller Richemont vill ha med dem att göra, PP är borta, Rolex borta, LVMH har andra ADs, så då är det inte mycket kvar att leva på det som säljer i Sverige.
AP kommer öppna egen AP House så de kommer absolut inte få dem heller på Rob.

Det är ledningens eget fel synd nog, de gjorde bort sig gång på gång tyvärr.

Varken Swatch Group eller Richemont vill ha med dem att göra, PP är borta, Rolex borta, LVMH har andra ADs, så då är det inte mycket kvar att leva på det som säljer i Sverige.
AP kommer öppna egen AP House så de kommer absolut inte få dem heller på Rob.

Det är ledningens eget fel synd nog, de gjorde bort sig gång på gång tyvärr.
Hur har dom gjort bort sig?

Nyfiken fråga, varför skulle grejen med att sälja till kinesiska turister inte vara enligt Rolex önskemål? Gränsar på gråhandel?

Jag kan inte exakt hur det är formulerat och striktheten i det, men iaf när hypen var som värst, fanns det någon sorts uppmaning från Rolex att klockor ska säljas lokalt - dvs till kunder boendes i landet/staden. Tror tom att detta gällde stat för stat i US (här kan säkert @FlipSwede komma med insikt).

Tillbaka
Topp