Se Omega lite som en halvtaskig pralinask med några riktiga godbitar i. Som tidigare är skrivet i tråden så är 8500/9300-verken grymt
funktionella - tidshållningen är outstanding och det är sjukt långa serviceintervall på dem.
Det är väl lite frågan om vad du vill ha för klocka - söker du något mer diskret och elegant är det svårare att hitta i Omegas kollektion. Söker du däremot en schysst kortärmat-klocka så finns det mycket kul och rätt lekfulla designer i olika former om du tittar på PO/AT/SM300/SMP samt Speedyn för den som är lagd åt det hållet.
Jag håller med om att klockorna är stora, och är i många fall svåra att bära till långärmat för att det helt enkelt ser knas ut, men till bara en schysst t-shirt eller piké där klockan får göra sin grej själv så tycker jag att det är många modeller som är jäkligt snygga. Sen måste man ju gilla det "moderna" stuket på klockor också för att det ska gå hem.
Utbudet är kanske lite väl stort för oss som är nördar på området klockor, vi gillar ju det här med en tydlig linje. Deras "limited" editions är något som icke-klocknördar uppskattar, det kommer något med kanske ännu mer flärd och som är ännu mer udda i en ändå rimlig prisklass (dvs om man inte vill kasta 200k på en konstig Hublot med broderad urtavla). Skillnaden är än en gång att du faktiskt får ett bra urverk i en Omega, till skillnad mot många Hublot-modeller.
De är driftsäkra, gedigna och relativt bra prisade även för gemene man som tycker att alla vi på det här forumet är tappade bakom en vagn för att vi lägger så mycket på klockor. Det Omega gör gör Omega jävligt bra. De kommer aldrig vara lika mytomspunnet som Rolex, men vissa saker tycker jag fan att de gör bättre, typ AR (
@yonsson köp en Omega!), lite intressantare urverk och även i många fall schysstare och bättre proportionerade länkar. Svårt att OWGa med dock, skulle väl vara en AT 38.5 av den gamla modellen utan PCL.