Bossebäver
Silver
När jag ser reklamen om Omega Railmaster kan jag inte släppa tanken på att ha det textilbandet till min Speedmaster. Någon som har luskat fram pris på bandet?
![]()
![]()
![]()
Jag vill ha casebacken. Jävla mästerverk alltså.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När jag ser reklamen om Omega Railmaster kan jag inte släppa tanken på att ha det textilbandet till min Speedmaster. Någon som har luskat fram pris på bandet?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ska vara 4 år dock osäker på om det bara gäller urverket. Ring AD samt kolla igenom vad som står i manual angÄger en PO 8500. Inköpt Sep -15.
Nyligen gick fjädern i låset sönder. Är det en garantigrej efter 2,5 år?
Det ska nog gå på garanti inga konstigheter.Äger en PO 8500. Inköpt Sep -15.
Undrar , hur gick den sönder?Äger en PO 8500. Inköpt Sep -15.
Den länken är riktigt snygg!Här ska ni få se nåt speciellt. Ny klocka köpt. En Omega seamaster 120 Alveoles (Ej förknippas med Jacques Mayol). Tillverkades endast mellan år: 1980-1983, 3år. Ca 35år gammal. Grym patina..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack. Yes gör ju lite AP känsla. Samt säljs inte på hela Chrono24 samt EBay. Kul med lite ovanlig klocka...Den länken är riktigt snygg!![]()
Nice, lite a la Royal oak....Här ska ni få se nåt speciellt. Ny klocka köpt. En Omega seamaster 120 Alveoles (Ej förknippas med Jacques Mayol). Tillverkades endast mellan år: 1980-1983, 3år. Ca 35år gammal. Grym patina..Samt finns inte på hela Chrono 24 eller Ebay. Kul med lite ovanligt..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Yes, tack..Nice, lite a la Royal oak....
0835, sprillans seamaster dök in förra veckan, sålde en precis, men fn kan ju ej vara utan marknadens bästa bang for the buck![]()
![]()
Inte enligt Jarl i Göteborg. Endast garanti på urverket enligt dem men vad jag kan läsa i boken så innefattar garantin inte förslitningsskador på t.ex. läderband.Det ska nog gå på garanti inga konstigheter.
Var ute och gick och kände att klockan höll på att ramla av. Hade inte jackan varit på så skulle nog klockan åkt i backen..Undrar , hur gick den sönder?
Hmm skumt..Var ute och gick och kände att klockan höll på att ramla av. Hade inte jackan varit på så skulle nog klockan åkt i backen..
Står ingenting annat än att hela klockan har 4 års garanti. Ja, det nämns att förslitningsskador på ickemetalliska material inte ingår (gummi, läder). Sen är det ju förstås det där med skador genom oaktsamhet/olyckor/felaktigt beteende. Jag skulle driva detta vidare som garantiärende. Det är ju inte AD som avgör om detta går på garantin utan det avgör Omega eller i detta fall Swatch Group i Sverige.Inte enligt Jarl i Göteborg. Endast garanti på urverket enligt dem men vad jag kan läsa i boken så innefattar garantin inte förslitningsskador på t.ex. läderband.
En fjäder ska hålla mer än 2,5 år tycker jag.
Mycket sant. Nu är Omega konkurrenter till Rolex. Tycker rent urverksmässigt har Omega legat före länge. Omega borde komma med nya lås/clasp och länkar för att slå ut Rolex..Men Omega ligger ju redan ute med sina Keramiska Planet ocean.Roligt med en klocka från Omegas kanske svåraste period, en period där de höll på att gå omkull. Tycker ofta Omegas från 80-talet glöms bort men där finns en del pärlor.