• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
här kommer den på armen
79161DA7-56F8-4565-B51E-8C092E03C64B.jpeg
FCD79566-E559-4E81-89B5-FA157E6AE75F.jpeg

Snyggt blev det! Gillar den tavlan starkt!
Tack! Ja jag är också väldigt förtjust i tavlan. Har alltid gillat blått eller svart och starkt ogillat ljusare, vita tavlor. Detta kan dock vara ett steg mot åsiktsförändring då jag fortfarande gillar den och har haft den sedan februari. Tänkte att den skulle flippas ganska fort, men den kommer få stanna för evigt.

Tack! Ja jag är också väldigt förtjust i tavlan. Har alltid gillat blått eller svart och starkt ogillat ljusare, vita tavlor. Detta kan dock vara ett steg mot åsiktsförändring då jag fortfarande gillar den och har haft den sedan februari. Tänkte att den skulle flippas ganska fort, men den kommer få stanna för evigt.
Ja det är ju tur att man kan ändra åsikt ibland:) Snygg detalj att datumhjulet håller färgtemat.

Blir man bannad om man väljer IWC? Jag väljer Da Vinci för att den är fantastiskt vacker och för att det är trist att ha dubbletter...
Helt ok. Smaken ska vara som baken och IWCn är betydligt mer intressant för ögat och något helt utanför det vanliga. Sen kostade ju IWCn nästa dubbelt så mycket i retail om man jämföra båda modeller från samma årsperiod. ;)

Hej hopp

Någon som kan "koden" på äldre Omega klockor, sugen på att veta årtalet på min farfars Geneve.
Den är i guld (?) och locket är utbytt så inga ref där.
Vad letar jag efter och var?
20200711_183825.jpg
Mvh

• Like
Reactions: HSK
20200715_015655.jpg

20200715_015636.jpg

Tycker faktiskt denna är riktigt ball! Men prislappen....... not ok.

Någon som provat den tidigare 39mm på läder?

https://www.omegawatches.com/watches/constellation/constellation/product
Aldrig övervägt modellserien så aldrig testat men det känns som den är lite för stor för vad det är i 41mm. Menar att den är ju inte sportig som en AT. Listpriset är ju lite under ex en Globemaster så det är väl kanske inte så mycket att klaga på?

Aldrig övervägt modellserien så aldrig testat men det känns som den är lite för stor för vad det är i 41mm. Menar att den är ju inte sportig som en AT. Listpriset är ju lite under ex en Globemaster så det är väl kanske inte så mycket att klaga på?

Nä, var väl bara jag som spontant tyckte att nästan 70' för Omega på läder/gummi kändes aningen toppat. Men det finns väl som ofta prutmån även på de nyare modellerna.

Det som gör mig lite fundersam är att de gått från 39mm till 41mm men även gjort den 1mm tjockare. Det känns ju sådär.

Himla fin är den iaf och kommer i vart fall vilja klämma och känna på den. Den har något helt klart!

Nä, var väl bara jag som spontant tyckte att nästan 70' för Omega på läder/gummi kändes aningen toppat. Men det finns väl som ofta prutmån även på de nyare modellerna.

Det som gör mig lite fundersam är att de gått från 39mm till 41mm men även gjort den 1mm tjockare. Det känns ju sådär.

Himla fin är den iaf och kommer i vart fall vilja klämma och känna på den. Den har något helt klart!
såg att 39an listade typ 60 på läder....
det är ju löjligt

såg att 39an listade typ 60 på läder....
det är ju löjligt
41:an är mer påkostad. Notera ex Liquidmetal i bezeln medans 39:an har graverade/målade romerska siffror. Bandet verkar mer påkostat också med gummi/läder. 8900-verk i 41an får väl också anses lite vassare än 8800 för den mindre även om AT/PO listar samma oavsett verk. 8900 är iaf tjockare vilket är orsaken till den ökade höjden.

Jo, priserna har dragit iväg men det gäller ju alla märken, Rolex, IWC...

Tillbaka
Topp