FlipSwede
Guld
Sedan får man ju skilja på att frivilligt sluta med att saluföra ett märke och att inte få sitt kontrakt förlängt från tillverkaren.Både Nymans Västerås och Krons har tappat Rolex men fortsätter sälja Tudor så inget konstigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sedan får man ju skilja på att frivilligt sluta med att saluföra ett märke och att inte få sitt kontrakt förlängt från tillverkaren.Både Nymans Västerås och Krons har tappat Rolex men fortsätter sälja Tudor så inget konstigt.
Tror inte att man frivilligt slutar sälja RolexSedan får man ju skilja på att frivilligt sluta med att saluföra ett märke och att inte få sitt kontrakt förlängt från tillverkaren.
Joddå om det är bättre för firman att koncentrera försäljning till en butik istf att ha tre som nu skall uppfylla Rolex krav på utformningTror inte att man frivilligt slutar sälja Rolex
Joddå om det är bättre för firman att koncentrera försäljning till en butik istf att ha tre som nu skall uppfylla Rolex krav på utformning
Rätt även om det säkert finns gott om folk som inte vet vilka butiker som ingår i koncernen.Då har inte ”man” slutat sälja Rolex, då är det bara en del av moderbolaget som inte säljer Rolex.
Absolut bör man begripa vad man läser.Helt rätt.
Du får ju se till att begripa vad du läser.
Stämmer bra så då var vi tydligen överens redan från början även om jag redigerade mitt svar.Absolut bör man begripa vad man läser.
I detta fallet så är det inte roligt för Rob. För Nymans så är det status quo om inte till och med bättre.
Alltså har inte Krons ägare slutat sälja Rolex. Däremot så har Krons butik slutat att sälja Rolex.
”Man” har således inte slutat att sälja Rolex i detta fallet om man pratar om Krons.
”Man” har slutat att sälja om man pratar om RE.
För RE är det absolut inte frivilligt.
Stämmer bra så då var vi tydligen överens redan från början även om jag redigerade mitt svar.
Jag personligen tycker det är väldigt roligt Rob inte längre säljer Rolex.
Men det hör väl kanske inte hit..
100% min senaste upplevelse av Rob E, gissar att det var runt 2015. Man får bättre mottagande på 7-eleven. Inte satt min fot där sedan dess.Väl i butiken fick jag vänta en bra stund innan jag fick någon uppmärksamhet då man prioriterade de övriga kunderna som till 100% bestod av kineser. När en kvinna i personalen skulle hjälpa mig så kunde hon inte svenska utan vi fick prata engelska
Med nuvarande utbud tror jag de får det väldigt svårt att överleva om det inte finns gott om pengar i kassan att bränna.Av alla kommentarer att döma gjorde Rolex (och Omega) helt rätt i att dra undan mattan för Rob E då de nonchalerat sina kunder en längre tid. Förhoppningsvis blir de även av med Tudor och stänger igen.
Det som skulle locka är fläskiga rabatter och momsfippel tills man tappar Tudor.Med nuvarande utbud tror jag de får det väldigt svårt att överleva om det inte finns gott om pengar i kassan att bränna.
Krons har en Tudor-shop in shop och är Nymansbolag så vad som skulle locka en Tudorkund mer hos Rob har jag svårt att se.
Men tiden får väl visa hur det blir
Om det går kränga Tudor till turister billigare än Nymans så varför inte?Det som skulle locka är fläskiga rabatter och momsfippel tills man tappar Tudor.
Vad som borde hända är ju att butiken tar kontakt,berättar hur det ligger till och frågar hur kunden vill att återbetalning skall ske om de inte kan leverera varan som utlovat.Någon som har koll på vad som händer om man betalat en handpenning när de nu tappar märket? Ej hört något från Rob E själva
Någon som har koll på vad som händer om man betalat en handpenning när de nu tappar märket? Ej hört något från Rob E själva
Behövde du kontakta dem,eller kontaktade de dig?Hade själv en handpenning hos Rob E som jag fick återbetalad förra året när klockan blev discontinued (efter 18 mån väntan, köpt flera klockor där och inte bara Rolex). Förstår nu varför de inte erbjöd mig nåt lika bra eller bättre när jag var tydlig med att jag inte skulle gå tillbaka dit om de inte hittade en bra lösning...
De kontaktade mig, via mail om jag minns rätt. Visste ju inte då att de skulle tappa Rolex, hade jag haft en handpenning där nu hade jag nog åkt till butiken direkt och fått den återbetalad för säkerhets skullBehövde du kontakta dem,eller kontaktade de dig?
Inte för att det
Jag lade handpenning hos Rob på en DJ för 3-4 år sedan. Efter att dom inte lyckats skaffa hem den åt mig inom deras beräknade tid plus ytterligare ett par månader så gick jag tillbaka och begärde pengarna tillbaka. Först vägrade dom med sura miner; "nej, vi betalar aldrig tillbaka erlagd handpenning" osv. Jag bad då att få prata med en i dåvarande personalen som jag är bekant med, vilket dom knappt ville gå med på eftersom dom så klart insåg att jag ville ta saken med honom istället ("jaha, och vad vill du honom då?"). Han löste dock återbetalning på studs till slut medan första säljaren stod och blängde en bit bort.
Stämmer med vad den stollen jag hade turen att träffa med viktig min förklarade.Jag lade handpenning hos Rob på en DJ för 3-4 år sedan. Efter att dom inte lyckats skaffa hem den åt mig inom deras beräknade tid plus ytterligare ett par månader så gick jag tillbaka och begärde pengarna tillbaka. Först vägrade dom med sura miner; "nej, vi betalar aldrig tillbaka erlagd handpenning" osv. Jag bad då att få prata med en i dåvarande personalen som jag är bekant med, vilket dom knappt ville gå med på eftersom dom så klart insåg att jag ville ta saken med honom istället ("jaha, och vad vill du honom då?"). Han löste dock återbetalning på studs till slut medan första säljaren stod och blängde en bit bort.
Jag betalade handpenning hos NymansVad är det för gangster metoder dem försöker köra med? Låter ju helt sjukt. Har aldrig erlagt handpenning och med all respekt att du gjorde det, men kan inte förstå varför man gör det från första början. Hursomhelst, du som gjorde det. Skriver man på något avtal gällande handpenning och vad som ska levereras? Borde väl framgå att man ska få tillbaka sin handpenning om de inte kan leverera vad som avtalats? Ska väl inte behöva be om att få prata med viss personal man är bekant med. Vad är det för pissig kundservice.
Jag betalade handpenning hos Nymans
På kvittot framgick
Vad jag köper
När det beräknas levereras
Vad priset på varan är
Vad jag erlagt i handpenning
Den gången var det klart till min fördel och jag har därefter aldrig erbjudits detta upplägg igen...
Man skrev på någon form av dokument, minns inte exakt hur det var utformat, där det stod utskrivet just att handpenning ej återbetalas, men i och med min bekant osv så var jag tämligen säker på att det inte skulle vara några problem om det skulle behövas.Vad är det för gangster metoder dem försöker köra med? Låter ju helt sjukt. Har aldrig erlagt handpenning och med all respekt att du gjorde det, men kan inte förstå varför man gör det från första början. Hursomhelst, du som gjorde det. Skriver man på något avtal gällande handpenning och vad som ska levereras? Borde väl framgå att man ska få tillbaka sin handpenning om de inte kan leverera vad som avtalats? Ska väl inte behöva be om att få prata med viss personal man är bekant med. Vad är det för pissig kundservice.
Nej det gjorde det inte,och det var inget vi diskuterade heller.Framgick det vad som gäller om det inte levereras enligt beräknad tid?
Antar att det är därför du heller inte erlagt handpenning därefter
Man skrev på någon form av dokument, minns inte exakt hur det var utformat, där det stod utskrivet just att handpenning ej återbetalas, men i och med min bekant osv så var jag tämligen säker på att det inte skulle vara några problem om det skulle behövas.
Nej det gjorde det inte,och det var inget vi diskuterade heller.
Klockan kom tre månader tidigare än vi kommit överens om så i mitt fall var det en icke-fråga.
Jag fick klockan ungefär 50.000kr under vid leverans gällande listpris utan något större gnäll från Nymans sida.
De visste precis som jag vad som lagligen gäller vid avtalets ingång och prisjusteringar därefter.
Så det förstår jag de inte gör om.
Det hade jag heller inte gjort