Kluven. Ser ut som en franken. Tavlan är snygg men helheten ser knasig ut. Fel klocka att gå all in vintage på tycker jag.Denna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kluven. Ser ut som en franken. Tavlan är snygg men helheten ser knasig ut. Fel klocka att gå all in vintage på tycker jag.Denna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?![]()
Jag har svårt för fejkpatina, men denna gav mig allt lite myspinne!Denna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?![]()
97tkr...ojDenna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?![]()
Denna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?![]()
Lite tunnare, aluminiumbezel och "doomed saphire" petar med bilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Som sagt, lyckad men dyyyyyyyyyyr.
Så jävla bra! Vill ha, men dyr.Lite tunnare, aluminiumbezel och "doomed saphire" petar med bilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Som sagt, lyckad men dyyyyyyyyyyr.
Ska bli intressant hur den står sig jämfört med den klassiska blå och svarta modellen försäljningsmässigt. De ligger "rimligare" i pris och färg och länk gör förmodligen att de flesta icke-WIS drar sig dit istället. Med det sagt så föredrar jag nog faktiskt nya Bond-klockan.Håller med, närmare 100 papp för den känns lite att ta i
Kanske något bildmässigt som spökar på produktbilderna? Hodinkee skrev att både tavlan och bezel kommer att mattas av med tiden och få lite riktig patina, kanske det Omega menar?Så jävla bra! Vill ha, men dyr.
På omegas hemsida står det att tavla och bezel ska vara bruna, på alla bilder tycker jag de ser svarta eller mörkgrå ut..?
Så här står det i typ första stycket:Kanske något bildmässigt som spökar på produktbilderna? Hodinkee skrev att både tavlan och bezel kommer att mattas av med tiden och få lite riktig patina, kanske det Omega menar?
Om du får se den liveSå här står det i typ första stycket:
Identical to 007's watch in No Time To Die this 42mm Seamaster, in strong yet lightweight Grade 2 Titanium, sports a brown tropical aluminium bezel ring and dial.
Vilket jag tolkar som brunt...
Men sen står det "dial color: black" när man tittar på "technical data" på klockan.
Blir intressant att se en i verkligheten.
Denna ska dock ingå i det ordinarie sortimentet och är inte limiterad, så chansen är väl betydligt högre denna gången.Om du får se den liveDessa Bond utgåvor o speciellt de som är desamma som i filmen har det blivit rätt stor hype kring.
Aha..Denna ska dock ingå i det ordinarie sortimentet och är inte limiterad, så chansen är väl betydligt högre denna gången.
Ska bli intressant hur den står sig jämfört med den klassiska blå och svarta modellen försäljningsmässigt. De ligger "rimligare" i pris och färg och länk gör förmodligen att de flesta icke-WIS drar sig dit istället. Med det sagt så föredrar jag nog faktiskt nya Bond-klockan.
Kan någon be designern berätta om det så vi förstår?
![]()
Jag gillar den men inte för 97000kr finns så mycket bättre klockor för dom pengarna.Denna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?![]()
jag tror också att dom kommer att få sålt alla.Har svängt från initiala lite tummen ner till riktigt cool. Alu-insert med lume
Ang priset så får man påpeka att klocka/länk är i titan och att generellt har titanversioner från Omega ett påslag runt 20K mer än ståldito. Ändå en för hög prislapp men antagligen kan dom ta detta och få sålt alla ex.
Håller med. Fake vintagelume är aldrig snyggt.Gräslig på alla fronter. Fake-lume/vintage, mesh-länk och priset. Vad tänkte Omega här egentligen?
Har svängt från initiala lite tummen ner till riktigt cool. Alu-insert med lume
Ang priset så får man påpeka att klocka/länk är i titan och att generellt har titanversioner från Omega ett påslag runt 20K mer än ståldito. Ändå en för hög prislapp men antagligen kan dom ta detta och få sålt alla ex.
Modellen är ej limiterad öht.jag tror också att dom kommer att få sålt alla.
Någon som vet hur många ex dom släpper?
Okej då fattade jag felModellen är ej limiterad öht.
Jag funderar på att slå till på en likadan, har inte sett den irl än men fick samtal från butiken idag att de har en inne. Poppar tavlan lika mkt som den ser ut att göra? Grattis till köpet förresten!Efter att tidigare i år ha sålt min Planet Ocean XL som ju i ärlighetens namn var alldeles för stor för mina klena handleder har jag verkligen saknat en robust klocka gjord för att tåla allt. Siktet var inställt på en blå Diver 300 men så när denna landade hos "min" handlare blev det en helomvändning.
Bytte ganska omgående till gummirem som jag tycker gör sig exceptionellt bra till den i övrigt svart-vita klockan.
![]()