Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget dåligt secondarySpeedyn är på verkstad för att få ett bezelbyte. Under tiden får min ”primary Omega” tjänstgöra.
![]()
Det är samma ackordföljd s a s i bägge, ex i en tonart är det Dm-Bb-F-C. Det där är rätt banalt, ingen högre nivå av komposition alltså.Är musiken i videon från Omega lika nedan musikvideo? Same same?
Vs
Ganska sjukt bra klocka ocksåNär jag köpte min första Smp år 2006 listade den automatiska versionen 17.300 kr.
Idag listar nya Smp 54.600 kr. Ganska sjukt egentligen.
![]()
Mycket!Ganska sjukt bra klocka också
![]()
Snyggt, ref?De gör en annan kul grej med index. Talet 50 vid klockan tio som bara syns i mörker.
![]()
Det är en stor pjäs ...men det har du säkert redan koll påÄr påväg att köpa min första riktiga klocka, en PO 45,5mm 600m cal 8500. Finns det något särskilt man bör tänka på vid köp? Den är fullset.
+1 på detta gällande 45,5’an.Det är en stor pjäs ...men det har du säkert redan koll på
Kan man få en sådan, beg för typ 20’Kan mjukstarta... Sålde min Speedmaster igår och det känns inte helt okej idag.![]()
Men det var av en anledning. Den här vackra är på ingång:
![]()
Bild lånad från nätet. Är kluven då jag älskar speedyn men kände för något lite mer dressat.
Du får ingen av de där för 20Kan man få en sådan, beg för typ 20’
+1 på detta gällande 45,5’an.
Ordentligt stor och enligt mig obekväm. Ägt en sån.
Mer en helgklocka så att säga. Men du kanske är van vid stora tunga klockor? isåfall är den ju kanon i övrigt.
Ett gammalt men fungerande tips gällande 8500:
45,5 på gummi, 42 på länk. Och min rekommendation gällande PO är alltid länk.
Jag gillar klockorna lite större, har en certina ds podium 42mm idag och den hade jag inte haft några problem med en större. Mina handleder mäter 18cm.
Kommer inte använda den som en daily beater pga mitt jobb utan mer som en ”finklocka”. Tror ni det funkar då?
Har fått ett gäng bilder och den ser jättefin ut, långt kvar till service också.
210.22.42.20.01.004Snyggt, ref?
hade nog kört på en 43a(eller är dom 44a nu?!)Jag gillar klockorna lite större, har en certina ds podium 42mm idag och den hade jag inte haft några problem med en större. Mina handleder mäter 18cm.
Kommer inte använda den som en daily beater pga mitt jobb utan mer som en ”finklocka”. Tror ni det funkar då?
Har fått ett gäng bilder och den ser jättefin ut, långt kvar till service också.
Tvungen att dubbelkolla min Certina och den är 44, inte 42 som jag skrev. Jag kör på 45,5!hade nog kört på en 43a(eller är dom 44a nu?!)
sålde en sån auto fast utan datum till en handlare rätt nyligen för typ 5kHej,
Hittade denna Omega på Chromo och blev lite kär i den..Verkar vara en fin historisk ikon. Återigen min fråga om ngn vet ngt om vad som sitter i den och ska man våga kasta sig på en klocka från år 1968? Nedan kommer en länk till annonsen.
https://www.chrono24.se/omega/seamaster--id12540694.htm
Håller med @Schmitza här.Hej,
Hittade denna Omega på Chromo och blev lite kär i den..Verkar vara en fin historisk ikon. Återigen min fråga om ngn vet ngt om vad som sitter i den och ska man våga kasta sig på en klocka från år 1968? Nedan kommer en länk till annonsen.
https://www.chrono24.se/omega/seamaster--id12540694.htm
Jo, den här på annonsen kostar över 10 men den ser ut att vara i mkt gott skick. Vet du ngt IM dess urverk? Är de bra? Om man jämför med tex ETA 2892. Vad kan en fullständig service kosta för sådan?Håller med @Schmitza här.
Pungar du upp 6 lök i Sverige får du ett fint ex. Om du ska våga? Absolut. Visst är risken med vintage högre, men är den i bra skick är det oftast inga problem.