• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Tillbaka på länk!
06C6459F-447E-451B-8F53-41867E030617.jpeg
Frågan är om den inte är bäst på länken trots allt.

Min SMP är numera på garantispa i en månad i Schweiz, 1 jävla månad utan något mekaniskt med länk på armen, whatta fakk asså.

On a sidenote. Skickade in skiten pga att den tappat 48 sek på en vecka, dvs ca -7 per dygn(uppemot -10 har skett), hur bra kommer de reglera den och vad händer om klockan magiskt skulle börja gå -3.9 på vägen dit?

Hej på er!

En fråga till er som kan saker och ting: Har under en tid lurat på nya PO 8900 43,5mm och fick ett bra erbjudande hos en officiell omega dealer på Kanarieöarna. Vad ska man tänka på där? Tänker mig att garanti på 4 år är World wide etc etc? Ngt särskilt man ska tänka på? Skatt/moms?

Tack på förhand!

Hej på er!

En fråga till er som kan saker och ting: Har under en tid lurat på nya PO 8900 43,5mm och fick ett bra erbjudande hos en officiell omega dealer på Kanarieöarna. Vad ska man tänka på där? Tänker mig att garanti på 4 år är World wide etc etc? Ngt särskilt man ska tänka på? Skatt/moms?

Tack på förhand!
Vilket erbjudande fick du? Ligger ju även ute en fin på K&S

• Like
Reactions: Cub
Hej på er!

Tack på förhand!
Världsgaranti är det men moms skall betalas i Sverige.
http://www.tullverket.se/sv/foretag...eusskatteomrade.4.6ac2c843157b7beb00721b.html
upload_2017-10-19_19-1-29.png

• Like
Reactions: Cub
Lämnade in min SPM-C hos Bergströms för 2 veckor sedan. Ärendet gäller att fjädern i spännet drabbats av materalutmattning. Enligt Bergströms ska den skickas ner till Omega i Nederländerna(!?). Hur lång tid kan det förväntas ta innan man får tillbaks den? :angel::angel:

Lämnade in min SPM-C hos Bergströms för 2 veckor sedan. Ärendet gäller att fjädern i spännet drabbats av materalutmattning. Enligt Bergströms ska den skickas ner till Omega i Nederländerna(!?). Hur lång tid kan det förväntas ta innan man får tillbaks den? :angel::angel:

Ca 1 månad för garantiärenden sa bergströms till mig iaf, visserligen tidhållningsrelaterat.

Tillbaka
Topp