• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
Om man köper en SMP från säg tidigt 90-tal utan några boxar och papper/kort, finns det då någon möjlighet att beställa detta från Omega via en AD?
Jag vet om att ”utdrag ur arkiven” går att köpa men det vore ju kul om det går att komplettera upp en klocka med rätt tillbehör.

Om man köper en SMP från säg tidigt 90-tal utan några boxar och papper/kort, finns det då någon möjlighet att beställa detta från Omega via en AD?
Jag vet om att ”utdrag ur arkiven” går att köpa men det vore ju kul om det går att komplettera upp en klocka med rätt tillbehör.
Varken box eller cert, papper går att köpa nytt igen.
Box går säkert hitta begagnat

Bröllopsdag. Fyra år idag. Finklocka och skjorta på. Och solen kommer fram på Sveriges sydöstra kust! :)
1080D3D9-C651-48B4-9962-2918A01B0357.jpeg
697CDBE7-7EEA-45A6-9E78-519CA34652DA.jpeg

Min lilla omega som jag nog ska göra mig av med, någon som vet vad man kan få för en sånhär gammal quartz?

Bilagor

• E16D56C2-DDE6-499E-9292-66B5EFE82FF1.jpeg
    E16D56C2-DDE6-499E-9292-66B5EFE82FF1.jpeg
    706.7 KB · Visningar: 1
  • 408824D2-0B5C-4A9E-8F16-425B7A74B8FA.jpeg
    408824D2-0B5C-4A9E-8F16-425B7A74B8FA.jpeg
    695.2 KB · Visningar: 1
  • 40F68767-511D-4C0D-A626-13BC35BA257A.jpeg
    40F68767-511D-4C0D-A626-13BC35BA257A.jpeg
    464.7 KB · Visningar: 1
  • 8BDC2158-DA59-41E5-8D5F-74252DBABD8F.jpeg
    8BDC2158-DA59-41E5-8D5F-74252DBABD8F.jpeg
    570.2 KB · Visningar: 2
Tjenare! Jag va lite osäker på var jag skulle ställa frågan men denna tråd känns rätt :). Efter att ha spanat klocka ett tag gick jag för två månader sen in till en AD för att kolla lite närmare på en Omega smp. Mötte en trevlig säljare och efter en stund gav han mig ett erbjudande på ca 22% rabatt vilket kändes riktigt bra så jag slog till. I efterhand har jag funderat på rabatten, 22%. Är det normalt? Det är min första dyra klocka så jag har ingen riktig köperfarenhet. Med rabatten landade klockan runt samma pris som säljare på Chrono24 erbjuder. Det är en Seamaster Professional Chronograph 210.30.44.51.03.001 och alla papper är med, full set mm. Tack för ett bra forum! :)

Tjenare! Jag va lite osäker på var jag skulle ställa frågan men denna tråd känns rätt :). Efter att ha spanat klocka ett tag gick jag för två månader sen in till en AD för att kolla lite närmare på en Omega smp. Mötte en trevlig säljare och efter en stund gav han mig ett erbjudande på ca 22% rabatt vilket kändes riktigt bra så jag slog till. I efterhand har jag funderat på rabatten, 22%. Är det normalt? Det är min första dyra klocka så jag har ingen riktig köperfarenhet. Med rabatten landade klockan runt samma pris som säljare på Chrono24 erbjuder. Det är en Seamaster Professional Chronograph 210.30.44.51.03.001 och alla papper är med, full set mm. Tack för ett bra forum! :)
22% är bra. Chronograph modellen är väl inte den som är mest poppis i SMP familjen så det speglar oxå kanske varför du fick en bra deal
Bilder är alltid trevligt ;)

Jasså är det så pass? Kan se att vissa tycker den är stor men jag kommer från en Garmin Fenix 5 så jag hade väl vanan inne :). Kör skjorta på jobb och det funkar utmärkt.
Många dömer ut den på förhand när dom läser 44mm. Provat den rätt hastigt men faktiskt upplevdes den inte så stor som befarat, äldre modeller av SMP chrono har liksom kännts klumpigare när dom ökat på en 4mm höjd på en standard 41mm storlek. Bättre proportioner på den här helt enkelt. Men visst är det en bastant klocka med tyngd och inte för alla. Grymt kronografverk 9900 har den iaf, skulle vilja ha en klocka med det verket men inte riktigt hittat modellen för mig i Omegas flora.

Många dömer ut den på förhand när dom läser 44mm. Provat den rätt hastigt men faktiskt upplevdes den inte så stor som befarat, äldre modeller av SMP chrono har liksom kännts klumpigare när dom ökat på en 4mm höjd på en standard 41mm storlek. Bättre proportioner på den här helt enkelt. Men visst är det en bastant klocka med tyngd och inte för alla. Grymt kronografverk 9900 har den iaf, skulle vilja ha en klocka med det verket men inte riktigt hittat modellen för mig i Omegas flora.
Den har absolut en höjd till sig. Detta förklarar varför det inte dyker upp så mycket när jag sökt på KS efter klockan :D
20200718_183513.jpg

På vilket sätt är 9900 urverket grymt? :)

Tack! Fn va alla va trevliga här då :). Jag som gått och dragit mig från att posta. Man är lite rädd och vet liksom inte vad folk kommer skriva. Jag är dessutom supern00b o_O:D
Strunt samma om du är erfaren eller ej, alltid kul med en fin klocka. Speciellt när man inte ser den något ofta här på klocksnack:)

Tänkte att det va något sånt eller att säljaren va extra glad den dagen. Jag tycker dock den är riktigt fin och tanken är att ha den länge länge :happyhappy:. Bild kommer här!
20200718_175723.jpg

Verkligen stort grattis till en mycket fin klocka. Har inte testat den själv, men sett många fina bilder på nätet och nu har du bidragit till att öka suget.

Har kollat etter etter en Seamaster 300 en stund og elsker modellen, dock er det veldig sällan jeg ser den til försäljning og kan inte komma ihåg at jeg har sett noen bilder på forumet. Det er vel ingen hemlighet at det er en av Omegas mindre populäre modeller, men vad är det som gjör at folk inte gillar den? Personlig synes jeg det er en utrolig vakker modell og funderar på å kjöpe både den vanlige svarte i stål og den blåa i titan.

AB4C5A9B-DFF3-415F-8F75-87DACCE83852.jpeg

Tillbaka
Topp