Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte jag skulle utnyttja kunskapsbanken hos alla och fråga om lämpligt ställe (fysiskt eller online) att köpa en ”adjustable clasp” till PO cal 2500?
Ursäkta om detta redan är redogjort för i tidigare kommentarer.
Ser ut som opolerad . Använd ganska mycketGod morgon! Tänkte höra med er lite mer rutinerade vad ni säger om min gmt. Enligt mina ögon är den opolerad och original för övrigt, vad säger ni? Trevlig helg på er![]()
2534.50 kom med den länken så det ser ut att stämma. Dock så ser den polerad ut även om bilderna inte är jätteskarpa och tydliga.Ser ut som opolerad . Använd ganska mycket
Jag är lite osäker om de kom med smpc stål armband eftersom min 2254 är på vanligt Speedmaster länken ... och det som jag vet de borde ha den speedy länk
Den är välanvänd men hellre det nästan än poleradSer ut som opolerad . Använd ganska mycket
Jag är lite osäker om de kom med smpc stål armband eftersom min 2254 är på vanligt Speedmaster länken ... och det som jag vet de borde ha den speedy länk
2534.50 kom med den länken så det ser ut att stämma. Dock så ser den polerad ut även om bilderna inte är jätteskarpa och tydliga.
![]()
Ja det är svårt att se på bild men irl tycker jag den ser bra ut. Den är ju välanvänd men en riktigt trevlig klocka. Tack för svaren!Svårt att avgöra. Skärpan på bilderna är ju sådär vilket kanske gör att den ser lite blank och rund ut.
Hur som helst så är det en riktigt trevlig modell.
Tack! Jäkligt svårt att säga, vilket är bra.Här kan du hitta bra bilder på ett bra objekt för jämförelse.
https://www.watchvaultnyc.com/Omega...50th-Anniversary-253450-42mm-Auto_p_1489.html
Jag behållet den nog som den är, gillar stuket när det är lite patina.Ifall du planerar renovera klockan själva Bezel kostar runt 3000kr
Sålde min för 22k. Men din är nyare än min var så jag tänker mig kanske 23-25k.Hej!
Jag hade tänkt att sälja min Omega Semaster Diver 300m med jag vet inte vad som är ett rimligt pris.
Klockan har referensnummer 21230412001003 och är köpt 18 december 2017 hos Rob Engström, den är i bra skick med det finns spår av bruk då jag använt den i stort sätt varje dag sen när jag köpte den. Givetvis finns orginalboxen kvar, äkthetsintyg samt kvitto. Tacksam för svar.
Mvh, Filip Rodenvall
Jag tänkte mig något i stil med det.Sålde min för 22k. Men din är nyare än min var så jag tänker mig kanske 23-25k.
Använde min varje dag i 6-7 månader innan jag sålde den. Hade inte någon stor ding eller djup repa men visst fanns det bruksspår i form av repor på spännet osv.Jag tänkte mig något i stil med det.
Men det beror väl lite på skick osv, använde du din som bruksklocka också?
Priserna har ökat något så 23-25 är nog rätt för sena ex som dinJag tänkte mig något i stil med det.
Men det beror väl lite på skick osv, använde du din som bruksklocka också?
Haha! Va lustigt! Skrev precis på köpes tråden att jag är ute efter en!Hej!
Jag hade tänkt att sälja min Omega Semaster Diver 300m med jag vet inte vad som är ett rimligt pris.
Klockan har referensnummer 21230412001003 och är köpt 18 december 2017 hos Rob Engström, den är i bra skick med det finns spår av bruk då jag använt den i stort sätt varje dag sen när jag köpte den. Givetvis finns orginalboxen kvar, äkthetsintyg samt kvitto. Tacksam för svar.
Mvh, Filip Rodenvall
Typ som mig då, tack!Använde min varje dag i 6-7 månader innan jag sålde den. Hade inte någon stor ding eller djup repa men visst fanns det bruksspår i form av repor på spännet osv.
Jäklar vad vad bra det svarta lädret med röda kanten passade till!På tal om SMPc, saknar min något enormt. Fattar fortfarande inte varför jag sålde den. Flipparsjukan är inte bra bois and girls!
Några bilder på min gamla SMPc.
Vill ha en till
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aa, men det är inget läder faktiskt. Det är gummi som ska se ut lite som läder. Så det är fritt fram att bada med detJäklar vad vad bra det svarta lädret med röda kanten passade till!