• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Blev OWG tidigare i veckan, fast det finns ju sämre klockor än denna att vara ensam med :)

8CC4F1CD-D1CD-44D0-AEDD-4B5436E82489.jpeg
Jäkligt bra! OWG är dock ensamt o läskig tanke ;)

Någon som kan ge mig lite köpråd och insikt? Ser denna klocka kosher ut? (DVS orginaldelar osv)
s-l1600.jpg
Svårt att se hur verket ser ut m,m. Letar du en nätt liten dressklocka så tickar den väl av några boxar. Men IMO så finns det roligare klockor att köpa. Cosmic är svin tråkiga, enda som jag ens fått en halv känsla för är cosmic 2000 serien. Svårt att se skicket på tavlan då glaset är skitigt eller dylikt. Samt på en pläterad dinka, svårt att se hur pläteringen är med den vinkeln på fotot. Jag hade hoppat den alla dagar i veckan. Inte ens som ett projekt hade jag rört den.

Svårt att se hur verket ser ut m,m. Letar du en nätt liten dressklocka så tickar den väl av några boxar. Men IMO så finns det roligare klockor att köpa. Cosmic är svin tråkiga, enda som jag ens fått en halv känsla för är cosmic 2000 serien. Svårt att se skicket på tavlan då glaset är skitigt eller dylikt. Samt på en pläterad dinka, svårt att se hur pläteringen är med den vinkeln på fotot. Jag hade hoppat den alla dagar i veckan. Inte ens som ett projekt hade jag rört den.

Oki då kanske det är bäst att jag håller mig borta haha. Det var ioförsig tavlan jag föll för

Har en speedy reduced som jag skulle vilja serva, kronografen fungerar utmärkt men gångreserven blev aningen kortare än när jag köpte den för några månader sedan, tidshållningen är det inga problem med. Jag undrar om det är möjligt att serva själva urverket utan att serva kronografmodulen då den fungerar som den ska. Någon som kan besvara frågan?

Tillbaka
Topp