• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
D9CA31E9-13F5-45FD-8260-FA7379F1E0F9.jpeg
Tycker denna är ruskigt fin på många sätt

Visst ser dom lite damiga ut men inte pga runt fönster. Ser inte alls dumma ut när jag kolla igen. Samma vågmönster som på AT Juwellery som finns på Omegas hemsida. Ser ut som 38mm?
Bilderna funna på https://omegaforums.net/threads/in-from-basel-this-morning.73265/
På sid 6 finns en blå i närbild också.
upload_2018-3-28_12-3-16.png
Visst blir de lite mer feminina med mjukare och inte lika distinkta vågor. Är inte säker på att jag tycker de är så snygga ens som dam-modell faktiskt. Bör nog ses i verkligheten känns det som.

Omega Seamaster proffesional 300m midsize årgång 1998. Finaste jag har i samlingen. Hade en fullsize för 8 år sen som jag sålde. Ångrat mig alla år sedan dess. Enda sättet att råda bot på det var att införskaffa en igen
32CA8F00-1D87-474C-885E-E5A6C5EA637A.jpeg

Senast ändrad:
Då jag för tillfället läser mycket om Omega och framför allt om Kronografer så slog det mig att det är ruskigt länge sedan oraklet @Undersköterskan skrev något överhuvudtaget.
Vet någon vart han tagit vägen?

Ryktena säger att han köpte en Tag Heuer Guetta edition och spenderar sin tid på Calibre11 numera, andra säger att han utforskar magnetism med munkar i Nepal. Ingen vet säkert...

TAGHeuer_FORMULA1_DAVID-_GUETTA_WAZ201A.FC8195.jpg

Hej på er, jag har en liten fråga till er Omega-kunniga. Jag har en OMEGA Speedmaster Chronograph Day 3211.30 (köpt 2008) som jag har tänkt sälja för att jag inte längre använder den. Men det är verkligen svårt att sätta ett pris på den. Den är inköpt av mig 2008 från Bernard Watches i USA (tullad och momsad). Jag har samtliga boxar och papper. Den fungerar som den ska. Har inte mätt upp tidsavvikelse men sist jag kollade så höll den tiden bra. Det finns inte någon ding på den men så klart så finns det hairlines och några repor på själva spännet. OM det är någon som har en tanke på vilket pris man skulle kunna lägga ut den för här på KS så tar jag tacksam emot tips. Ha en bra Speedy-tuesday på er alla.

Är 30500kr inte ett rimligt pris för en Planet Ocean 8500, 42mm, inköpt i slutet av 2016, fint skick, fullset och repfri?
Är det blocket som gäller om man vill sälja, eller har det hänt något, vill folk inte köpa klockor längre om de inte är fabriksnya? :confused:

Mvh Roffe

Är 30500kr inte ett rimligt pris för en Planet Ocean 8500, 42mm, inköpt i slutet av 2016, fint skick, fullset och repfri?
Är det blocket som gäller om man vill sälja, eller har det hänt något, vill folk inte köpa klockor längre om de inte är fabriksnya? :confused:

Mvh Roffe
Jo väldigt bra pris. Klockförsäljningen har avstannat av nån konstig anledning..

Tycker försäljningen gått trögt överlag en tid nu, oftast ett byte som är att föredra om man vill ha något vettigt för sin klocka!

Mvh Roffe
Rimligt. Där marknadspris ligger. Vill du ha sålt snabbt sänk till 27ish. Men det har varit otroligt segt på k&s i typ 6 månader

Enlig specen verkar Omega 300 vara tjockare än Po:n om jag inte är ute och cyklar. Men hur upplever man 300:an i jämförelse?
Alltid roligare men en bild :cigar: och lättare att förstå vilken jag menar, den är lånad :angel: från första bästa ställe.

se_seamaster300_23330412101001_vuec_1600x900.jpg

Hade det inte varit för de där orangea detaljerna så hade du fått ett PM från mig för länge sedan...
De e juh de som skiljer klockanbfrån dussinet (i mina ögon).
Det är i ärlighetens namn en av de sakerna jag är glad att jag valde, ist för silverfärgade. Jag tyckte, och tycker att den andra tavlan får klockan att se både billigare och, kan nån skriva "opersonlig"?
Men det är juh en smaksak.:)

Mvh Roffe

Mvh Roffe
Har du inte fått några bud på den heller? Jag har varit sugen men vill gå ifrån klossiga klockor så har inte klämt på avtryckaren :rolleyes:

Det är ett bra pris. Sänk inte mer om du inte är i akut behov av pengar.
Jag har köpt och sålt PO8500 42mm (5-6 stycken) genom åren för allt mellan 31-36k. Det har varit allt ifrån 3 månader till 2 år begagnade. De ligger rätt högt på Chrono24 nu också.

Det går rätt segt på K&S sen ett bra tag tillbaka nu. Ha tålamod.
Jag skulle slängt ut en annons på Blocket också (dock ej lagt ut telefonnummer, och sedan sållat bort de värsta idioterna på mail direkt). Har sålt flera klockor på Blocket som varit svårsålda här, då folk generellt sett är mer prismedvetna här.

Tillbaka
Topp