... sen kan man väll inte vara helt säker men man får lugna sig i alla tecken på äkthet antar jag.Det är äkta! Stämplarna stämmer och loggan ser fin ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
... sen kan man väll inte vara helt säker men man får lugna sig i alla tecken på äkthet antar jag.Det är äkta! Stämplarna stämmer och loggan ser fin ut
De tre spännena till höger, ska man dra bandet som blir över under det andra? Konstigt fomulerad fråga kanske men gillar inte flärpen som sticker ut om man har för långt band och detta skulle i så fall lösa det.Möjlig kronologisk ordning
Ja, man drar bandet under den "bygeln".De tre spännena till höger, ska man dra bandet som blir över under det andra? Konstigt fomulerad fråga kanske men gillar inte flärpen som sticker ut om man har för långt band och detta skulle i så fall lösa det.
Och under bandet på andra sidan? På den längst ut till höger dvs.Ja, man drar bandet under den "bygeln".
Just det, så är det ju på det spännet.Och under bandet på andra sidan? På den längst ut till höger dvs.
De tre spännena till höger, ska man dra bandet som blir över under det andra? Konstigt fomulerad fråga kanske men gillar inte flärpen som sticker ut om man har för långt band och detta skulle i så fall lösa det.
Såhär ser det ut, med bandet monterat.Och under bandet på andra sidan? På den längst ut till höger dvs.
Ah, snyggt!Såhär ser det ut, med bandet monterat.
Stämplarna ser sådär ut
Precis. Samt loggan. Tyvärr åker ngn på en nitStämplarna ser sådär ut
Dålig koll på om bandet och spännet är äkta, men vet iallafall att det inte ska stå "genuine leather" eller liknande på äkta Omegaband. Stilmässigt skulle jag nog dock tippa på att det är rätt modernt, om inte nytt. Typ 90-tal iallafall? Loggan på spännet borde nog matcha loggan på tavlan.Passar detta spännet till en Omega Genève Från ca 1972? Den är ny i lådan och söker såklart rätt spänne, eller är det rätt band och spänne? Vore tacksam för svar! Har sett -när jag surfat - att det spännet längst till höger som @theargonaut visar i sitt inlägg ovan stämmer överens med en Genève från tiden. Referensen är 166.041 cal.565!
Jag tror att spännet och bandet är original, men saknar stämplar på baksidan av spännet.
Jag är ingen expert men har försökt läsa på om spännen i min jakt. Skulle säga att ditt är ett nytt spänne och inte är tidsenligt med din klocka men jag kör ett nytt spänne till en äldre klocka så det ska inte stoppa dig. Däremot blir jag lite tveksam till att det saknas märkning. Ett av mina ser likadant ut med graverad logga istället för utanpåliggande som man ser på de äldre och det är nytt från AD och har ett nummer på baksidan.Passar detta spännet till en Omega Genève Från ca 1972? Den är ny i lådan och söker såklart rätt spänne, eller är det rätt band och spänne? Vore tacksam för svar! Har sett -när jag surfat - att det spännet längst till höger som @theargonaut visar i sitt inlägg ovan stämmer överens med en Genève från tiden. Referensen är 166.041 cal.565!
Jag tror att spännet och bandet är original, men saknar stämplar på baksidan av spännet.
Dålig koll på om bandet och spännet är äkta, men vet iallafall att det inte ska stå "genuine leather" eller liknande på äkta Omegaband. Stilmässigt skulle jag nog dock tippa på att det är rätt modernt, om inte nytt. Typ 90-tal iallafall? Loggan på spännet borde nog matcha loggan på tavlan.
Stort tack! Så är det såklart! Tackar för all input! Det blir att byta band och spänne och flytta över allt till en nyare i kommande köp! Det här med spänne är ju ett träsk där du inte kan gräva djupt nog! Det var trots allt klockan som jag fastnade för, men ett tidsenlig spänne är nästan 50%. Köpte igår ett spänne av @mmartensson som jag tror är rätt för klocka Tack åter igen för svar!Jag är ingen expert men har försökt läsa på om spännen i min jakt. Skulle säga att ditt är ett nytt spänne och inte är tidsenligt med din klocka men jag kör ett nytt spänne till en äldre klocka så det ska inte stoppa dig. Däremot blir jag lite tveksam till att det saknas märkning. Ett av mina ser likadant ut med graverad logga istället för utanpåliggande som man ser på de äldre och det är nytt från AD och har ett nummer på baksidan.
Brukar hänvisa till sidan nedan. Bra info men summeras med att det inte finns några regler .
https://omegaforums.net/threads/about-omega-buckles.37347/
Den niten har man själv gått på tyvärr, men bara en gång...Fy fan 400 plus frakt för ett fakespänne.
Tror inte det fanns många signerade spännen på den tiden, så ingen idé att jaga.Köpte mig en Omega tank från 30-talet enligt uppgift. Frågan är vad man skall ha för spänne, hade Omega logga på sina spännen då?
Har en lite nyare som skulle behöva ett spänne så jag söker ändå men jag misstänkte att det var så för just denna. Har inte sett signerade kronor på de äldre heller men det kanske det skall vara?Tror inte det fanns många signerade spännen på den tiden, så ingen idé att jaga.
Nä, så är det. Tror inte Omega hade signerade kronor förrän nån gång under andra halvan på 40-talet.Har en lite nyare som skulle behöva ett spänne så jag söker ändå men jag misstänkte att det var så för just denna. Har inte sett signerade kronor på de äldre heller men det kanske det skall vara?
Ja, det är ett riktigt band. Det är nog varken ett låtsasband, lakritsrem eller en leksak.Hej vänner, tänkte höra med er om ni vet om detta spänne (och armband) är riktigt? Tack!
Rätt och riktigt. Har själv haft ett sådant band med samma spänne till min De Ville.Hej vänner, tänkte höra med er om ni vet om detta spänne (och armband) är riktigt? Tack!
Tack o bock! Vart lite kluven där när Omega loggan i bandet hade hål igenom sig.Rätt och riktigt. Har själv haft ett sådant band med samma spänne till min De Ville.
Är osäker på denna, har sett väldigt många av dessa 9-radiga BOR länkar säljas som helt nya både på Tradera och Ebay.Passar inte riktigt in i tråden, men skulle vilja veta vad ni tror om den här?
Klockarmband | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Klockarmband enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com