• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
20171022_162356.jpg

20171022_162623.jpg

En av dessa måste lämna... Omöjligt val...

/Henrik
Hade du frågat mig, så hade AT’n fått stanna av de två.

Ja, jag hade tänkt det. Den känns mer allround. Men samtidigt är 300 så himla läcker med sin retrolook. Knepigt. Man kanske får lägga ut båda och låta slumpen/marknaden avgöra :)

/Henrik
Jag hade behållt SM300. Det är den klocka jag själv helst av allt skulle vilja ha just nu, om de finansiella medlen stod mig till buds. Känns som en riktig fullträff med precis rätt mängd retro.

Får tillägga att AT:n är fantastisk. Helt amazing. Men jag skulle hålla SM300 något högre, men beror såklart lite vad man har i övrigt och så. Eller använder du endast dessa nu?

Har kört AT nästan uteslutande den senaste tiden. Fantastisk på många sätt men det är synd att den inte har mikrojustering på länken. Och sedan kan jag tycka att SM300 har lite mer attityd på något sätt.

/Henrik

Jag hade sparat SM300.
Har själv en sånt som jag tänker sälja då jag ångrar att jag inte köpte titan modellen...
Får jag den såld slår jag till på titan med blå tavla :)

AT eller Speedy, vad hade ni valt som en vardagsklocka?
AT helt klart, men då är jag partisk ;)
Tycker dock att AT passar till det allra mesta, nackdelen jämt emot speedyn är variationen på band. Då allt passar på speedyn medans AT endast har några få begränsade valmöjligheter. Men gillar man att ha stållänk så fungerar det till det allra mesta på ATn:D

Yo Omegabröder, om man tänkt köpa en Planet Ocean, ska man gå för den nya med 8800 verket eller den tidigare 8500? Gillar den något mindre blingiga 8500, men de nya urverket och den mindre storleken får mig att ifrågasätta om man ska köra på den nyare. Vad tycker ni, är det dag och natt mellan dom?
IMG_6187.JPG
IMG_6202.JPG

Yo Omegabröder, om man tänkt köpa en Planet Ocean, ska man gå för den nya med 8800 verket eller den tidigare 8500? Gillar den något mindre blingiga 8500, men de nya urverket och den mindre storleken får mig att ifrågasätta om man ska köra på den nyare. Vad tycker ni, är det dag och natt mellan dom?
IMG_6187.JPG
IMG_6202.JPG
Efter att ha haft ett antal cal.8500 och nu den nya cal.8900 kan jag bara säga att de är två rätt olika klockor...åtminstone när det kommer till närvaro på armen. Den gamla är, som alla säger, mer diskret medans den nya tar plats! Både på armen med sin storlek och även med sin blanka tavla och vridring. Med den nya versionen kommer det ett spänne (på länken) med Micro-justering vilket är en deal maker hos mig då jag alltid haft det svårt att få till det med den gamla länklåset.
Jag gillar PO extremt mycket, det är därför jag är inne på min 4:e eller 5:e och faller hela tiden tillbaka till dem när jag flippat. Hur som haver så kan jag inget annat än rekommendera PO alla dagar om året. Den nya eller den gamla är mer en smaksak, min blåa nya är helt fantastisk!

Den gamla var inte intressant för mig över huvudtaget, men köpte nyligen den nya pga storleken. Både att den fanns i 39.5mm och att den är betydligt tunnare än den förra modellen (läs tunnare och inte tunn:D).
Samt microjusteringen såklart, att den nya är "blingig" kan jag dock inte hålla med om.
Tror inte det skiljer så jättemycket i pris på dem heller så jag hade gått för den nya modellen! (Partisk);)

IMG_6187.JPG
IMG_6202.JPG

39.5 har 8800 verket medans 43.5 har 8900 verket !

Kunde inte sagt det bättre själv, det är ju precis så det är. Är dock osäker på om 42:an verkligen är för stor, får åka och testa nån dag :)

39.5 , 43.5 och sen 45.5 om vi snackar dom nya
Sen finns gamla 42an med 8500 verket iallafall kvar på omegas hemsida !

42an ska väl utgå nu frammåt helt om den inte redn har gjort de..

39.5 , 43.5 och sen 45.5 om vi snackar dom nya
Sen finns gamla 42an med 8500 verket iallafall kvar på omegas hemsida !

42an ska väl utgå nu frammåt helt om den inte redn har gjort de..
Den utgick när nya Master Cox PO lanserades.

Själv har jag trillat dit fler gånger än jag kan räkna på PO. Dock inte de nya då de är för stora samt att mini 39,5 känns oproportionerlig.

Tillbaka
Topp