Jag letar efter en Omega Seamster 300 trilogy. Är det någon här som kan dela med sig av erfarenheter av modellen efter att ha burit den ett tag? Någon som vill sälja? Tips på var jag kan hitta en? Alla tips mottages varmt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
LänkMin nya Omega seamaster 300 master co-axial. Gillar den men har inte riktigt vant mig med 41 mm, jag bär vanligtvis 38 eller 36.
Vad tycker ni, bärs den bäst på länk eller nato?![]()
Ren smaksak. Den ser väldigt bra ut på nato iaf, bättre än andra Seamaster-modeller (IMO). Men själv hade jag aldrig någonsin av länken, gillade mikrojusteringen. Är ingen natokille helt enkelt. Grattis till en trevlig klockaMin nya Omega seamaster 300 master co-axial. Gillar den men har inte riktigt vant mig med 41 mm, jag bär vanligtvis 38 eller 36.
Ren smaksak. Den ser väldigt bra ut på nato iaf, bättre än andra Seamaster-modeller (IMO). Men själv hade jag aldrig någonsin av länken, gillade mikrojusteringen. Är ingen natokille helt enkelt. Grattis till en trevlig klocka![]()
Nato funkar riktigt bra på den där seamastern, dock vinner alltid länk i slutändenMin nya Omega seamaster 300 master co-axial. Gillar den men har inte riktigt vant mig med 41 mm, jag bär vanligtvis 38 eller 36.
Stort grattis! Ser fint ut på din handled.Omega Seamaster Trilogy. Otroligt trevlig och välbalanserad med sina 39 mm. Ett extra plus i kanten med alla tillbehör som följer med! Bra pang för slanten.
![]()
Min nya Omega seamaster 300 master co-axial. Gillar den men har inte riktigt vant mig med 41 mm, jag bär vanligtvis 38 eller 36.
Extra länkbitar sätts ju närmast spännet så nej, skillnader i skick är inget man öht tänker på sedan.Extra länkbitar till en Omega SMP original länk?
Hej. Är det någon som har erfarenhet av att förlänga en begagnad SMP länk med nya extra länkbitar? Blir det uppenbart synligt att länken är förlängd? jag inser att det beror på skicket på länken men tänkte kolla om det är gängse praxis att förlänga en gammal länk med extra länkbitar eller om man borde köpa ny länk. Tack! /Fredrik
Min första Omega. Blir nog ett par till..
![]()
Det är ju en annan boett?Kanske en dum fråga... Men jag ställer den ändå
Går det att "göra om" denna modell till något i denna stil? Genom att köpa en (original)länk i stål?
https://assets.catawiki.nl/assets/2018/9/2/5/2/3/5233778f-bf85-4e6e-be44-bf7013248e69.jpg
Det är ju en annan boett?
Då hänger jag med, tror inte jag sett någon originallänk till dessa. Men lättast blir nog att hitta en länk med raka ändlänkarJa, det ser jag, men undrar ändå om det finns en passande länk i stål till denna modell?
Edit: Hittade en med vad jag tror är samma boett som min.
http://www.swissvintagewatches.com/omgenssdat.jpg
Då hänger jag med, tror inte jag sett någon originallänk till dessa. Men lättast blir nog att hitta en länk med raka ändlänkar![]()
Tror också att det blir svårt att hittan någon form av orginallänk till denna men kolla Meshband det finns i alla olika former och storlekar.Då hänger jag med, tror inte jag sett någon originallänk till dessa. Men lättast blir nog att hitta en länk med raka ändlänkar![]()
Testa fråga i vintage-avdelningenOk! Tack!
Man vill ju helst ha original. Men vet inte om Omega tillverkade denna boett med stållänk.. Om någon vet mer är jag djupt tacksam för länkar/svar!
Nån som vet om Omegas senaste prishöjning var global eller en anpassning för den svaga svenska kronan?
Ok, tack. Fler länder fick höjningar i maj så slipper ni andra gå in och läsa.
Jag letar efter en Omega Seamster 300 trilogy. Är det någon här som kan dela med sig av erfarenheter av modellen efter att ha burit den ett tag? Någon som vill sälja? Tips på var jag kan hitta en? Alla tips mottages varmt.
Av 3557 tillverkade hänger numera en runt min handled.Hej, finns hos flera återförsäljare utomlands. Senast i Prag. Men även i Dubai i februari. Hör med din lokala AD om de kan ta in den. Gjordes ganska många, så de borde finns kvar. Annars får du ut och resa lite![]()
Jäkligt nöjd med min Ploprof
![]()
![]()
Ja den är inte dum! Claspen är dock sjukt stor så de var väl tvungna att fylla ut ytan.Den där claspgraveringen borde va standard på Omega-dykare!