Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken omega?Tänkte satsa på nån NY Omega som släpps i Juli. Eller en Grand Seiko gmt. Hmm..![]()
Vet inte än..Vilken omega?![]()
Ok! Det mesta från omega släpps tyvärr alltid först i deras egna s.k boutique så hos andra AD först framåt okt/nov...nya SMPC verkar grym...hade varit nice till sommaren men lär ej ske...Vet inte än..Kanske smp twotone..eller kanske nya Speedyn , ingen aning än..
![]()
Aha ok..får se hur det blir...Ok! Det mesta från omega släpps tyvärr alltid först i deras egna s.k boutique så hos andra AD först framåt okt/nov...nya SMPC verkar grym...hade varit nice till sommaren men lär ej ske...
Visst blir de lite mer feminina med mjukare och inte lika distinkta vågor. Är inte säker på att jag tycker de är så snygga ens som dam-modell faktiskt. Bör nog ses i verkligheten känns det som.Visst ser dom lite damiga ut men inte pga runt fönster. Ser inte alls dumma ut när jag kolla igen. Samma vågmönster som på AT Juwellery som finns på Omegas hemsida. Ser ut som 38mm?
Bilderna funna på https://omegaforums.net/threads/in-from-basel-this-morning.73265/
På sid 6 finns en blå i närbild också.
![]()
Då jag för tillfället läser mycket om Omega och framför allt om Kronografer så slog det mig att det är ruskigt länge sedan oraklet @Undersköterskan skrev något överhuvudtaget.
Vet någon vart han tagit vägen?
Jag tänkte också på det för ett tag sedan. Tror minsann att jag saknar den kompromisslösa fanboyism som undersköterskan delade med sig avDå jag för tillfället läser mycket om Omega och framför allt om Kronografer så slog det mig att det är ruskigt länge sedan oraklet @Undersköterskan skrev något överhuvudtaget.
Vet någon vart han tagit vägen?
Ryktena jag hört är att han köpte en Rolex... OWG numera...Ryktena säger att han köpte en Tag Heuer Guetta edition och spenderar sin tid på Calibre11 numera, andra säger att han utforskar magnetism med munkar i Nepal. Ingen vet säkert...
![]()
Köp en Grand Seiko GMT, trust me, du blir inte besvikenTänkte satsa på nån NY Omega som släpps i Juli. Eller en Grand Seiko gmt. Hmm..![]()
Sån skönhet!
Jo väldigt bra pris. Klockförsäljningen har avstannat av nån konstig anledning..Är 30500kr inte ett rimligt pris för en Planet Ocean 8500, 42mm, inköpt i slutet av 2016, fint skick, fullset och repfri?
Är det blocket som gäller om man vill sälja, eller har det hänt något, vill folk inte köpa klockor längre om de inte är fabriksnya?
Mvh Roffe
Rimligt. Där marknadspris ligger. Vill du ha sålt snabbt sänk till 27ish. Men det har varit otroligt segt på k&s i typ 6 månaderÄr 30500kr inte ett rimligt pris för en Planet Ocean 8500, 42mm, inköpt i slutet av 2016, fint skick, fullset och repfri?
Är det blocket som gäller om man vill sälja, eller har det hänt något, vill folk inte köpa klockor längre om de inte är fabriksnya?
Mvh Roffe
Har eg inte bråttom. Men någon tusenlapp finns det väl alltid utrymme att pruta. HeheRimligt. Där marknadspris ligger. Vill du ha sålt snabbt sänk till 27ish. Men det har varit otroligt segt på k&s i typ 6 månader
Hade det inte varit för de där orangea detaljerna så hade du fått ett PM från mig för länge sedan...Har eg inte bråttom. Men någon tusenlapp finns det väl alltid utrymme att pruta. Hehe
De e juh de som skiljer klockanbfrån dussinet (i mina ögon).Hade det inte varit för de där orangea detaljerna så hade du fått ett PM från mig för länge sedan...
Har du inte fått några bud på den heller? Jag har varit sugen men vill gå ifrån klossiga klockor så har inte klämt på avtryckarenÄr 30500kr inte ett rimligt pris för en Planet Ocean 8500, 42mm, inköpt i slutet av 2016, fint skick, fullset och repfri?
Mvh Roffe
Är 30500kr inte ett rimligt pris för en Planet Ocean 8500, 42mm, inköpt i slutet av 2016, fint skick, fullset och repfri?