• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
AEB59931-6395-43AA-B8EC-7EDF277EFC42.jpeg
Jag har servat och bytt glas på farfars gammal. Pappa blev jätte glad!
Cal: 552 från 1968.
Någon som har förslag på band som passar bättre än det jag valt?
AF569F8D-A34F-4292-8E3B-3ABD768DE8A0.jpeg

Godkväll! För drygt ett år sen så sålde jag den här Seamaster -70:an ”166.065” (69-71) ångrar mig bittert... ibland är inte hjärnan funktionell...
är det nån här på KS som kanske sitter på ett dylika ur?
035490CD-CA47-4853-97F4-3785CE0E4192.jpeg

En 600 som vardags/bruksklocka. Jovars, den tuffar och går, tidlös och driftssäker men lite tråkig.

....men, jäsikens så sugen på en Omega Chronostop!! Det skulle kännas lite mer lagom ”wild & crasy”. Den skulle sticka ut lite lagom, ett samtalsämne för en lite intresserad person. Ja, nu menar jag inte att jag skall göra mig av med 600:an, men som sagt en Chronostop hade suttit som en smäck! Man får väl hålla ögonen på Köp&sälj.......

Bilagor

• B9D8C301-342E-4B74-8398-C446494F0DE2.jpeg
    B9D8C301-342E-4B74-8398-C446494F0DE2.jpeg
    738.2 KB · Visningar: 4
Hej,

Sugen att komplettera min samling med en dykare. Eventuellt sugen på en Omega SMP modell ”äldre”.

Gärna åsikter och synpunkter på pris och att ”tänka på” för detta objekt hos Krons.

https://krons.se/pre-owned-omega-300-m-chronometer-2531-80-00-po
Ok pris tycker jag. Går säkert att hitta någon tusenlapp billigare utomlands men med verifierad service och AD-garanti så tycker jag priset är bra. Enda jag skulle tänka på är att den här har svart tavla istället för den snäppet mer populära blå.

Ok pris tycker jag. Går säkert att hitta någon tusenlapp billigare utomlands men med verifierad service och AD-garanti så tycker jag priset är bra. Enda jag skulle tänka på är att den här har svart tavla istället för den snäppet mer populära blå.

Tack för svar och input. Behöver såklart se den live, blå tavla verkar vara den vanliga. Är det ”fel” att köpa den med svarta tavla givet referensen?

Tack för svar och input. Behöver såklart se den live, blå tavla verkar vara den vanliga. Är det ”fel” att köpa den med svarta tavla givet referensen?
Inte alls, man köper den modell man tycker om! Det är en detalj som är lätt att missa på bild bara. Jag hade förövrigt bett Krons klargöra om det är en full service + tryckning + glasbyte. Är de lite fula så kan de skriva service trots att det bara kontrollerats täthet och bytts glas.

Inte alls, man köper den modell man tycker om! Det är en detalj som är lätt att missa på bild bara. Jag hade förövrigt bett Krons klargöra om det är en full service + tryckning + glasbyte. Är de lite fula så kan de skriva service trots att det bara kontrollerats täthet och bytts glas.

Får kolla på den i veckan, känns som att det är mycket klocka för pengarna!

Svart? Tavlan och bezel är blå. Bildsök på ”Omega 2531.80.00” så klarnar detta. Fin men polering ser den ut att ha fått. Även om det ser ut som bra och måttligt gjort så hade jag föredragit helt opolerad med hairlines och smärre dings. Kanske ingen dealbreaker? Täthetsservice innebär inte service av urverk med det är väl bara att fråga dom.

Nu vet jag vilken omega jag ska ha först.
En vintage Seamaster. Eller! En SMP! Eller. Månklockan! Eller. En Aqua Terra Skyfall! Eller. En SMP! Eller... :woot::arghh:

Tillbaka
Topp