• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
Inom en snar framtid behöver jag skicka in min SMP 2254.50 för service och tänkte göra så via en Omega AD i Kalmar (Björkegrens).
Att det kommer gå loss på ett antal lakan är jag på det klara med men är det någon som vet med säkerhet vilka åtgärder en helservice omfattar? Packningar byts, delar rengörs osv. men hur är det med länken? Min börjar få en del stretch så får även den en översyn?

Någon som har erfarenhet av Björkegrens?

Jag har både köpt, servat och reparerat flera klockor hos dem genom åren och har bara gott att säga.

Tjena,

Jag har under period varit sugen att skaffa mig en Omega seamaster 300M diver. Jag har titta på både den vanliga modellen på 42mm men även midsize modellen. Kollat en del på C24 och har hittat en som passar mina preferenser, dock mäter den 38mm enligt handlaren. Jag har aldrig sett dessa dimensioner tidigare, antar att de har inkluderat kronan när detta angivits?
Eller är jag ute och cyklar? Vet någon här om Omega har tillverkat modellen i 38mm?
Tacksam för alla svar och hjälp.

Tack!

Tjena,

Jag har under period varit sugen att skaffa mig en Omega seamaster 300M diver. Jag har titta på både den vanliga modellen på 42mm men även midsize modellen. Kollat en del på C24 och har hittat en som passar mina preferenser, dock mäter den 38mm enligt handlaren. Jag har aldrig sett dessa dimensioner tidigare, antar att de har inkluderat kronan när detta angivits?
Eller är jag ute och cyklar? Vet någon här om Omega har tillverkat modellen i 38mm?
Tacksam för alla svar och hjälp.

Tack!
36.25mm har funnits. 38mm har jag aldrig hört talas om.

Ja precis! 36,25mm ska väl vara midsize modellen som jag förstått det.
aah vi pratar vanliga SMPC haha

dom har gjort en planet ocean som är 37.9 och sen en PO på 39.9

sen finns ju som tobias sa smpc i 36mm.
den är inte uppdaterad som den nya 42an är med verk och allt utan det är samma modell som innan och ser ut som gamla smpc

36mm på min 16cm handled.
IMG_20200229_175248.jpg

F8B67EEB-DE82-490F-893E-551165690055.jpeg
Hej. Här borde det finnas expertis.

köpte den här gamla seamastern från uret vintage för 5 år sedan, ref 2639-1. Tror den beskrevs som 40-talare men är lite skeptisk, gissar mer på 50-tal. Vill gärna veta lite mer om någon har den kunskapen. Vet någon vad det ska vara för originalspänne till den? Ute efter ett men det finns ju en uppsjö

B44645A1-91C8-4B77-811D-DEF558ACB4F4.jpeg

F221BE76-44F6-49DF-8FCB-2CF81B4CE655.jpeg

Velade ett tag innan jag slog till, ville ha en tvåton med vit tavla och valet föll på AT. Måste säga att nu efter någon vecka är jag utomordentligt nöjd. Om man skulle bli sugen på länk vad får man då hosta upp? Den här refen 220.22.41.21.02.001 finns endast med gummi som för övrigt är otroligt bra, men vore kanske kul med en länk också...:banghead: :)
20200419_222236.jpg

Senast ändrad:
Velade ett tag innan jag slog till, ville ha en tvåton med vit tavla och valet föll på AT. Måste säga att nu efter någon vecka är jag utomordentligt nöjd. Om man skulle bli sugen på länk vad får man då hosta upp? Den här refen 220.22.41.21.02.001 finns endast med gummi som för övrigt är otroligt bra, men vore kanske kul med en länk också...:banghead: :)
20200419_222236.jpg
Väl valt. Riktigt snygg! :)

20200419_222236.jpg
Tvåtonslänkar från Omega är väl sinnesjukt dyrt? Stållänk till tvåtonsboett blir väl inte så lyckat tycker jag. Ja, fin utgåva den där. Tycker den ändå den är snyggast på sitt svarta gummi.

Tvåtonslänkar från Omega är väl sinnesjukt dyrt? Stållänk till tvåtonsboett blir väl inte så lyckat tycker jag. Ja, fin utgåva den där. Tycker den ändå den är snyggast på sitt svarta gummi.
Jag gissar också att tvåtonslänken kostar mer än den smakar men tänkte höra med er här först om någon visste, ska höra med Kents Ur om det. Håller med om att stållänken nog inte blir någon hit och gummit är riktigt bra så kanske lägger de tänkta pengarna på något helt annat istället. Tack för svar @Stefan S :)

Tillbaka
Topp