Ser inte detta som en recension eller paketöppning, utan lägger den här i Omegatråden för att upplysa likasinnade Omega-nördar att denna klocka ens finns...
För er som älskar Omega Constellation 'Pie Pan' men som jag tycker att den bär för litet med sina 34mm... På 37,5mm exl. krona, så är denna DeVille, som flörtar väldigt tydligt med 50-talets design med sin 12-kantiga 'Pie Pan-tavla' och arrow- (eller kanske mer coffin-) index, ett väldigt bra alternativ!
DeVille Co-Axial Chronometer Ref. 4531.32.00 (cal. 2403, som även sitter i Railmastern) är en limiterad utgåva, av någon anledning endast för Japanska marknaden.
Till skillnad från den betydligt dyrare varianten med boett i vitt guld (ref. 5941.31.31), som enligt mig har fulare visare, plottrig tavla med för mycket text och otillfredsställande tavla då indexen kl. 3 kapas av datum(!), så kan denna modell i stål fås för under mellan 24 & 30k! Det är om man kan hitta en till salu vill säga...
Förutom den fina tavlan, så har den mycket 'fancy lugs' som avslutas på ett alldeles utmärkt sätt vid sidan av boetten (se bilder).
Det enda jag kan anmärka på, förutom att den är så nära 39mm som enligt mig är det ultimata måttet, är väl att de kunde ha skippat de romerska siffrorna och kört på index hela vägen. Men även det blir snyggare och snyggare ju mer jag stirrar på den...
Tilläggas bör att den vackra tavlan är svår att fånga på bild för en amatörfotograf som jag...
Här på blått alligatorband för att matcha den blånerade visaren:
Här på 19mm Omega original BOR. Inte tillverkad för denna modell, men hyffsat bra fit:
Tack för mig...