• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 381 53.7%
  • Hesalit

Röster: 329 46.3%

• Totala väljare
    710
Inte speedy tuesday, men speedmaster tuesday trots allt🙂
IMG_20210413_081758_Bokeh__01.jpg

Fick en födelsedagspresent i veckan. En seamaster som min morfar köpte 1957. Fullset och org.kvitto. Den har legat i sin låda de senaste 20 åren verkar det som. Försökt hitta mer info om den men då det finns sjukt mycket seamasters är det lite svårt. Är det någon som kan berätta mer om vilket urverk som sitter i? Kan inte heller hitta en likadan urtavla med siffrorna 12 kl 12. De flesta verkar ha en indexering där istället.
Riktigt häftigt! Vad du än gör så flippa inte den där vidare :)

Efter att ha läst i denna tråd blev jag väldigt sugen på att testa en Omega smpc med svart eller blå tavla. Hojta gärna till om går i säljtankar - krav gott skick och gärna nyare efter 2013 och framåt. (Hoppas ok att efterfråga såhär)

Precis fått min nya Seamaster No Time To Die och älskar den. Varför görs inte fler klockor i titan??
Har en SMP chrono svart som jag nu inte vet när jag skall bära igen. Hur ser framtiden ut för dessa seamasters tror ni? Går de fortsatt upp i värde eller ska man sälja nu när de är lite ”heta” på marknaden ??

Bilagor

• EA5FD027-4095-4FC2-8F49-A1C8B0EF8BB0.jpeg
    EA5FD027-4095-4FC2-8F49-A1C8B0EF8BB0.jpeg
    476.6 KB · Visningar: 45
  • B93B8FDC-5D3E-4AFA-9A7E-73A335CA2E85.jpeg
    B93B8FDC-5D3E-4AFA-9A7E-73A335CA2E85.jpeg
    395.5 KB · Visningar: 49
Är det någon i tråden som har provat den här fula ankungen och som kan dela med sig av erfarenheter, pros and cons ?
Det är en Omega Dynamic III från 90-talet.
Den är fulsnygg och tilltalar mig på något osunt vis och det vore lite kul att prova en.
Unknown.jpeg

Är det någon i tråden som har provat den här fula ankungen och som kan dela med sig av erfarenheter, pros and cons ?
Det är en Omega Dynamic III från 90-talet.
Den är fulsnygg och tilltalar mig på något osunt vis och det vore lite kul att prova en.
Unknown.jpeg
Har själv aldrig testat en men tycker de är riktigt fräna. Känns som mycket klocka för pengen då de brukar gå att få tag på till rätt schyssta priser.

Har själv aldrig testat en men tycker de är riktigt fräna. Känns som mycket klocka för pengen då de brukar gå att få tag på till rätt schyssta priser.
Ja den är riktigt ball kan jag hålla med om. Jag gillar dom gula inslagen. Undrar om det finns risk för att den där kronan kommer skava in i handen dock.

Håller med, de gula inslagen gör den lite sportigare på något sätt. Kronan ser ut att sticka ut rejält, men det borde ju inte vara något större problem ändå kan jag tycka.
@Les_Grossman kanske vet mer som haft en tidigare?🙂 https://klocksnack.se/threads/omega-dynamic-iii.143183/
Tycker det ser ut som att kronan gräver sig in i handen på en av bilderna i annonsen.
Men känner jag mig själv rätt så har nyfikenheten ändå väckts och då lär jag nog prova den där rackaren en vacker dag.

Tycker det ser ut som att kronan gräver sig in i handen på en av bilderna i annonsen.
Men känner jag mig själv rätt så har nyfikenheten ändå väckts och då lär jag nog prova den där rackaren en vacker dag.
Har nog placerat klockan lite extra långt upp på armen på just den där bilden. Kan inte minnas att jag hade något problem med kronan annars.

Diggar man klockans utseende kan jag inget annat än att rekommendera den :) Vill man inte ha den lustiga layouten på tavlan finns det nog bättre alternativ i samma prisklass.

Har nog placerat klockan lite extra långt upp på armen på just den där bilden. Kan inte minnas att jag hade något problem med kronan annars.

Diggar man klockans utseende kan jag inget annat än att rekommendera den :) Vill man inte ha den lustiga layouten på tavlan finns det nog bättre alternativ i samma prisklass.
Jag tycker den är riktigt cool. Bärs den som en typisk 36mm ?

Precis fått min nya Seamaster No Time To Die och älskar den. Varför görs inte fler klockor i titan??
Har en SMP chrono svart som jag nu inte vet när jag skall bära igen. Hur ser framtiden ut för dessa seamasters tror ni? Går de fortsatt upp i värde eller ska man sälja nu när de är lite ”heta” på marknaden ??
Grattis till en fin Bond SMP. :)
men...är chrono smp heta på marknaden?

Finns ju såklart mer heta klockor, men Omega klockor överlag känns väl rätt heta tycker jag. Kan iaf säga att klockan verkar gå att sälja för en betydligt större summa nu än för vad jag köpte den för för 5-6 år sedan. 🤷🏼‍♂️

Finns ju såklart mer heta klockor, men Omega klockor överlag känns väl rätt heta tycker jag. Kan iaf säga att klockan verkar gå att sälja för en betydligt större summa nu än för vad jag köpte den för för 5-6 år sedan. 🤷🏼‍♂️
Då är jag med på hur du menar med ”het”. Över tid ökar iof en del klockor i värde.
Het för mig är dock när helt nya går för långt över list o alla går typ banans och bubblan bara fylls på...AD:s listor är år av väntan osv...

Då är jag med på hur du menar med ”het”. Över tid ökar iof en del klockor i värde.
Het för mig är dock när helt nya går för långt över list o alla går typ banans och bubblan bara fylls på...AD:s listor är år av väntan osv...

Den typen av het marknad är för mig ett icke önskvärt tillstånd. Det är dåligt för konsumenter och gynnar egentligen bara scalpers. Jag undviker helt sådana marknader.

Rolex? Nej tack!
Playstation 5? Kanske när det går att köpa en utan ansträngning.
Nvidia RTX 3080? Nja. Jag beställde en timme efter försäljningsstart och fick vänta någon månad, men jag betalade introduktionspris, vilket faktiskt var under det listpris som sedan kom att gälla.

Senast ändrad:
Jag hajar, är som sagt rätt ny här och har inte lika bra koll på klockor som de flesta andra här verkar ha. Tänkte köpa en ny 41mm sub men som du beskriver så går inte det alls för en vanlig dödlig typ. Om man inte vill betala 30-40% över listpris. Så spontan beställde No Time To Die Omegan istället då jag gillat min gamla SMP också.

Jag hajar, är som sagt rätt ny här och har inte lika bra koll på klockor som de flesta andra här verkar ha. Tänkte köpa en ny 41mm sub men som du beskriver så går inte det alls för en vanlig dödlig typ. Om man inte vill betala 30-40% över listpris. Så spontan beställde No Time To Die Omegan istället då jag gillat min gamla SMP också.
Ja marknaden är verkligen hypad nu. Framförallt på vissa klockmärken. Omegan du köpt är klockren o bland det bättre jag sett ifrån dem imho. Njut av klockan. :)

Ja marknaden är verkligen hypad nu. Framförallt på vissa klockmärken. Omegan du köpt är klockren o bland det bättre jag sett ifrån dem imho. Njut av klockan. :)
NTTD Seamastern er fantastisk. Saknar min en hel del og har fundert på å kjøpe den igjen mange ganger.
7CEF6D8D-C61F-4A59-A6B5-01021D792ACB.jpeg
67F0A6A7-B72F-413C-8D7A-F8C611FAC8F6.jpeg
C9B3799C-1717-4C0B-BAEC-DF46832F66A6.jpeg
78DF85EA-436D-4317-8A26-6530267AFEC4.jpeg

NTTD Seamastern er fantastisk. Saknar min en hel del og har fundert på å kjøpe den igjen mange ganger.
7CEF6D8D-C61F-4A59-A6B5-01021D792ACB.jpeg
67F0A6A7-B72F-413C-8D7A-F8C611FAC8F6.jpeg
C9B3799C-1717-4C0B-BAEC-DF46832F66A6.jpeg
78DF85EA-436D-4317-8A26-6530267AFEC4.jpeg
Snyggt! Är alla här inne proffsfotografer också? ;) Inser hur dåliga mina bilder är när alla andra lägger upp så proffsiga bilder. 😂
Jag älskar också min nya NTTD och undrar varför jag inte tidigare köpt en titan klocka 🤷🏼‍♂️

Tillbaka
Topp