• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 381 53.7%
  • Hesalit

Röster: 329 46.3%

• Totala väljare
    710
Så jag klippte denna, den ska vara servad ca 2år sedan. Men hur tar jag reda på om den är vattentät, så packningen inte torkat eller så.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    991.5 KB · Visningar: 19
Gillar också vitt, den vita med blå detaljer (Tokyo 2020) är min favorit för tillfället.

omega-seamaster-diver-300m-co-axial-master-chronometer-42-mm-52230422004001-l.png
Den vita urtavlan poppar verkligen och ger en fantastisk läsbarhet (har en själv), men denna nya med blå bezel är nog snäppet snyggare ändå, trots att man missar den röda sekundvisarspetsen. Dock så skulle jag vilja slippa Tokyo-märkningen på baksidans glas.

Den vita urtavlan poppar verkligen och ger en fantastisk läsbarhet (har en själv), men denna nya med blå bezel är nog snäppet snyggare ändå, trots att man missar den röda sekundvisarspetsen. Dock så skulle jag vilja slippa Tokyo-märkningen på baksidans glas.
+1 gillar verkligen den där men jag är allmänt väldigt lite sportintresserad och emot spektakel som OS. Märkningen på baksidan lite dealbreaker ändå.

• Like
Reactions: J-P
De vita eller svarta urtavlorna är oslagbara enligt mig. De poppar mer än någon annan. Tur att smaken är som framstjärten då, annars hade det lätt blivit lite monotont på dessa forumen.

De vita eller svarta urtavlorna är oslagbara enligt mig. De poppar mer än någon annan. Tur att smaken är som framstjärten då, annars hade det lätt blivit lite monotont på dessa forumen.
Verkligen. Jag köpte både vit och blå men blev dundersäker efter 1 vecka att den vita var betydligt snyggare. Blå ser bättre ut på bild men i verkligheten så är vita helt underbar.

Verkligen. Jag köpte både vit och blå men blev dundersäker efter 1 vecka att den vita var betydligt snyggare. Blå ser bättre ut på bild men i verkligheten så är vita helt underbar.

Ja, denna som du har... Det blir nog min nästa faktiskt. Riktigt läcker. Med stållänken.
Jag har en svart tavla nu på min nuvarande seamaster, och den är fullständigt bedårande, med det svarta gummibandet. (210.22.42.20.01.001)
Så den du har hade kompletterat min väldigt bra. I min värld.

Visst sjutton vore det ballt om Omega släppte ''1957 anniversary'' Speedmaster med det nya schyssta METAS-verket?

Tillbaka
Topp