Tänkte väl att det var nåt sånt. Gillar kombon hursomDet är länken till 2254.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte väl att det var nåt sånt. Gillar kombon hursomDet är länken till 2254.
Detta är guld!Dubbelpostar dagens Omega![]()
Tack! Vet inte faktiskt ref. Länken är precis som klockan i 18k och såldes troligen med klockan ny. Den har omegamärke på spännet, men är inte gjord av omega. Var vanligt då att butiken sålde generiska länkar och satte dit logga.Detta är guld!I dubbel bemärkelse
Vilken referens är det och var har du löst bandet?
Jag köpt en AT 38mm för 2 veckor sedan och fick ner den med 20% via ad. Var dock inte på Krons men prutmån brukar finns så värt att testa! Kommer du inte ner till det du kan betala är det ju bara att gå vidare nästa.Kanske OT, men ska till Krons nu på måndag i samband med jobbresa och är rejält sugen på att köpa en AT 38mm. Hur tror ni det ser ut med prut på en sådan? Har personligen mycket begränsad erfarenhet, men det kan ju knappast skada att fråga? Ett argument (om man ska köpa nytt, som jag) bör väl vara att Uret.se erbjuder ett betydligt lägre pris. Jag kräver naturligtvis inte att någon AD ska matcha en gråhandlare prismässigt, men är det värt att ta upp?
Snyggt! Hur tycker du att den är? Tycker särskilt storleken är lockande och ska bli kul att få prova en på riktigt, utan att sukta på internet.Jag köpt en AT 38mm för 2 veckor sedan och fick ner den med 20% via ad. Var dock inte på Krons men prutmån brukar finns så värt att testa! Kommer du inte ner till det du kan betala är det ju bara att gå vidare nästa.
Jag är supernöjd med klockan, jag kollade på den länge och provade både 38mm & 41mm. Men 38mm sitter helt perf på mig (handleder på 16-17cm). Känns som att man kan ha den till det mesta, vilket jag gillar.Snyggt! Hur tycker du att den är? Tycker särskilt storleken är lockande och ska bli kul att få prova en på riktigt, utan att sukta på internet.
20% låter mycket hoppfullt med! Har fått löst en snabbvärdering på min nuvarande omega som jag tänkt byta in i samband med köpet, så det kanske upplevs lite fult av mig att inte gå vidare med det? Som du hör är jag oerhört mesig när det kommer till prut – får bli ett antal onlinekurser i pondus över helgen.![]()
Grymt snygg! Har liknande omkrets på handlederna och föredrar generellt sett mindre klockor, så ATn känns verkligen som en no-brainer. Och det är helt rätt, ska höra med lite fler butiker innan jag åker upp. Blir nog inte en produktiv jobbresa (iaf avseende mitt arbete).Jag är supernöjd med klockan, jag kollade på den länge och provade både 38mm & 41mm. Men 38mm sitter helt perf på mig (handleder på 16-17cm). Känns som att man kan ha den till det mesta, vilket jag gillar.
Bara för att de lämnat en värdering är ju inte du skyldig att gå vidare och köpa en AT hos dom eller sälja din nuvarande klockan för den delen. Jag hade gått till det stället som kan erbjuda bäst pris. Lycka till!
Haha det låter rimligt! Kolla med Rydbergs ur i Helsingborg, där köpte jag min med 20%. Jag bor inte i Helsingborg men de skickade den kostnadsfritt och kortade länken så det var super smidigt. Alltid värt att dra iväg ett mail och se vad som gäller och vad de kan göra på priset.Grymt snygg! Har liknande omkrets på handlederna och föredrar generellt sett mindre klockor, så ATn känns verkligen som en no-brainer. Och det är helt rätt, ska höra med lite fler butiker innan jag åker upp. Blir nog inte en produktiv jobbresa (iaf avseende mitt arbete).![]()
Ska spana in dem! Jag är ju tyvärr en sån där manisk person, dvs. att när jag vill något så ska det helst ha skett förra veckan... Men får försöka hålla i mig. Trevlig helg.Haha det låter rimligt! Kolla med Rydbergs ur i Helsingborg, där köpte jag min med 20%. Jag bor inte i Helsingborg men de skickade den kostnadsfritt och kortade länken så det var super smidigt. Alltid värt att dra iväg ett mail och se vad som gäller och vad de kan göra på priset.
Brukar gå att köpa länk efteråt, men det lönar sig att köpa klockan med länk om man köper ny.Hur funkar det med att köpa till original-länkar till nya (eller någorlunda samtida) klockor?
Som ett konkret exempel, tog första bästa från Omegas webbsida: Aqua Terre 150m. Den finns med/utan stållänk.
220.13.41.21.03.002 (läder; 57 500 kr)
220.10.41.21.03.002 (stål; 61 000 kr)
Nu är jag inte intresserad av just den här klockan, men om man köper en begagnad klocka som är någorlunda ny, och som har sålts både på läder och stål, kan man då beställa stållänken från tillverkaren? I exemplet ovan, kan jag beställa länken för ~3500 kr (rätt dyrt btw) från Omega eller deras ADs?
![]()
Aqua Terra 150 M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 220.13.41.21.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 41 mm, Stahl mit Lederarmband Uhren - 220.13.41.21.03.002!www.omegawatches.com
![]()
Aqua Terra 150 M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 220.10.41.21.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 41 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 220.10.41.21.03.002!www.omegawatches.com
Vad går bandet lös på då? Vet du det?Brukar gå att köpa länk efteråt, men det lönar sig att köpa klockan med länk om man köper ny.
Speedmaster med länk: 66.700
Speedmaster med band: 63.300
Länken går väl på 9K har jag för mig.
Ett alligatorband (3.800) med spänne (500) går på 4.300 så det är rätt höga priser.Vad går bandet lös på då? Vet du det?
Säg att man vill ha både och, är det då skitsamma vilken man köper först? Jag tänker på totalen, om man vill komma ut med både länk och band (listpriser).
Speedmaster med band 63 300:- plus 9k för länk.
Speedmaster med länk 66 700:- plus X för band.
Brukar gå att hitta en länk som passar från Omega.Hur funkar det med att köpa till original-länkar till nya (eller någorlunda samtida) klockor?
Som ett konkret exempel, tog första bästa från Omegas webbsida: Aqua Terre 150m. Den finns med/utan stållänk.
220.13.41.21.03.002 (läder; 57 500 kr)
220.10.41.21.03.002 (stål; 61 000 kr)
Nu är jag inte intresserad av just den här klockan, men om man köper en begagnad klocka som är någorlunda ny, och som har sålts både på läder och stål, kan man då beställa stållänken från tillverkaren? I exemplet ovan, kan jag beställa länken för ~3500 kr (rätt dyrt btw) från Omega eller deras ADs?
![]()
Aqua Terra 150 M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 220.13.41.21.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 41 mm, Stahl mit Lederarmband Uhren - 220.13.41.21.03.002!www.omegawatches.com
![]()
Aqua Terra 150 M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 220.10.41.21.03.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Aqua Terra 150 M 41 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 220.10.41.21.03.002!www.omegawatches.com
Tack! Ja, jag har märkt att det alltid är bättre att köpa på länk direkt. Nu tänkt ekar mer på begagnat scenariot, där man kanske vill köpa till originallänk om det inte ingår.Brukar gå att köpa länk efteråt, men det lönar sig att köpa klockan med länk om man köper ny.
Du kommer nog ihåg rätt. Priserna på ”fina” klockor har gått upp .Men när jag nu har kollat på Omegas priser inser jag att nånting inte stämmer. En Omega för det priset kan väl inte ha sålts av en butik ens för 10, 15 eller ens 20 år sedan(och knappast nån herr-Omega jag skulle vara intresserad av)? Jag är bergis av mitt minne här. Butikspersonalen måste i lite tankspriddhet ha satt fel prislapp tror jag. Eller?
Du kommer nog ihåg rätt. Priserna på ”fina” klockor har gått upp .
Innan quartz (och senare smartphone) kom så var mekaniska ur inte primärt en lyxvara.
Priserna var mycket mer rimliga.
![]()
Guldpriset har fluktuerat över lång tid. Justerat för inflation var guldpriset högre på 1980-talet än nu.Tror även ex. priset på guld har gått upp, så ex. den traditionella presenten man fick efter att ha arbetat 50 år i samma företag, och vid andra högtider, guldklockan, har också blivit dyrare pga. att råvarupriset stigit.
Inte hundra på detta dock, beror nog lite på vilket tidsintervall man mäter, men hittade ex. denna graf.
Dessutom verkar det numera som om att, utöver de mer sedvanliga faktorerna, kryptovalutornas svängningar har en direkt påverkan på guldpriset.Guldpriset har fluktuerat över lång tid. Justerat för inflation var guldpriset högre på 1980-talet än nu.
Dessutom verkar det numera som om att, utöver de mer sedvanliga faktorerna, kryptovalutornas svängningar har en direkt påverkan på guldpriset.
Nej, verkligen inte. Det är bara ren spekulation. Vilket visserligen det mesta är inom värderingssvängen.Har du någon källa för detta?
Omega är verkligen fina klockor. En vacker dag kanske jag skaffar en. Minns att jag tittade i skyltfönstret hos en lokal urmakare/juvelerare. Det var ett tag sedan, 10, kanske 15 år sedan.
Såg en Omega för 4995kr. Tyckte den såg fin ut men lite över min budget tyckte jag då.
Men när jag nu har kollat på Omegas priser inser jag att nånting inte stämmer. En Omega för det priset kan väl inte ha sålts av en butik ens för 10, 15 eller ens 20 år sedan(och knappast nån herr-Omega jag skulle vara intresserad av)? Jag är bergis av mitt minne här. Butikspersonalen måste i lite tankspriddhet ha satt fel prislapp tror jag. Eller?