• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
Tycker Dark side of the moon blev lite väl sportig. Inget man har till kostymen på jobbet precis. Gillar allt utom det gula.

OMEGA%20Speedmaster%20Dark%20Side%20of%20the%20Moon.jpg
Byt visare och tachymeter mot de som vanliga DSOTM har, och sen ett brunt band på det så har du en klocka som inte skriker lika mycket.

Hade det verkligen kommit en Deep Black i 40mm?
Hittar inte på Omegas hemsida
Den har visats på Basel i alla fall. Det har ju visats mer som inte finns på hemsidan som Speedmasters med månfas och CK2998 med röd visare, blå Railmaster. SM300 med grön tavla där "Master" och "Co-Axial" bytt plats vilket tyder på METAS-verk. Med mera... info saknas som det verkar på det rätt mycket, riktigt rörigt alltså.
Hittat bilder på underliga Aqua Terras med vågtavla och runt datumfönster o_O
upload_2018-3-28_0-31-26.png

Den har visats på Basel i alla fall. Det har ju visats mer som inte finns på hemsidan som Speedmasters med månfas och CK2998 med röd visare, blå Railmaster. SM300 med grön tavla där "Master" och "Co-Axial" bytt plats vilket tyder på METAS-verk. Med mera... info saknas som det verkar på det rätt mycket, riktigt rörigt alltså.
Vissa märken verkar tappa bollen helt när det kommer till att kommunicera ut sina släpp till potentiella kunder. Men hursomhelst AT med våg tavla såg häftig ut, jag får en känsla av att den riktar in sig till kvinnor, på grund av det runda datumfönstret.

En sån AT till frugan hade inte vatt fel....måste dock hitta quartz till henne. Där finner jag inte några som känns 100....

Känner att den nya SMPc Wave Dial är lite för busy. Att den vill för mycket? Vågor är fint, men tycker inte de passar lika bra på den kermiska. Och den koniska He-ventilen känns inte helt rätt. Kanske känns annorlunda när mn kan se/prova den live.

56A006BB-9D94-47AC-8D1D-28EBA41505BA.jpeg
A22A1A08-0E0E-4C3F-8526-A3D6D5E8252D.jpeg

Är nog rätt nöjd med min SMPc annars, mer ”clean” look ändå. Och idag är det sol!
Färska bilder:
6638473C-A6FC-4A49-B0F6-9F07F5487602.jpeg

6FAE3401-8E7B-4C1C-93F7-D8B0831F68D1.jpeg

IMG_20180328_085547_519.jpg
Känner att den nya SMPc Wave Dial är lite för busy. Att den vill för mycket? Vågor är fint, men tycker inte de passar lika bra på den kermiska. Och den koniska He-ventilen känns inte helt rätt. Kanske känns annorlunda när mn kan se/prova den live.

56A006BB-9D94-47AC-8D1D-28EBA41505BA.jpeg
A22A1A08-0E0E-4C3F-8526-A3D6D5E8252D.jpeg

Är nog rätt nöjd med min SMPc annars, mer ”clean” look ändå. Och idag är det sol!
Färska bilder:
6638473C-A6FC-4A49-B0F6-9F07F5487602.jpeg

6FAE3401-8E7B-4C1C-93F7-D8B0831F68D1.jpeg
Dom här vågorna är snygga (bilden tagen imorse)..:)

Antingen är jag dålig på att googla eller bara dum men kanske kan någon upplyst i denna tråd hjälpa mig. Har en PO 39,5 mm och en AT quarts 38,5. Beställde ett läder med viklås till Omegan men har blivit kär i länken som är på. Tror ni det lädret gör sig på At:n? Båda är ju 19mm mellan luggarna men tänker mest på att bandet är gjort för att det inte ska vara någon glipa och kanske är annorlunda på AT:n. Märklig fråga men någon kanske vet? Frågar då bandet inte landar förrän om några veckor...

Vissa märken verkar tappa bollen helt när det kommer till att kommunicera ut sina släpp till potentiella kunder. Men hursomhelst AT med våg tavla såg häftig ut, jag får en känsla av att den riktar in sig till kvinnor, på grund av det runda datumfönstret.
Så om en klocka har runt datumfönster är det en dammodell?
Visst ser dom lite damiga ut men inte pga runt fönster. Ser inte alls dumma ut när jag kolla igen. Samma vågmönster som på AT Juwellery som finns på Omegas hemsida. Ser ut som 38mm?
Bilderna funna på https://omegaforums.net/threads/in-from-basel-this-morning.73265/
På sid 6 finns en blå i närbild också.
upload_2018-3-28_12-3-16.png

Antingen är jag dålig på att googla eller bara dum men kanske kan någon upplyst i denna tråd hjälpa mig. Har en PO 39,5 mm och en AT quarts 38,5. Beställde ett läder med viklås till Omegan men har blivit kär i länken som är på. Tror ni det lädret gör sig på At:n? Båda är ju 19mm mellan luggarna men tänker mest på att bandet är gjort för att det inte ska vara någon glipa och kanske är annorlunda på AT:n. Märklig fråga men någon kanske vet? Frågar då bandet inte landar förrän om några veckor...
Låter tveksamt, PO är ju högre och så. Hade inte chansat på det men du kanske vill ha det på PO'n ändå sedan? Ett sätt att kolla kan ju vara att prova hur PO-länken passar på din AT.

Jag hade ju ett som jag skickade tillbaka. Testa Bergströms i Göteborg så kanske det ligger kvar där! Fick ett blått när jag skulle haft ett svart...
Tack men väljer min AD denna gång även att det var lång lev tid... Tänkte mest att det skulle vara kul att få se lite bilder då jag ej sett hur det ser ut i verkligheten.

Tillbaka
Topp