• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 336 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 309 47.9%

  • Totala väljare
    645
Efter mycket tänkande och mycket läsande här på KS så har en beställning på en AT gjorts. Var helt inställd på 38,5 för att jag såg att många rekommenderade det. Var hos en AD och testade 41,5 som satt som en smäck. Handleder på ca. 18-19cm. Nu väntar jag bara på paket så ska jag bjuda på lite bilder!
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Härlig känsla å bra val!
Efter mycket tänkande och mycket läsande här på KS så har en beställning på en AT gjorts. Var helt inställd på 38,5 för att jag såg att många rekommenderade det. Var hos en AD och testade 41,5 som satt som en smäck. Handleder på ca. 18-19cm. Nu väntar jag bara på paket så ska jag bjuda på lite bilder!
 

Aer0

Breitling
Efter mycket tänkande och mycket läsande här på KS så har en beställning på en AT gjorts. Var helt inställd på 38,5 för att jag såg att många rekommenderade det. Var hos en AD och testade 41,5 som satt som en smäck. Handleder på ca. 18-19cm. Nu väntar jag bara på paket så ska jag bjuda på lite bilder!
Hopp... då vet jag EN som är avis iaf .. =)
Grattis
 

Kai

Rolex
Efter mycket tänkande och mycket läsande här på KS så har en beställning på en AT gjorts. Var helt inställd på 38,5 för att jag såg att många rekommenderade det. Var hos en AD och testade 41,5 som satt som en smäck. Handleder på ca. 18-19cm. Nu väntar jag bara på paket så ska jag bjuda på lite bilder!
Grattis!!
 

MånsT

Rolex
Aqua Terra verkar öka i popularitet på KS, kul att se! Får väl bidra med en arkivbild på min egen :)

IMG_20160802_174153.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Efter mycket tänkande och mycket läsande här på KS så har en beställning på en AT gjorts. Var helt inställd på 38,5 för att jag såg att många rekommenderade det. Var hos en AD och testade 41,5 som satt som en smäck. Handleder på ca. 18-19cm. Nu väntar jag bara på paket så ska jag bjuda på lite bilder!
Grattis!
Ja, efter att ha provat bägge storlekarna så tänkte jag inte ens tanken att jag skulle ha den mindre. Däremot hade jag svårt att välja mellan blå och svart tavla. Slängde ut frågan här och det var väl en rätt stor enighet om blå men som du säger, flera rådde mig att välja den mindre. Blev velig och provade igen. Nä, den känns för liten. Slutade med blå 41,5 och absolut ingen har tyckt att den är för stor. Finns inget rätt och fel här, tycke och smak samt storlek på handled/hand avgör. Däremot så tycker jag ibland att den svarta är himla fin och att jag kanske skulle ha valt den ändå.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Grattis!
Ja, efter att ha provat bägge storlekarna så tänkte jag inte ens tanken att jag skulle ha den mindre. Däremot hade jag svårt att välja mellan blå och svart tavla. Slängde ut frågan här och det var väl en rätt stor enighet om blå men som du säger, flera rådde mig att välja den mindre. Blev velig och provade igen. Nä, den känns för liten. Slutade med blå 41,5 och absolut ingen har tyckt att den är för stor. Finns inget rätt och fel här, tycke och smak samt storlek på handled/hand avgör. Däremot så tycker jag ibland att den svarta är himla fin och att jag kanske skulle ha valt den ändå.
Händer mer i tavlan till den blåa, som ju kan gå från i princip svart till ljusblå.
 

MånsT

Rolex
Till er som har klämt på nya Planet Ocean (eller den gamla, för den delen); är där någon microjustering som på Seamaster 300 eller bara "allt-eller-inget" dykförlängning?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Till er som har klämt på nya Planet Ocean (eller den gamla, för den delen); är där någon microjustering som på Seamaster 300 eller bara "allt-eller-inget" dykförlängning?
Som jag läst mig till har de nya PO samma clasp som SM300, dvs typ som samma justeringslösning som SubC. Iaf de i stål men förmodar att detsamma gäller de keramiska.
 

exaudi

Omega
Efter mycket tänkande och mycket läsande här på KS så har en beställning på en AT gjorts. Var helt inställd på 38,5 för att jag såg att många rekommenderade det. Var hos en AD och testade 41,5 som satt som en smäck. Handleder på ca. 18-19cm. Nu väntar jag bara på paket så ska jag bjuda på lite bilder!
Grattis! Gott val.
Alltid vettigt att prova båda o verkligheten. Vet att jag själv velade kring den mindre då det såg jättebra ut på bild. I verkligen var det alls inte samma sak. Personligen var det den större som kändes självklar.
Nu väntar vi bara på din paketöppning :)
 

Kai

Rolex
Har en AT Skyfall på 38,5 mm, har även haft en vit AT på krokodilläder som var på 41,5 mm. Upplever 38,5 mm som mer passande på mina tunna handleder (omrking 16 cm). Men 41,5 mm kändes aldrig för stor. Tror iofs krokodillädret gjorde att den kändes smärtare. Som sagts så många gånger så får storlek på handled och smak styra storleken. Gillar att Omega faktiskt har ett par olika storlekar att välja på.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Jag .... vill.. verkligen... älska den... men jag kan inte - än. Det är något som fattas. Jag vet inte vad?

Siffrorna är lite för coola/moderna? Bezeln för blingig?
Vad tycker ni?

Håller med dig. Siffrorna lite "off" på nått sätt. Gillade föregångaren bättre, men 43.5mm känns som en optimal storlek.
 
Topp