Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket snyggt! Grattis (i dubbel eller trippel bemärkelse)!Så var dagen kommen! 5års vänskap, gemensamt intresse och avslutade studier firades äntligen med efterlängtat tvillingköp @Erkan![]()
![]()
![]()
![]()
Snyggt, bra val! Grattis!Så var dagen kommen! 5års vänskap, gemensamt intresse och avslutade studier firades äntligen med efterlängtat tvillingköp @Erkan![]()
![]()
![]()
![]()
Sitter en sprint som är typ som en fjäder som kan behövas bytas alt justeras. Hade liknade bekymmer på ett äldre PO lås. Visade sig att lite rengöring och justering löste det hela. Jag tog hjälp av ADHej,
En fråga till er kunniga.
Har en omega seamaster.
Jag tycker inte riktigt att låset på min länk låser så hårt.
Det klickar när man låser den men den går upp väldigt enkelt.
Behöver inte trycka på knapparna så hårt när man ska låsa upp.
Känns som fjädern (är det en fjäder eller vad är det?)i låset kanske behöver spännas eller nåt.
Alltså där piggen åker in och låses fast.
Är det något som är vanligt på dessa länkar eller länkar i allmänhet?
Kan man ordna detta själv?
Vore tacksam för hjälp![]()
Hej,
En fråga till er kunniga.
Har en omega seamaster.
Jag tycker inte riktigt att låset på min länk låser så hårt.
Det klickar när man låser den men den går upp väldigt enkelt.
Behöver inte trycka på knapparna så hårt när man ska låsa upp.
Känns som fjädern (är det en fjäder eller vad är det?)i låset kanske behöver spännas eller nåt.
Alltså där piggen åker in och låses fast.
Är det något som är vanligt på dessa länkar eller länkar i allmänhet?
Kan man ordna detta själv?
Vore tacksam för hjälp![]()
OkSitter en sprint som är typ som en fjäder som kan behövas bytas alt justeras. Hade liknade bekymmer på ett äldre PO lås. Visade sig att lite rengöring och justering löste det hela. Jag tog hjälp av AD
Oj grymt.![]()
Seamaster clasp spring replacement - a how-to
The Friday before last my Seamaster clasp failed and started popping open randomly -one of the buttons was complete mush and the other button held but if I touched it slightly the clasp would open up. I know the Seamaster clasps were like 150 bucks so I hit the internet looking for a how-to on...www.watchuseek.com
Den ser ut att vara i väldigt fint skick. Vild gissning från en amatör är 5-8kÄr det någon som vågar sig på en gissning om referens och eventuellt värde? En äldre släkting grävde fram den i byrålådan. Känns vara i skarpt och bra skick. Vore så tacksamt med hjälp.
![]()
NTTD är i en helt annan liga, grattis till en av de bästa SMPVad tror ni Omega fantaster om den nya limiterade utgåvan av Bond Omega Seamaster?? 1st för att vara en limiterad utgåva billig i stål, sen har vi den svindyra men hur balla som helst förpackade twin-packen med en i stål och 1 i guld ?? Känns både roligt och tråkigt för mig som precis köpt en No Time To Die Seamaster att ännu en Bond klocka dyker upp. Min NTTD är ju ej limiterad men en dyrare klocka än den nu billigare limiterade stål Seamastern vilket känns lite märkligt.![]()
Den där är ju inte ny, presenterades väl före No Time To Die t o m? September 24, 2019 är denna artikel dateradVad tror ni Omega fantaster om den nya limiterade utgåvan av Bond Omega Seamaster?? 1st för att vara en limiterad utgåva billig i stål, sen har vi den svindyra men hur balla som helst förpackade twin-packen med en i stål och 1 i guld ?? Känns både roligt och tråkigt för mig som precis köpt en No Time To Die Seamaster att ännu en Bond klocka dyker upp. Min NTTD är ju ej limiterad men en dyrare klocka än den nu billigare limiterade stål Seamastern vilket känns lite märkligt.![]()
Ja, att vara Service Center och AD går inte hand i hand. Som synes finns det ett gäng fler butiker med samma statusÄr Rob E fortfarande service center för Omega? (trots att de slutat vara AD)
Vansinnigt läckert, gummit. Enligt mig det bästa tillskottet till mänskligheten sedan eltandborsten. Blir nog svårt att gå tillbaka till länk sen, kanske?Länken har förgyllt premiärveckan men nu var det dags för byte till gummit.
Personligen jobbar jag eltandborste och manuell tandborste en gång dagligen vardera. Återstår att se om växlingen länk/gummi kommer ske i liknande mönster...Vansinnigt läckert, gummit. Enligt mig det bästa tillskottet till mänskligheten sedan eltandborsten. Blir nog svårt att gå tillbaka till länk sen, kanske?
Ena bortsningen på jobbet?Personligen jobbar jag eltandborste och manuell tandborste en gång dagligen vardera. Återstår att se om växlingen länk/gummi kommer ske i liknande mönster...
Ja det där var ett otroligt snyggt gummi och är en riktigt fullträff till den där klockan.Valet av just denna Aqua Terra avgjordes främst av det (i min mening) fantastiskt snygga gummibandet. Länken har förgyllt premiärveckan men nu var det dags för byte till gummit. Datumfönstret hann som synes nästan slå över under arbetets gång, men vad gör man inte för att komma undan med 3 istället för 300 repor på bandhornen...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()