• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
Mycket sant. Nu är Omega konkurrenter till Rolex. Tycker rent urverksmässigt har Omega legat före länge. Omega borde komma med nya lås/clasp och länkar för att slå ut Rolex..Men Omega ligger ju redan ute med sina Keramiska Planet ocean.

Ja den nya microjusteringen på PO tycker jag är fantastisk.

Står ingenting annat än att hela klockan har 4 års garanti. Ja, det nämns att förslitningsskador på ickemetalliska material inte ingår (gummi, läder). Sen är det ju förstås det där med skador genom oaktsamhet/olyckor/felaktigt beteende. Jag skulle driva detta vidare som garantiärende. Det är ju inte AD som avgör om detta går på garantin utan det avgör Omega eller i detta fall Swatch Group i Sverige.

Dum fråga kanske men hur går jag vidare i så fall?

Du måste ju lämna den hos en AD eller (om man är i Stockholm) kan man gå direkt till Swatch Group. Du får envisas med att den inte kan ha varit ok från början då det bara gått 2,5 år och att det bör gå på garantin.
Pratat med Swatch Group nu och detta omfattas inte av garantin. Ingen goodwill heller o_O

Idag kör vi med Omega seamaster 200 pre-bond quartz med pläterad guldkrona och guld på ringen..:)
IMG_20180319_165554_703.jpg
IMG_20180319_165313_950.jpg
IMG_20180319_165148_443.jpg
IMG_20180319_164904_954.jpg

Senast ändrad:
Konsumentverket :confused: ? Någon prisuppgift för reparationen ?
500kr, men för det får jag en fjäder som jag tycker bör hålla bra mycket längre :)

Du köper en bil, får tre års garanti. Man öppnar och stänger bildörren varje dag och efter två år går gångjärnen sönder.
Garanti - är du go eller, du har ju använt dörren..

Orkar inte ta det längre, nu vill jag bara få hem klockan.

Snyggt Omega!

500kr, men för det får jag en fjäder som jag tycker bör hålla bra mycket längre :)

Du köper en bil, får tre års garanti. Man öppnar och stänger bildörren varje dag och efter två år går gångjärnen sönder.
Garanti - är du go eller, du har ju använt dörren..

Orkar inte ta det längre, nu vill jag bara få hem klockan.

Snyggt Omega!
Håller med VÄLDIGT dåligt. Ska man bojkotta Omega nu och gå på Grand Seiko gmt? :):cigar:

Håller med, dåligt bemötande från Omega, särskilt när det absolut inte kostar dem ett jota att bara fixa en ny fjäder. Det är ju orimligt att normalt slitage ska slita ut en sådan fjäder på 2,5 år.

Jag är förvånad @Melker , anser också att om fjädern går av efter denna tid så är det ett ursprungligt fabrikationsfel och sådant omfattas utan snack av garantin. Det är inte ens fråga om goodwill då. Sen att dom tjafsar om något som kostar 1% av klockans nypris o_O

Jag är förvånad @Melker , anser också att om fjädern går av efter denna tid så är det ett ursprungligt fabrikationsfel och sådant omfattas utan snack av garantin. Det är inte ens fråga om goodwill då. Sen att dom tjafsar om något som kostar 1% av klockans nypris o_O
Otroligt dåligt ja :wtf:
På mitt jobb hade jag löst detta pinsamma problem åt kunden även efter garantitiden.

En annan fråga man kan ställa sig är ju vad man får för de 7000kr en ny länk kostar om de inte kan garantera att den håller längre än uret :)

Tillbaka
Topp