• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 308 47.8%

  • Totala väljare
    644

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag letar efter en Omega Seamster 300 trilogy. Är det någon här som kan dela med sig av erfarenheter av modellen efter att ha burit den ett tag? Någon som vill sälja? Tips på var jag kan hitta en? Alla tips mottages varmt.
 

Taisto

Omega
Min nya Omega seamaster 300 master co-axial. Gillar den men har inte riktigt vant mig med 41 mm, jag bär vanligtvis 38 eller 36.

Vad tycker ni, bärs den bäst på länk eller nato? :bookworm:
 

Bilagor

  • 6AB034BA-AA1A-46E7-B8B6-F683FD464732.jpeg
    6AB034BA-AA1A-46E7-B8B6-F683FD464732.jpeg
    148.2 KB · Visningar: 2
  • 67E655DB-DB8F-4A10-B5CB-29A7A8D3037B.jpeg
    67E655DB-DB8F-4A10-B5CB-29A7A8D3037B.jpeg
    101.1 KB · Visningar: 3

Stefan S

Patek
2-Faktor
Min nya Omega seamaster 300 master co-axial. Gillar den men har inte riktigt vant mig med 41 mm, jag bär vanligtvis 38 eller 36.

Vad tycker ni, bärs den bäst på länk eller nato? :bookworm:
Ren smaksak. Den ser väldigt bra ut på nato iaf, bättre än andra Seamaster-modeller (IMO). Men själv hade jag aldrig någonsin av länken, gillade mikrojusteringen. Är ingen natokille helt enkelt. Grattis till en trevlig klocka :)
 

Taisto

Omega
Ren smaksak. Den ser väldigt bra ut på nato iaf, bättre än andra Seamaster-modeller (IMO). Men själv hade jag aldrig någonsin av länken, gillade mikrojusteringen. Är ingen natokille helt enkelt. Grattis till en trevlig klocka :)

Tack! Ja det är väl det.

Jag har tre Nato att varva på men det förvånad mig inte om länken åker på igen ;)
 

Spirited

Breitling
Min nya Omega seamaster 300 master co-axial. Gillar den men har inte riktigt vant mig med 41 mm, jag bär vanligtvis 38 eller 36.

Vad tycker ni, bärs den bäst på länk eller nato? :bookworm:

Stilig klocka!
Jag tycker bägge passar bra vid olika tillfällen. Nato är perfekt för mer avslappnade tillfällen och länk till stiligare tillfällen.
 

f.sallstrom

Breitling
Extra länkbitar till en Omega SMP original länk?

Hej. Är det någon som har erfarenhet av att förlänga en begagnad SMP länk med nya extra länkbitar? Blir det uppenbart synligt att länken är förlängd? jag inser att det beror på skicket på länken men tänkte kolla om det är gängse praxis att förlänga en gammal länk med extra länkbitar eller om man borde köpa ny länk. Tack! /Fredrik
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Extra länkbitar till en Omega SMP original länk?

Hej. Är det någon som har erfarenhet av att förlänga en begagnad SMP länk med nya extra länkbitar? Blir det uppenbart synligt att länken är förlängd? jag inser att det beror på skicket på länken men tänkte kolla om det är gängse praxis att förlänga en gammal länk med extra länkbitar eller om man borde köpa ny länk. Tack! /Fredrik
Extra länkbitar sätts ju närmast spännet så nej, skillnader i skick är inget man öht tänker på sedan.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Nån som vet om Omegas senaste prishöjning var global eller en anpassning för den svaga svenska kronan?
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Jag letar efter en Omega Seamster 300 trilogy. Är det någon här som kan dela med sig av erfarenheter av modellen efter att ha burit den ett tag? Någon som vill sälja? Tips på var jag kan hitta en? Alla tips mottages varmt.

Hej, finns hos flera återförsäljare utomlands. Senast i Prag. Men även i Dubai i februari. Hör med din lokala AD om de kan ta in den. Gjordes ganska många, så de borde finns kvar. Annars får du ut och resa lite :)
 
Topp