• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 381 53.7%
  • Hesalit

Röster: 329 46.3%

• Totala väljare
    710
517A2BC5-9126-410D-A2D2-6D3667B2D1A5.jpeg
någon som vet något om denna klockan. År, värde m.m.?

Är det någon som vet hur lång gångreserv man kan förvänta sig av en SMP från början av 00 talet. Min håller bara 22 timmar när den är fullt uppdragen och ligger still. Använder jag den så stannar den under natten.

20210228_131914.jpg

Jag tror att du blir relativt ensam om en grön AT här på forumet. Jag tycker absolut att du ska köra på den om det känns rätt, den är riktigt trevlig
Ja det verkar så! Förstår inte riktigt varför, då den är sjukt fin. Ingen på forumet verkar ha den, finns knappt några till försäljning worldwide om man kollar c24.

Var hos en AD igår och de va jättepå mig om att köpa just den gröna, som att de inte kan få den såld. Vad handlar detta om?😂

Ja det verkar så! Förstår inte riktigt varför, då den är sjukt fin. Ingen på forumet verkar ha den, finns knappt några till försäljning worldwide om man kollar c24.

Var hos en AD igår och de va jättepå mig om att köpa just den gröna, som att de inte kan få den såld. Vad handlar detta om?😂
Enda negativa med den gröna är väl avsaknaden av matchande gummiband...

Är det någon som vet hur lång gångreserv man kan förvänta sig av en SMP från början av 00 talet. Min håller bara 22 timmar när den är fullt uppdragen och ligger still. Använder jag den så stannar den under natten.

20210228_131914.jpg

Är inte alla med automatverk märkta chronometer? Men definitivt läge för ett urmakarbesök skulle jag vilja säga.
Tänkte precis samma som dig @Stefan S, är inte det där en Quartz???

Gör en liten fuling nu då det egentligen finns en annan tråd för dessa ändamål men tänkte höra med er kunniga Omega entusiaster vad ni skulle värdera denna Omega Speedmaster FOIS, ref 311.32.40.30.01.001 till?

De på C24 som ligger ute ligger mellan 38-64K, några jag pratat med har sagt 30/31 medans andra varit uppe runt 38/39K. Vad skulle ni säga?

Kort om klockan, mycket bra skick, fullset, uttagen 2014 på Krons men köpt av min vän 2019 på LuxuryWatches. Ej original band.

Är förövrigt en av mina bästa polare som vill bli av med den och köpa nytt.

Tack på förhand!

tempimagegyfiz5-jpg.1688817

Hej,

Har en Seamaster 2254 som jag köpte begagnad och lämnade till Jälmers för service för under två år sedan.

Nu till min fråga. Det var som sagt under två år sedan jag servade klockan. Nu har jag märkt att den sackat lite mer per dag än tidigare och för några dagar sedan stannade den. Jag skakade den en liten stund och då gick den i 3-6sek. Tog av mig den och vred upp den manuellt (många varv) men den gick inte igång. Hade den på mig i nån timme och tog av den igen och skakade och då plötsligt gick den igång och har gått bra i 4 dagar. Nu har den dock stannat igen och går bara enstaka sekunder när den skakas. Till saken hör att jag aldrig tar av mig den.

Nån som vågar sig på en gissning på vad det kan vara?

Jälmers skrev till mig i Juni 2018 att dem var auktoriserade OMEGA service-ställe men jag hittar inget om det nu på deras eller OMEGAs hemsida. Nån som vet?
Vad kan jag förvänta mig när jag nu ska kontakta Jälmers? Ny service gratis? Vill jag det om jag blir erbjuden? Pengar tillbaka även om det var mer än ett år sedan?

Tacksam för hjälp!

Hej,

Har en Seamaster 2254 som jag köpte begagnad och lämnade till Jälmers för service för under två år sedan.

Nu till min fråga. Det var som sagt under två år sedan jag servade klockan. Nu har jag märkt att den sackat lite mer per dag än tidigare och för några dagar sedan stannade den. Jag skakade den en liten stund och då gick den i 3-6sek. Tog av mig den och vred upp den manuellt (många varv) men den gick inte igång. Hade den på mig i nån timme och tog av den igen och skakade och då plötsligt gick den igång och har gått bra i 4 dagar. Nu har den dock stannat igen och går bara enstaka sekunder när den skakas. Till saken hör att jag aldrig tar av mig den.

Nån som vågar sig på en gissning på vad det kan vara?

Jälmers skrev till mig i Juni 2018 att dem var auktoriserade OMEGA service-ställe men jag hittar inget om det nu på deras eller OMEGAs hemsida. Nån som vet?
Vad kan jag förvänta mig när jag nu ska kontakta Jälmers? Ny service gratis? Vill jag det om jag blir erbjuden? Pengar tillbaka även om det var mer än ett år sedan?

Tacksam för hjälp!
Det bästa är nog att de får titta på det. Kan vara lättåtgärdat eller mer omfattande. Fick du garanti i två år eller?
Dem kan ha varit auktoriserade förr men att dem nu inte är det längre.

Pengar tillbaka kommer du inte få, men erbjuder dem dig att åtgärda det kan du vara lugn, 1120 verket bör vilken utbildad urmakare som helst kunna serva :)

Det kanske är som du säger att det har blivit en hyllvärmare hos AD som de behöver pusha folk till at köpa. Jag kan tänka mig att det kan uppstå en viss skepsis från många när en modell som ändå funnits i några versioner lanseras med en ny färg på tavlan

Det kanske är som du säger att det har blivit en hyllvärmare hos AD som de behöver pusha folk till at köpa. Jag kan tänka mig att det kan uppstå en viss skepsis från många när en modell som ändå funnits i några versioner lanseras med en ny färg på tavlan
Ja det kändes lite så, men tycker ändå att det är märkligt. Det borde bli en hype istället!

Tufft val när alla är så trevliga! Oavsett hur det blir så kommer det bli bra :)
Jag hade satsat på den som passar bäst till hur du brukar klä dig
Ja, det är bra att kunna matcha enkelt. Där vinner egentligen den svarta, men har fyra andra svarta klockor. Den grå är enklare att matcha än den blå. Ändå lutar jag åt den blå då den är klassisk och lyfter fram Omega-logon bättre. Snurrigt värre 😂

Tillbaka
Topp