• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 379 53.8%
  • Hesalit

Röster: 326 46.2%

• Totala väljare
    705
Var bara tyst och låt oss vuxna prata...
Moget.
Inte gjord av plåt men ok..På planet ocean och andra Omegor för den delen finns risk att fjädringarna går av med åren på claspen. Föressten pratade vi om ang bekvämligheten inte om låset..Och Omegas länk/lås är inte ens i närheten av en Rolex. Rolex har dom bästa länkarna och ring. Urverksmässigt , ja då kanske men länk? Inte ens i närheten..
Den senaste modellen av PO är ju ca 3 år gammal. Hur vet du att det finns risk att fjädringen går av efter några år? Har du exempel?
Sen har ju storleken med bekvämlighet att göra, det är en självklarhet.

Vet någon vilket referensnummer det är på detta Omega läderband?

Screenshot_20190107-114012_Samsung Internet.jpg

Såg det här på Instagram.
B42F28B3-9132-4FFD-9CA4-BBF18B35AE2D.png

849A9548-E7A8-4F18-9AED-4ECCF5002181.png

Årets klocknyhet och ingen på KS verkar intresserad. Vad händer? Jag hoppas iaf att de behåller 18 000 och inte går till 861:ans beat rate. Tror inte de kommer köra på kopparfinish men det vore trevligt. Bara inte Omega larvar sig med att ta fram en limiterad modell i alldeles för få ex som sedan kommer kosta skjortan. Gör denna till en normal Speedmaster, i normal boett med normal tavla till vettigt pris och glasbaksida.

Årets klocknyhet och ingen på KS verkar intresserad. Vad händer? Jag hoppas iaf att de behåller 18 000 och inte går till 861:ans beat rate. Tror inte de kommer köra på kopparfinish men det vore trevligt. Bara inte Omega larvar sig med att ta fram en limiterad modell i alldeles för få ex som sedan kommer kosta skjortan. Gör denna till en normal Speedmaster, i normal boett med normal tavla till vettigt pris och glasbaksida.
Jodå, vi i Speedmastertråden är intresserade. Läs vidare från denna
https://klocksnack.se/threads/Ω-speedmaster-tråden.45409/page-691#post-2660361[/QUOTE]

Senast ändrad:

Nån källa jag läste(relativt pålitlig, minns fan inte vem) sade något i stil med icke-limited edition men ändå en viss limitering beroende på produktionsaspekter. Vidare spekuleras det i 3 modeller totalt men de kan va blaha blaha.

Jag är tyvärr rätt säker på att det blir en skitdyr limiterad historia men drömma kan man ju:)

Jag är tyvärr rätt säker på att det blir en skitdyr limiterad historia men drömma kan man ju:)
Detta är vad jag tror... Nej, den blir inte limiterad. 321-klockor kommer att byggas på beställning och inte göras på produktionslinorna för dom "vanliga" klockorna. Den kommer att tillverkas lite ungefär som Omegas Tourbillons alltså fast kanske inte med helt handgjorda boetter. Priset beror på hur mycket handgjort det blir och det kan också göra att det blir enbart i guld, svårt att ta flera hundra tusen för en stålklocka från Omega. Dyrt blir det iaf och antagligen oöverkomligt för en annan men frågan är hur mycket?

God morgon!

Måste säga att jag efter alla år att ha varit rätt skeptisk till SM300 verkligen gillar denna senaste version av den. Alltid kul när man utvecklas i smak och hittar nya roliga klockor pga det!

55A57755-E8E8-4AFC-B21C-5838D08E5A7F.jpeg
Håller med! Mkt lyckad uppdatering. Använder min 3-4 dagar i veckan sedan inköp
Ändå en rejäl dykare som inte gör bort sig vare sig på stranden eller på kontoret. Visst är den något större än föregångaren men betydligt mindre o bekvämare än PO. Länken är ju oxå en lyft..tänk att de små ändringarna att "platta" till länken gör sån skillnad. Nya urverket, vågorna, bättre närvaro på handleden etc...Hade man fått ändra en sak så hade jag gärna sett en avsmalning mot låset typ iaf 20/18...

Tillbaka
Topp