Hade du frågat mig, så hade AT’n fått stanna av de två.![]()
![]()
En av dessa måste lämna... Omöjligt val...
/Henrik
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade du frågat mig, så hade AT’n fått stanna av de två.![]()
![]()
/Henrik
Hade du frågat mig, så hade AT’n fått stanna av de två.
Jag hade behållt SM300. Det är den klocka jag själv helst av allt skulle vilja ha just nu, om de finansiella medlen stod mig till buds. Känns som en riktig fullträff med precis rätt mängd retro.Ja, jag hade tänkt det. Den känns mer allround. Men samtidigt är 300 så himla läcker med sin retrolook. Knepigt. Man kanske får lägga ut båda och låta slumpen/marknaden avgöra
/Henrik
Men AT’n är snyggJa, jag hade tänkt det. Den känns mer allround. Men samtidigt är 300 så himla läcker med sin retrolook. Knepigt. Man kanske får lägga ut båda och låta slumpen/marknaden avgöra
/Henrik
Svårt val ! Är det nåt nytt som ska in lr ska bara en ut?![]()
![]()
/Henrik
Svårt val ! Är det nåt nytt som ska in lr ska bara en ut?![]()
Får tillägga att AT:n är fantastisk. Helt amazing. Men jag skulle hålla SM300 något högre, men beror såklart lite vad man har i övrigt och så. Eller använder du endast dessa nu?Inget nytt på väg in tyvärr. Måste få in lite kontanter, så en måste ryka.
Får tillägga att AT:n är fantastisk. Helt amazing. Men jag skulle hålla SM300 något högre, men beror såklart lite vad man har i övrigt och så. Eller använder du endast dessa nu?
OkInget nytt på väg in tyvärr. Måste få in lite kontanter, så en måste ryka.
Så där nu kan man posta i denna tråd efter att fått tag i en härlig 300 semaster co-axial..kom med Nato bandet på jag bytte dock direkt till länken. Gillar verkligen retrolooken skarpt!
![]()
Okhade nog kört sm 300 av dessa. Känns roligare, jäkligt skönt med microjoustering också
tycker det blir lite drygt på sommaren utan !( lite partisk då jag äger en)
Smart! Då slipper du fundera på sakenHåller helt med. Men jag kunde inte bestämma mig så jag lade ut bådaMarknaden får avgöra...
/Henrik
AT helt klart, men då är jag partiskAT eller Speedy, vad hade ni valt som en vardagsklocka?
Jag hade kört ATAT eller Speedy, vad hade ni valt som en vardagsklocka?
postade om den för ett par veckor sedan. den kommer nov/dec till AD.![]()
Fy sjutton vad fin! Någon som vet när denna skönhet kommer finnas för att köpas/vad den kostar? Hittar inte klockan på Omegas hemsida
Skrev du inte ett pris också? Hittar inte det men torde ligga 43-44K i listpris.postade om den för ett par veckor sedan. den kommer nov/dec till AD.
Stämmer....43 med band o nån tusing till med länkenSkrev du inte ett pris också? Hittar inte det men torde ligga 43-44K i listpris.
Efter att ha haft ett antal cal.8500 och nu den nya cal.8900 kan jag bara säga att de är två rätt olika klockor...åtminstone när det kommer till närvaro på armen. Den gamla är, som alla säger, mer diskret medans den nya tar plats! Både på armen med sin storlek och även med sin blanka tavla och vridring. Med den nya versionen kommer det ett spänne (på länken) med Micro-justering vilket är en deal maker hos mig då jag alltid haft det svårt att få till det med den gamla länklåset.Yo Omegabröder, om man tänkt köpa en Planet Ocean, ska man gå för den nya med 8800 verket eller den tidigare 8500? Gillar den något mindre blingiga 8500, men de nya urverket och den mindre storleken får mig att ifrågasätta om man ska köra på den nyare. Vad tycker ni, är det dag och natt mellan dom?
![]()
![]()
Yo Omegabröder, om man tänkt köpa en Planet Ocean, ska man gå för den nya med 8800 verket eller den tidigare 8500? Gillar den något mindre blingiga 8500, men de nya urverket och den mindre storleken får mig att ifrågasätta om man ska köra på den nyare. Vad tycker ni, är det dag och natt mellan dom?
![]()
![]()
Precis det jag syftade på39.5 har 8800 verket medans 43.5 har 8900 verket !
En klocka är som en kostym, en perfekt sittande dressmankostym är snyggare än den snyggaste märkeskostymen som sitter dåligtPrecis det jag syftade påGillar storleken bättre på de nya (39,5mm med 8800 verket) men gillar looken bättre på 8500
Jag gillar 39.5 skarpt !Precis det jag syftade påGillar storleken bättre på de nya (39,5mm med 8800 verket) men gillar looken bättre på 8500
Kunde inte sagt det bättre själv, det är ju precis så det är. Är dock osäker på om 42:an verkligen är för stor, får åka och testa nån dagEn klocka är som en kostym, en perfekt sittande dressmankostym är snyggare än den snyggaste märkeskostymen som sitter dåligt![]()
Kunde inte sagt det bättre själv, det är ju precis så det är. Är dock osäker på om 42:an verkligen är för stor, får åka och testa nån dag![]()
Den utgick när nya Master Cox PO lanserades.39.5 , 43.5 och sen 45.5 om vi snackar dom nya
Sen finns gamla 42an med 8500 verket iallafall kvar på omegas hemsida !
42an ska väl utgå nu frammåt helt om den inte redn har gjort de..