Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej,
Finns det någon anledning till varför Omegas hemsida inte hittar seamastern på denna referens?
![]()
![]()
Hej,
Finns det någon anledning till varför Omegas hemsida inte hittar seamastern på denna referens?
![]()
![]()
Det finns mängder med gamla utgångna modeller på Omegas hemsida, dock verkar inte denna finnas.Det är en gammal utgången modell. Sådana finns inte kvar på deras website.
42mm ? Ref?Skickar in en PO i mixen här.
![]()
Eftersom du ställer frågan i Omega-tråden så får du bara Omega-tips av migHar en seamaster 300 co-axial som jag börjar bli sugen att byta bort för att testa annat. Vad är era bästa tips i samma prisklass?![]()
Haha det gillar jag! Jag har haft en speedmaster reduced tidigare men den kändes inte riktigt rätt. Hur bärs en "riktig" speedmaster, vill egentligen inte ha något större än 40 mmEftersom du ställer frågan i Omega-tråden så får du bara Omega-tips av migPlanet Ocean, Speedmaster eller varför inte en Globemaster?
Den bärs relativt smidigt men större än 40mm... Om du vill ha under 40mm kanske Speedmaster FOIS eller Aquaterra 38,5 kan vara intressant?Haha det gillar jag! Jag har haft en speedmaster reduced tidigare men den kändes inte riktigt rätt. Hur bärs en "riktig" speedmaster, vill egentligen inte ha något större än 40 mm
Exakt när beror väl lite på vilken modell du pratar om. Skedde iaf vid modellskiftena att SMP fick keramisk vridring och slät tavla, PO fick keramisk vridring och 8500-verk samt AT fick teaktavla och 8500-verk. Var det 2012 för samtliga?Hej! När sluta dom med sprintar och gick över till skruvar på semaster länkarna?
Angående storleken på FOIS vs Speedy Pro så är väl det iofs ganska omdebatterat? Det verkar inte skilja mer än 1mm i lugg till lugg. Samt att FOIS väl inte har Speedy Pros asymmetriska case, vilket gör den till 39,7 mm. Nu har jag inte haft någon FOIS, så jag förlitar mig på internetkällor här....Den bärs relativt smidigt men större än 40mm... Om du vill ha under 40mm kanske Speedmaster FOIS eller Aquaterra 38,5 kan vara intressant?![]()
Omegas Aqua Terra serie kanske vore nåt? Tänker då främst på de som är runt 38mmJag är lite sugen på en Omega men kanske inte en svindyr och helt ny. Någon som har en idé vad man bör satsa på?
Har ganska små armar (smala) så vill inte han en alltför stor samt vill ha en tidlösdesign som inte sticker ut för mycket![]()
Tack för bra tips!Angående storleken på FOIS vs Speedy Pro så är väl det iofs ganska omdebatterat? Det verkar inte skilja mer än 1mm i lugg till lugg. Samt att FOIS väl inte har Speedy Pros asymmetriska case, vilket gör den till 39,7 mm. Nu har jag inte haft någon FOIS, så jag förlitar mig på internetkällor här....
Men om inte mitt muskelminne spelar mig ett spratt bärs dock nya Speedy Pro med 3861 klart mindre än gamla 005:an. Mindre lugg till lugg samt ändlänkar som inte bygger utanför luggen. Summa summarium, även om du har en gräns på 40mm tycker iaf jag att det är värt ett AD besök för att titta på och prova en 3861 Speedy.
Edit: glömde citera @sebbemassa, så taggar istället![]()
Kolla lite på avslutade annonser här på KS så får du en bra fingervisning. Spontant utan att ha kikat jättenoga så går det säkert få tag i nya för runt 40 hos diverse handlare (chrono 24). Bättre begagnade 30-35 tkr kanske? Beror lite på vilken ref samt om det är länk, gummi, läderband etc...Brukar även dyka upp en del AQ här på KS.Hej!
yesVad tror du man kan köpa en sådan för?
Snyggt, men klockan på höger? Eller ser jag fel?
Seså lilla tavlan, du behöver inte skämmas. Kom fram så vi får se hur hela du ser ut
Seså lilla tavlan, du behöver inte skämmas. Kom fram så vi får se hur hela du ser ut![]()
Sådär ja, så ska det se ut!
Nice! Är det originallänken?Kvällssol!
![]()
Det är länken till 2254.Nice! Är det originallänken?![]()