• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
Känner mig synnerligen konfunderad, när jag vrider upp klockan med kronan medan jag håller den helt plant och stilla så börjar även rotorn snurra? Ska detta verkligen ske?
Kan inte säga att detta är något jag kan komma ihåg har inträffat vid tidigare tillfällen.

Det gäller klockan på bilden.

Mvh

29F98E3D-6DBD-4ACC-95F2-03E87E35A52B.jpeg

Har du inte fått några bud på den heller? Jag har varit sugen men vill gå ifrån klossiga klockor så har inte klämt på avtryckaren :rolleyes:
Nja inga bud. Men det är några som visat intresse, men det verkar stanna vid ett eller två frågemail om typ var jag bor;)
Fortsätt va sugen! Den är inte så klossig irl, den upplevs som en mer "slimmad" Speedy, trots att den är så hög, jag hade haft den kvar om det inte vore för att den är just för hög.
Så om du inte har provat någon, gör det. Den känns mindre och mer välplanerad på armen och bär mindre än en Speedmaster (tkr jag) om man bortser från höjden dvs..
Det är ett bra pris. Sänk inte mer om du inte är i akut behov av pengar.
Jag har köpt och sålt PO8500 42mm (5-6 stycken) genom åren för allt mellan 31-36k. Det har varit allt ifrån 3 månader till 2 år begagnade. De ligger rätt högt på Chrono24 nu också.

Det går rätt segt på K&S sen ett bra tag tillbaka nu. Ha tålamod.
Jag skulle slängt ut en annons på Blocket också (dock ej lagt ut telefonnummer, och sedan sållat bort de värsta idioterna på mail direkt). Har sålt flera klockor på Blocket som varit svårsålda här, då folk generellt sett är mer prismedvetna här.
Ok, tack för tipsen, då får priset vara kvar, så blir det en blocketannons också. :)
Tack för hjälpen!

Mvh Roffe

Nja inga bud. Men det är några som visat intresse, men det verkar stanna vid ett eller två frågemail om typ var jag bor;)
Fortsätt va sugen! Den är inte så klossig irl, den upplevs som en mer "slimmad" Speedy, trots att den är så hög, jag hade haft den kvar om det inte vore för att den är just för hög.
Så om du inte har provat någon, gör det. Den känns mindre och mer välplanerad på armen och bär mindre än en Speedmaster (tkr jag) om man bortser från höjden dvs..

Ok, tack för tipsen, då får priset vara kvar, så blir det en blocketannons också. :)
Tack för hjälpen!

Mvh Roffe
Haha okej. Jo jag har haft en fast med silvriga index som fick lämna för just höjden med. Lycka till med försäljningen.

Det dyker ju upp mögel i jlc-tråden ibland så jag får väl göra ett litet bidrag här... Passar också på att fråga om ett litet problem jag har. Urtavlan vickar väääldigt lite när jag vrider upp den. Blev servad av Omega i Schweiz men nu är det antagligen 5-6 år sedan. I övrigt går den perfekt :) Någon som har varit med om något liknande eller är det raka vägen till uris?
IMG_20180504_111314.jpg

F9868BAA-F21C-475A-A727-432905A039BB.jpeg
Jaha, då var olyckan framme, jäkla flygplatser.
Klockan åkte facedown rakt ner i klinker-golvet, men helt mirakulöst så hoppade bara bezelringen ur. Jag får den dock inte att klicka i till fullo, och vet inte hur mycket våld jag ska bruka. Jag tycker att både ring och klocka ändå ser oskadda ut

Är det någon som varit med om samma?

Hej är det någon som skulle kunna hjälpa till
IMG-20180515-WA0004.jpg
IMG-20180515-WA0000.jpg
IMG-20180515-WA0008.jpg
IMG-20180515-WA0003.jpg
hjälpa till med årtal och eventuell äkthet på den här klockorna?

Kul, hur upplevde du den?
Känns som en helt annan klocka på gott och ont.
Gillar nya kronan. Osäker på vad jag tycker om heliumkronan. Tavlan är bra, men tror jag gillar mindre vågorna mer. Displayback för nya urverket är fint. Grymt urverk såklart. Bra datumfönster. Känns ”rejälare” än den äldre.

Allt som allt, rätt bra.

Gillar nya kronan. Osäker på vad jag tycker om heliumkronan. Tavlan är bra, men tror jag gillar mindre vågorna mer. Displayback för nya urverket är fint. Grymt urverk såklart. Bra datumfönster. Känns ”rejälare” än den äldre.

Allt som allt, rätt bra.
På bilderna har jag känt att nya vågorna blir lite för mycket, dvs de borde vara mer i bakgrunden som på gamla vågtavlan. Men den kanske känns och ser bättre ut i verkligheten? Display är nice, men saknar man inte sjöhästen ändå? ;) Man får helt enkelt ha en klocka med den också. :p

På bilderna har jag känt att nya vågorna blir lite för mycket, dvs de borde vara mer i bakgrunden som på gamla vågtavlan. Men den kanske känns och ser bättre ut i verkligheten? Display är nice, men saknar man inte sjöhästen ändå? ;) Man får helt enkelt ha en klocka med den också. :p
Ptja, jag är väl partisk som gillar displayback, då jag har GMT modellen, som är den enda tidigare modellen av SMP med glasbaksida.
3UZDpQAr.jpg

Provade den här fina grejen får nån dag sen i Omega butik i NYC.
rYxz3Hbh.jpg

Släpps om nån månad tydligen.
Vet inte om det är ljuset som gör det, tycker den ser förskräcklig ut jämfört med nuvarande med blank slät tavla. Tycker det är få förändringar på pupulära modeller som blir till det bättre. I slutändan står man där med Speedyn känns det som. Den lär dom inte våga förändra (läs förstöra) hoppas jag.

• Like
Reactions: ado
F9868BAA-F21C-475A-A727-432905A039BB.jpeg
Jaha, då var olyckan framme, jäkla flygplatser.
Klockan åkte facedown rakt ner i klinker-golvet, men helt mirakulöst så hoppade bara bezelringen ur. Jag får den dock inte att klicka i till fullo, och vet inte hur mycket våld jag ska bruka. Jag tycker att både ring och klocka ändå ser oskadda ut

Är det någon som varit med om samma?
Ajajaj... Ser inte roligt ut, MEN ville bara säga att det var sjukt snygg config med det armbandet Lycka till m bezeln, hoppas det löser sig bra iaf!

Allt som allt, rätt bra.
Tack, foton i butikernas belysning brukar inte göra Omegas tavlor rättvisa. Tror den är bra men kanske hellre sett en slät tavla? Datum kl 6 gillar jag. Storleken är nog bra för min del. Displayback är jag kluven till, föredrar stål (med sjöhäst) men det är ändå kul att ha någon klocka med glas. Gillar inte riktigt quickset av datum i 8800 utan föredrar att snurra timvisaren, det är jag van vid med Omega. Den koniska heliumventieln känns lite knepig kanske. Lite synd att insteget till Omega går upp men det är fortfarande nog deras mest prisvärda modell. AT/PO med samma verk kostar ju mer.

Vet inte om det är ljuset som gör det, tycker den ser förskräcklig ut jämfört med nuvarande med blank slät tavla. Tycker det är få förändringar på pupulära modeller som blir till det bättre. I slutändan står man där med Speedyn känns det som. Den lär dom inte våga förändra (läs förstöra) hoppas jag.
Den är redan omgjord sen innan med SMPc. Det blev till det bättre i mycket men samtidigt tappade det som har gjort den till en klassiker (men det gjorde Sub'en också när den blev sexsiffrig). Speedy är en sak för sig, den klassiska versionen består medans det regelbundet kommer andra moderna varianter. Det lär fortsätta då dom säljer bra.

C311A85E-BD04-4709-8BDA-114EFD655288.png
Verkligen! Satsar på denna som min nästa lite dyrare klocka. Misstänker att du är helt nöjd med den, eller hur skulle du beskriva den efter att ha burit den ett tag?
Jag är riktigt nöjd med den!
Perfekt storlek 40mm, master chronometer, tålig mot vatten och antimagnetisk.
Omegas moderna svar på Rolex Explorer (som var mitt alternativ).
Har beställt ett mockaband från Worn & wound enligt bild från deras recension som jag tycker lyfter fram formen på caset.

Någon som vet Omega microlåset som bl.a. passar smp c skulle även passa en PO 8500 42mm?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp