• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
Har kollat etter etter en Seamaster 300 en stund og elsker modellen, dock er det veldig sällan jeg ser den til försäljning og kan inte komma ihåg at jeg har sett noen bilder på forumet. Det er vel ingen hemlighet at det er en av Omegas mindre populäre modeller, men vad är det som gjör at folk inte gillar den? Personlig synes jeg det er en utrolig vakker modell og funderar på å kjöpe både den vanlige svarte i stål og den blåa i titan.

AB4C5A9B-DFF3-415F-8F75-87DACCE83852.jpeg
Har haft både stål och den blå i titan. Tröttnade på båda då de bärs rätt stort. Lug till lug bla.
Trilogi versionen är mkt bättre imho

Har haft både stål och den blå i titan. Tröttnade på båda då de bärs rätt stort. Lug till lug bla.
Trilogi versionen är mkt bättre imho
Den er også riktigt snygg, dock er vel den nästan like lång lug to lug även om den bare er 39mm bred.

Har lite av samme funderinger kring den også. Den ble bare gjort i 3557 ex. som er relativt få jämfört med antalet på andre Limited Editions fra Omega, men prisen ligger fortfarande långt under listpriset og de som har kommer ut på KS har legat ute lenge til bra priser så det er jo heller ikke en modell som virket veldig populär.

Den er også riktigt snygg, dock er vel den nästan like lång lug to lug även om den bare er 39mm bred.

Har lite av samme funderinger kring den også. Den ble bare gjort i 3557 ex. som er relativt få jämfört med antalet på andre Limited Editions fra Omega, men prisen ligger fortfarande långt under listpriset og de som har kommer ut på KS har legat ute lenge til bra priser så det er jo heller ikke en modell som virket veldig populär.
Stämmer de är nog rätt lika lug to lug. Men ändå mkt nättare case, kupade glaset etc. Mysig

Har kollat etter etter en Seamaster 300 en stund og elsker modellen, dock er det veldig sällan jeg ser den til försäljning og kan inte komma ihåg at jeg har sett noen bilder på forumet. Det er vel ingen hemlighet at det er en av Omegas mindre populäre modeller, men vad är det som gjör at folk inte gillar den? Personlig synes jeg det er en utrolig vakker modell og funderar på å kjöpe både den vanlige svarte i stål og den blåa i titan.

Jättefin på bild men har du provat den? Fick en deal på en ny i tvåton stål/sedna som inte gick att motstå. Försökte verkligen gilla den rätt länge men klickade aldrig. Satt inte bra och upplevelsen kändes aldrig rätt. Så mycker mer nöjd med nya SMP som sitter som en smäck och ger den rätta upplevelsen.

Jag älskar modellen och har provat den hos AD ett par gånger, men är för lång l2l för mig.

Hallå! Jag har en Omega Seamaster 300 M (förra generationen med Caliber 2500 uttagen för runt ett och ett halvt år sen) Den har generellt gått bra. I början några sekunder för snabbt och efter nåt halvår nån sekund för långsamt. För nån månad sen började den plötsligt tappa rätt mycket, runt 15s/dygn så jag lämnade in den då den är under garanti. Fick tillbaks den och nu går den några sekunder för snabbt igen, men man får ju inte veta från Swatch Groups service center vad som var problemet. Dock så har nåt gjorts med klockan då det nu är en annan känsla i kronan när man vrider upp den. Man hör tom ett lätt tickande när man gör det och kronan känns ansluten till urverket på ett annat sätt. Tidigare hördes eller kändes inget särskilt förutom att motståndet ökade. Lite märkligt kan jag tycka. Är absolut inte missnöjd med förändringen, men hur ska det vara och vad kan ha hänt och gjorts tror ni?

Jag har en (av den ”vanliga” modellen), och håller med om att den är vacker. En av mina personliga favoriter, som används väldigt ofta just nu. Tycker inte den upplevs som för stor L2L, men har inte heller haft någon SMP (än :)). Passar min 18,5 cm handled fint. Och bärs mer bekvämt än tex Tudor BB GMT. Men det är bara mina 2 subjektiva cent. Är nog bäst att prova själv innan köp?
87E2946E-4E93-4A8E-9EBB-24208052068C.jpeg

Jag har en (av den ”vanliga” modellen), och håller med om att den är vacker. En av mina personliga favoriter, som används väldigt ofta just nu. Tycker inte den upplevs som för stor L2L, men har inte heller haft någon SMP (än :)). Passar min 18,5 cm handled fint. Och bärs mer bekvämt än tex Tudor BB GMT. Men det är bara mina 2 subjektiva cent. Är nog bäst att prova själv innan köp?
Har man 18,5 cm handled så hör man ju knappast till de med smalare handleder så det är kanske inte så konstigt att du inte märker det? ;)

Jättefin! Snyggt med sandwich också. Det är sällan de kör med det. Vad är det för L2L förresten?

Jättefin! Snyggt med sandwich också. Det är sällan de kör med det. Vad är det för L2L förresten?
Tack. Sandwich är det väl egentligen inte, de har bara gjort fördjupningar som de fyllt med lysmassa om jag fattat rätt.
L2L skall vara ca 48 mm. Enligt Google iaf. Uppdaterar här om det visar sig vara fel när jag väl orkat leta upp skjutmåttet :)

Glömde ju visa profilen, det är ju nästan det jag gillar bäst med den.
46382D72-C0FA-45CE-AABB-458B2DCC1836.jpeg

Jag har ägt SM300 flera gånger och tycker verkligen om den men den blir lite väl klossig men framförallt så är avsaknaden av AR (eller usel AR?) störande. Likt Rolex är det enda man ser speglingar av ljus i glaset, jmf med att fota med SMP.
51B45157-A6D9-4A37-9F20-6BA1DD5AF837.jpeg
676EBFE8-20F4-4F68-8BD6-157C6DF294B2.jpeg

Hej KS!! Jag sitter på en omega speedy 005 som tyvärr åkt på några repor på glaset. Jag har på tidigare klockor använt mig av polywatch, och nu vänder jag mig till er för att höra ifall det är optimalt att använda även på min speedy? Tack på förhand!

Hej KS!! Jag sitter på en omega speedy 005 som tyvärr åkt på några repor på glaset. Jag har på tidigare klockor använt mig av polywatch, och nu vänder jag mig till er för att höra ifall det är optimalt att använda även på min speedy? Tack på förhand!

Ingen fara att använda polywatch på speedyn.

Jag har ägt SM300 flera gånger och tycker verkligen om den men den blir lite väl klossig men framförallt så är avsaknaden av AR (eller usel AR?) störande. Likt Rolex är det enda man ser speglingar av ljus i glaset, jmf med att fota med SMP.
51B45157-A6D9-4A37-9F20-6BA1DD5AF837.jpeg
676EBFE8-20F4-4F68-8BD6-157C6DF294B2.jpeg

Sitter med samma uppsättning som dig, men har från att varit väldigt förtjust i min SM300 gått till att helt tappa mitt intresse för den, till fördel för SMP som jag finner betydligt mer behaglig. Avsaknaden av datum på SM var en av anledningarna till att jag köpte den, men har nu blivit en av anledningarna till att den kommer flippas. Den där pilen på timvisaren retar också gallfeber på mig, samma anledning som fick mig att ta ut skilsmässa från en tidigare PO. Tvärt emot SM 300 blir SMP bara bättre och bättre ju mer jag tittar på den.

Tillbaka
Topp