Hallå,
Jag får i tankarna att köpa min första
riktiga klocka och jag har, som så många andra, fått upp ögonen för Omega SPM-C. Har hittat ett exemplar på en facebookgrupp som säljs full-set för 30 000 SEK (med visst utrymme för förhandling). Enligt säljaren är klockan uttagen 2018. Säljaren verkar vara en ung kille som gör militärtjänst. Googlar jag på honom bor han hemma på en adress med sina föräldrar.
Jag har frågat säljaren kring servicehistorik, tidigare ägare, vilken AD den är uttagen från, servicehistorik samt vad han menar med fullset. Är det några andra relevanta frågor jag bör ställa?
Några Omega SPM fantaster där ute som kan hjälpa mig undvika eventuella minor? Vad jag bör tänka på när jag handlar begagnat samt era synpunkter på objektet i sig.
Saxxat från annonsen.
"Hej, gör en intressekoll/försäljning av min fina omega. Klockan från 2018 och är i använt skick. Det finns lite hairlines på länken och låset. Utöver det är klockan i väldigt fin skick och bara rent allmänt en fantastiskt klocka. Funderar på att sälja då jag har annat i sikte just nu. Klockan kommer fullset.
Tar emot bud och byten kan vara intressant. Testa mig bara"
Om detta inte är rätt tråd att posta i får ni gärna hänvisa mig rätt.