• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 378 53.7%
  • Hesalit

Röster: 326 46.3%

• Totala väljare
    704
Denna Seamaster 300 60th har varit i min ägo en vecka nu och har aldrig köpt en helt ny klocka förut...
Men kunde inte låta bli när jag fick testat denna ...

Storleken på 39mm är enligt mitt tycke alldeles lagom stort, och är enligt mitt tycke som ett roligare alternativ än en Sub som kanske egentligen var grundplanen. (passar dessutom betydligt bättre på mina taniga armar :))

Är väldigt, väldigt nöjd!
3.jpg
4.png
5.jpg
Den är väldigt fin den där!

Hej,

Har en kollega som är på jakt efter en Omega PlanetOcean PeyongChang edition.. Någon som har några tips för att få tag på en sådan till ett vettigt pris?

Hej,

Har en kollega som är på jakt efter en Omega PlanetOcean PeyongChang edition.. Någon som har några tips för att få tag på en sådan till ett vettigt pris?

Hade det varit min kompis så hade jag öppnat upp mig och gett honom en flad lusing så han kommer på bättre tankar!

Aah nej men brukar få folk att undvika allt LE från omega som har med OS och Bond
Men den versionen är rätt ok!
MEN hur fan kan dom ha ord.pris på 61å6..

Hade det varit min kompis så hade jag öppnat upp mig och gett honom en flad lusing så han kommer på bättre tankar!

Aah nej men brukar få folk att undvika allt LE från omega som har med OS och Bond

Haha, jag hör dig lite men han har ett personligt engagemang till det olympiska och är på plats så jag kan ändå se det sentimentala värdet. Tänker mig att priset på andrahandsmarknaden inte är så fett och att det säkert finns någon handlare där ute som kan tänka sig att göra en bra affär!

Haha, jag hör dig lite men han har ett personligt engagemang till det olympiska och är på plats så jag kan ändå se det sentimentala värdet. Tänker mig att priset på andrahandsmarknaden inte är så fett och att det säkert finns någon handlare där ute som kan tänka sig att göra en bra affär!
Det sjuka är ju att då och då aå dyker det nån os eller bond LE upp som är överprisad totalt å det säljer ju faktiskt!

Men är han på plats och kanske ingår i nån trupp så borde han väl kunna hitta nån omega snubbe som kan ge honom en bra deal? Haha

Du har nog missat att länk ingår också. Tar du en vanlig PO med list 55,8K och kompletterar med lädergummi och viklås så hamnar du ju på minst samma listpris.

Du har nog missat att länk ingår också. Tar du en vanlig PO med list 55,8K och kompletterar med lädergummi och viklås så hamnar du ju på minst samma listpris.
Visserligen men är jag bara snål å jävligt tråkig men 55.8 är redan jävligt mycket pengar egentligen...

Omega har ju lagt på en hel del under dom senaste åren både tjocklek och prismässigt haha

Bara jag som tycker den där Commander’s Edition är snygg? Såg den live på Nymans och kände suget komma.

Även PyongYang Edition, eller vad den heter, gillar jag. Borde hålla värdet lite bättre än alltför skumma LE?

Bara jag som tycker den där Commander’s Edition är snygg? Såg den live på Nymans och kände suget komma.

Även PyongYang Edition, eller vad den heter, gillar jag. Borde hålla värdet lite bättre än alltför skumma LE?
Gillar oxå båda! Hoppas dock på att Omega uppdaterar SMPC till årets Basel utan att göra klockan större än nuvarande modell.

Gillar oxå båda! Hoppas dock på att Omega uppdaterar SMPC till årets Basel utan att göra klockan större än nuvarande modell.
Ska bli spännande och se vad som händer med smpc!!!
Efter att ha läst detta för nån vecka sen på swatchgroups sida så vettifan om dom bara gör en ny LE eller om dom också gör om standardmodellen!

"“Omega will also celebrate the 70th anniversary of the Seamaster and the 25th anniversary of the Seamaster Diver 300m in 2018, and will market special editions of the collections for these occasions.”

Ska bli spännande att se!

Special editions = LE, har ju varit rykten om 8800-verket i SMP men då det antagligen innebär en markant prisökning så vet jag inte om det vore helt bra. Gillar inte heller quickset datum i en Omega, föredrar 8900.

Special editions = LE, har ju varit rykten om 8800-verket i SMP men då det antagligen innebär en markant prisökning så vet jag inte om det vore helt bra. Gillar inte heller quickset datum i en Omega, föredrar 8900.
Ärligttalat tror jag att dom tappar en stor marknadsandel om dom höjjer priset på smp'n för just nu så ligger den in the sweet spot rent prislägesmässigt(speciellt via gråhandlare)

Visserligen men är jag bara snål å jävligt tråkig men 55.8 är redan jävligt mycket pengar egentligen...

Omega har ju lagt på en hel del under dom senaste åren både tjocklek och prismässigt haha
Tjockleken är ju lite onödig, men kvaliteten tycker jag har gått upp med priset. Bättre clasp, METAS-urverk och liquidmetal (helt eller delvis). Omega lägger ju en del pengar på R&D.
Sen är jag nog en av få som efter närmare eftertanke inte har något problem med deras LE modeller. Mer valfrihet tänker jag.

Tjockleken är ju lite onödig, men kvaliteten tycker jag har gått upp med priset. Bättre clasp, METAS-urverk och liquidmetal (helt eller delvis). Omega lägger ju en del pengar på R&D.
Sen är jag nog en av få som efter närmare eftertanke inte har något problem med deras LE modeller. Mer valfrihet tänker jag.
Vissetligen så håller jag med att kvaliten har gått upp men omega måste ju ha kvar ett visst segment i dom lägre prisklasserna som inte är quartz för att kunna locka in folk i denna världen!

Kanske bara jag som anser tex att 2500 verket är bra som det är och är tillvissdel inhouse i sig! Jag hade tillochmed nöjt mig med ett cal.1120 som rent av är ett 2892 verk i några modeller..

Omega jagar ju rolex mer och mer känns det som och ärligttalat allt som glittrar är inte guld!

Sen jag skaffade min Planet Ocean för ca 5 månader sedan har min Speedy Mark II inte alls fått samma handledstid som innan. Inser att jag lite föredrar mer vattentäta, slitstarka klockor.

Leker nu med tanken att byta min speedy mot en SM300 master Co-axial som är något av en drömklocka. Alternativt köpa en först och sälja vidare den som jag känner minst för. Eller är jag en OWG egentligen? Jag älskar ju min PO men vill ha något att alternera med, Speedyn känns för ömtålig. Vill ha något som slits med större värdighet.

Är det någon som förstår mitt dilemma och kanske har tips om vägen framåt? Inom ramen för trådämnet såklart :)

Edit: måste ju ha ett par bilder.
IMG_20180120_113517.jpg
4889ce732a56ac3026c5b50bbfaeafe9.jpg
Nu har det ju inte riktigt gått en månad ens. Men speedyn får vara där den är. Skulle sakna den om jag sålde och jag behöver faktiskt inte fler klockor. Kanske, kanske skulle jag köpa en speedy pro längre fram. Men då finansierar jag den ur fickan, inte genom flipp. Tack till er som engagerade er i mitt dilemma :)

Vilken ref är klockan jag vill ha?
Smp quartz med svärdvisare, electric blue, 41mm och polerad bezel?

Edit: tror jag hamnat rätt på 2265.80.00
Någon vänlig kunnig själ får gärna bekräfta.

Senast ändrad:
Vissetligen så håller jag med att kvaliten har gått upp men omega måste ju ha kvar ett visst segment i dom lägre prisklasserna som inte är quartz för att kunna locka in folk i denna världen!

Kanske bara jag som anser tex att 2500 verket är bra som det är och är tillvissdel inhouse i sig! Jag hade tillochmed nöjt mig med ett cal.1120 som rent av är ett 2892 verk i några modeller..

Omega jagar ju rolex mer och mer känns det som och ärligttalat allt som glittrar är inte guld!
Jag tänkte mest på deras nya modeller och inte på SMP som jag har begränsad erfarenhet av. Men jag kan också tycka att de kan behålla den som den är, med cal 2500. Lite som speedy pro har kvar 1861/1863. Jag håller också med om att Omega inte borde jaga Rolex, men menar samtidigt att vissa prishöjningar på vissa modeller ändå kan vara motiverade.

Jag tänkte mest på deras nya modeller och inte på SMP som jag har begränsad erfarenhet av. Men jag kan också tycka att de kan behålla den som den är, med cal 2500. Lite som speedy pro har kvar 1861/1863. Jag håller också med om att Omega inte borde jaga Rolex, men menar samtidigt att vissa prishöjningar på vissa modeller ändå kan vara motiverade.

Att jaga innebär ju att man alltid är bakom. Omega är ju redan pantade som inte tar sig i kragen och hoppar upp bredvid eller framför.

Hej!
Tänkte be om lite råd då jag snöat på omega planet ocean. Äger idag ingen riktigt fin klocka (har några seikos) och är sugen på att skaffa en PO, dock vet jag inte om jag vill ha den tidigare modellen 42mm begagnad, eller köpa en ny. Var och kollade på nya i helgen och blev kär i den blå med keramisk tavla.. Är det lika dant med modellen innan (42mm) som har keramisk bezel att den får helt annat liv när det kommer lite ljus i bilden? Tacksam för svar!:omega:

Tillbaka
Topp