Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det finns flertal olika bra mejslar hos Clas Olsson eller Kjell & Co! Snåla bara inte och ta de billigaste, det lönar sig att betala lite mer. En hållare för länken underlättar tycker jag i alla fall, så riskerar man inte att slinta så lätt speciellt med Omegas miiiini skruvar.Någon som kan tipsa om vettig skruvmejsel för att ändra länk på en Aqua Terra Master Co-Axial?![]()
Och bör man använda sig av ett riktigt "band-ställ" eller vad man kallar det man fixerar länken i?
Slänger in en bild med så blir det roligare![]()
Det finns flertal olika bra mejslar hos Clas Olsson eller Kjell & Co! Snåla bara inte och ta de billigaste, det lönar sig att betala lite mer. En hållare för länken underlättar tycker jag i alla fall, så riskerar man inte att slinta så lätt speciellt med Omegas miiiini skruvar.
Snyggt! Välkommen till ”trilogi” familjenHyffsat lågt nummer fick man också. Under 500.
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan vara något?Grymt, vet du vart man får tag på en sådan hållare? Och vilken storlek det ska vara på skruvmejseln?![]()
Nu blev det blött......Hyffsat lågt nummer fick man också. Under 500.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tacktack! Jag älskar den, extremt snygg enligt mig.Grattis! Hur är den tavlan irl jämfört med förgångaren?
Någon som kan tipsa om vettig skruvmejsel för att ändra länk på en Aqua Terra Master Co-Axial?![]()
Och bör man använda sig av ett riktigt "band-ställ" eller vad man kallar det man fixerar länken i?
Slänger in en bild med så blir det roligare![]()
Låt bilderna flödaHyffsat lågt nummer fick man också. Under 500.
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis!Fick min nya pärla idag! Speedmaster Aqua Terra 41mm cal. 8900
Har haft föregångaren, det är inte samma nyans av blå. Tycker den här är bättre.Grattis! Hur är den tavlan irl jämfört med förgångaren?
Jag beställde en skruv från eriksson urhandelHej på er!
Sitter med en smpc....
Om man skulle vilja ha tag på skruv till länkarna... Kan man beställa det någonstans?
Har kollat på både cousins och ofrei...
Är det någon annan länk än 1515/816 som har likadana skruvar?
Mvh Robin
Enbart hel/halv länk även i nyaste versionen.På en nyare AT, finns det något sätt att microjustwra länken eller är det bara hel/halv länk som gäller?
Ser man på.Enbart hel/halv länk även i nyaste versionen.
Följde med två halvlänkar till den jag hade (från 2015). Man kunde laborera på nivån två halvlänkar är något längre än en hellänk.Ser man på.
Kommer en halvlänk med vid nyköp eller blir det ytterligare en triop till AD?
Tack för infoFöljde med två halvlänkar till den jag hade (från 2015). Man kunde laborera på nivån två halvlänkar är något längre än en hellänk.
Fantastiska bilder! Min hälsarMin första AT.
Valde den större storleken på 41,5 mm trots mindre handleder - blir mer kontrast mot min 36 mm DJ. Bär ungefär som en Speedmaster. Även min favoritversion med datumramen samt borstad länk.
![]()
![]()
Omega Aqua Terra 231.10.42.21.02.001
Har nån här hört om de nya Railmaster-klockor, när borde de komma till butiker? Fast de limiterade reissue-modellerna är sjukt vackra, är jag sugen på det nya Railmaster - åtminstone om den är lika fin som den är på officiella bilder![]()
@ERIKSON URHANDEL har minst en inne enligt Instagram![]()