Den är bra! Men hur var spännet? Bygger en hel del. Var den skön runt handleden?NTTD Seamastern er fantastisk. Saknar min en hel del og har fundert på å kjøpe den igjen mange ganger.
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är bra! Men hur var spännet? Bygger en hel del. Var den skön runt handleden?NTTD Seamastern er fantastisk. Saknar min en hel del og har fundert på å kjøpe den igjen mange ganger.
![]()
![]()
![]()
![]()
Din SMP chrono lär inte sjunka i värde utan snarare fortsätta stiga lite sakta men säkert över kommande år. Något dramatiskt som på vissa Rolex lär inte ske med några SMP och här är det ju ändå så att icke-kronograferna är mer eftertraktade. Är det så att du vill ha dom pengarna till en annan klocka hade jag inte tvekat att sälja den, kan ju vara att det du i så fall vill ha också blir dyrare med tiden.Finns ju såklart mer heta klockor, men Omega klockor överlag känns väl rätt heta tycker jag. Kan iaf säga att klockan verkar gå att sälja för en betydligt större summa nu än för vad jag köpte den för för 5-6 år sedan.![]()
Spännet bygger en del men upplever det inte som ett problem. Tycker den överlag upplevs som väldigt lätt och ”nätt” faktiskt.Den är bra! Men hur var spännet? Bygger en hel del. Var den skön runt handleden?
Det är sant, är inte ute efter att tjäna några pengar. Bara göra en okej affär. Min NTTD är ju i en helt annan prisgrupp och det blir klockan jag kommer använda mest.Din SMP chrono lär inte sjunka i värde utan snarare fortsätta stiga lite sakta men säkert över kommande år. Något dramatiskt som på vissa Rolex lär inte ske med några SMP och här är det ju ändå så att icke-kronograferna är mer eftertraktade. Är det så att du vill ha dom pengarna till en annan klocka hade jag inte tvekat att sälja den, kan ju vara att det du i så fall vill ha också blir dyrare med tiden.
Man skall heller inte tänka så mycket i pengar och investeringar när det gäller en sån här klocka tycker jag. Säg att man köpt en SMP för 14’ för 5-6 år sedan som idag är värd säg 20’ , tvingas man göra en service på den så är ju hela ens vinst liksom uppäten.
Du kanske känner nu att din chrono är överflödig och bara kommer att ligga i lådan men ge det lite tid så kan det nog bli att du återvänder till den. Finns ändå tillfällen när man vill bära något med ett klart lägre värde och som har lite spår så man känner att man inte behöver vara lika aktsam om den, men ändå är en klocka av klass som en mekanisk Omega är. Speedmaster Professional är en mycket kul och trevlig klocka som jag rekommenderar alla att någon gång testa.Det är sant, är inte ute efter att tjäna några pengar. Bara göra en okej affär. Min NTTD är ju i en helt annan prisgrupp och det blir klockan jag kommer använda mest.
’tänker att jag ska ha en något sportigare billigare klocka när jag reser eller andra tillfällen när jag inte vill ha en klocka för 100k på armen.
’så antingen behåller jag min SMP chrono eller byter den mot något annat. Är sugen på en speedmaster att ha som komplement till NTTD SM
Ni som verkar ha bra koll, bästa stället att sälja/byta en SMP chrono är det här på KS? Eller vart lägger man ut klockor bäst? Känns som man kommer få många onödiga mess om man drar ut den på blocket ?Du kanske känner nu att din chrono är överflödig och bara kommer att ligga i lådan men ge det lite tid så kan det nog bli att du återvänder till den. Finns ändå tillfällen när man vill bära något med ett klart lägre värde och som har lite spår så man känner att man inte behöver vara lika aktsam om den, men ändå är en klocka av klass som en mekanisk Omega är. Speedmaster Professional är en mycket kul och trevlig klocka som jag rekommenderar alla att någon gång testa.
Den är bra! Men hur var spännet? Bygger en hel del. Var den skön runt handleden?
Spännet bygger lite, men man vänjer sig efter några dagar. Otroligt skön att bäraSpännet bygger en del men upplever det inte som ett problem. Tycker den överlag upplevs som väldigt lätt och ”nätt” faktiskt.
är visserligen van vid en betydligt bulkigare klocka med min gamla SMP chrono
Du har inte nått antal inlägg för att posta en annons på KS. Sen behöver man helst bygga referenser också, själv började jag med några köp innan första säljes. Jag har inte ens försökt blocket på någon dyrare klocka (femsiffrigt) men KS är inte heller helt befriat från strulpellar och skambudare. Helt klart kan andra kanaler ibland också ge bättre betalt, om inte rätt köpare finns här och just då.Ni som verkar ha bra koll, bästa stället att sälja/byta en SMP chrono är det här på KS? Eller vart lägger man ut klockor bäst? Känns som man kommer få många onödiga mess om man drar ut den på blocket ?
Tack, okej ska ta en funderare om jag ska ha kvar klockan eller försöka byta den mot en Speedmaster.Du har inte nått antal inlägg för att posta en annons på KS. Sen behöver man helst bygga referenser också, själv började jag med några köp innan första säljes. Jag har inte ens försökt blocket på någon dyrare klocka (femsiffrigt) men KS är inte heller helt befriat från strulpellar och skambudare. Helt klart kan andra kanaler ibland också ge bättre betalt, om inte rätt köpare finns här och just då.
Exakt så jag känner, och är mer sugen på att ha en speedmaster som ”extraklocka” än en till SMP chrono
Speedmastern er grym så gillar du den synes jeg absolutt du burde gjöre detTack, okej ska ta en funderare om jag ska ha kvar klockan eller försöka byta den mot en Speedmaster.![]()
Den modellen er otroligt snygg!Provar lillebrors Seamaster, 39mm är en bra storlek tycker jag. Men blank och svårfotad
![]()
Tror att du får mer respons i Speedmaster-tråden.Hallå gänget!
Jag är på jakt efter att införskaffa mig en äldre Speedmaster i prisklassen 15 000–20 000 och har tittat på två olika modeller. En Speedmaster Date (3513.50) och en Speedmaster Reduced (3510.50). Bägge dessa modeller tilltalar mig ur ett estetiskt perspektiv, med liten fördel för Reduced som jag tycker ser lite snyggare ut.
Men så till frågan! Är det någon av dessa modeller som ni hade rekommenderat över den andra? Och varför? Jag hade nästan bestämt mig för att satsa på en Reduced, men såg sedan att servicen på en sådan kan komma att bli svindyr pga "modulärt" verk. Även om jag vill köpa klockan för att använda så kan den ju självfallet komma att flippas och då vill man ju helst inte sitta på en kall modell. Fast den risken är kanske minimal om man köper begagnat ändå.
Slänger upp två googlade bilder för topic.
![]()
![]()
Många tack för svaren och för tipset att testa i Speedy-tråden.Tror att du får mer respons i Speedmaster-tråden.
Reduced har en kronografmodul från Dubois Depraz, vad jag förstått så servas normalt sett inte modulen utan den byts ut och bara själva baskalibern servas, varför servicekostnaden blir högre.
Date har ett Valjoux/ETA 7750 och borde därför kunna servas billigt av vilken urmakre som helst.
Det det är väl ändå 2 olika klockor ??Lägger upp lite bilder på nyinköpet. Så vacker, tycker jag. Kom på stållänk men känns bäst på nato.![]()
![]()
Grattis! Ovanlig modell, har aldrig skådat någon hos någon AD. Ett 9300-verk med GMT vad jag förstår (vad dom nu kallar det?). Ett snäpp upp i storlek (43?) och dessa urverk bygger väl en del på höjden också? Klart det är samma klocka men hur kan det röda i GMT bara försvinna på första bilden?Lägger upp lite bilder på nyinköpet. Så vacker, tycker jag. Kom på stållänk men känns bäst på nato.![]()
![]()
Både GMT loggan ”24” och en liten visare blev av med den röda färgenGrattis! Ovanlig modell, har aldrig skådat någon hos någon AD. Ett 9300-verk med GMT vad jag förstår (vad dom nu kallar det?). Ett snäpp upp i storlek (43?) och dessa urverk bygger väl en del på höjden också? Klart det är samma klocka men hur kan det röda i GMT bara försvinna på första bilden?
My mistake! Blandade ihop bilder. Yup. Den är rätt hög. 17 mm, tror jag. Men den bärs lustigt nog mindre.Grattis! Ovanlig modell, har aldrig skådat någon hos någon AD. Ett 9300-verk med GMT vad jag förstår (vad dom nu kallar det?). Ett snäpp upp i storlek (43?) och dessa urverk bygger väl en del på höjden också? Klart det är samma klocka men hur kan det röda i GMT bara försvinna på första bilden?
Är det den här, som säljs fortfarande?Grattis! Ovanlig modell, har aldrig skådat någon hos någon AD. Ett 9300-verk med GMT vad jag förstår (vad dom nu kallar det?). Ett snäpp upp i storlek (43?) och dessa urverk bygger väl en del på höjden också? Klart det är samma klocka men hur kan det röda i GMT bara försvinna på första bilden?
Det ser ut som högst densamma. Jomashop tror jag jobbar genom att köpa upp konkurslager och liknande för att sedan sälja. Ett tydligen helt pålitligt företag med mycket gott rykte.Är det den här, som säljs fortfarande?
![]()
Seamaster Aqua Terra 150M 43 mm, acier sur acier - 231.10.43.52.03.001 | OMEGA FR®
Découvrez la montre Seamaster Aqua Terra 150M 43 mm, acier sur acier - 231.10.43.52.03.001 !www.omegawatches.com
När jag klickar på länkarna får jag pris i dollar o AT är dyrare.Kan någon förklara prissättningen av Aqua terra i förhållande till Planet ocean och Seamaster Diver 300M?
Jag tycker att AT är lite för dyra, med tanke på att de har sämre vattenskydd och saknar vridring.
Exempel: den AT som jag länkar till ovan har listpriset 79 900 kr. En PO chrono kostar 88 600 kr. PO har visserligen ingen GMT-funktion, men Master chronometer, vridring och en del andra mervärden.
![]()
Seamaster Aqua Terra 150M 43 mm, acier sur acier - 231.10.43.52.03.001 | OMEGA FR®
Découvrez la montre Seamaster Aqua Terra 150M 43 mm, acier sur acier - 231.10.43.52.03.001 !www.omegawatches.com
![]()
Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronograph Uhr 215.30.46.51.03.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 45,5 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 215.30.46.51.03.001!www.omegawatches.com
Jo, så är det. AT fortfarande beställningsbar antar jag men av äldre generation, skulle man stöta på den där AT i en butik så har den nog varit där ett tag och finnas rätt bra förhandlingsutrymme på. Men det finns andra "konstigheter"... vad motiverar att en Speedmaster Racing med 9900 är dyrare än PO chrono ?Kan någon förklara prissättningen av Aqua terra i förhållande till Planet ocean och Seamaster Diver 300M?
Jag tycker att AT är lite för dyra, med tanke på att de har sämre vattenskydd och saknar vridring.
Exempel: den AT som jag länkar till ovan har listpriset 79 900 kr. En PO chrono kostar 88 600 kr. PO har visserligen ingen GMT-funktion, men Master chronometer, vridring och en del andra mervärden.
![]()
![]()
Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronograph Uhr 215.30.46.51.03.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 45,5 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 215.30.46.51.03.001!www.omegawatches.com
vad motiverar att en Speedmaster Racing med 9900 är dyrare än PO chrono ?
![]()
Racing Speedmaster Stahl Chronograph Uhr 329.30.44.51.01.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Speedmaster Racing 44,25 mm, Stahl mit Stahlarmband Uhren - 329.30.44.51.01.002!www.omegawatches.com