• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 381 53.7%
  • Hesalit

Röster: 329 46.3%

• Totala väljare
    710
C7ED7BD5-0169-4474-9718-108A514C9DB7.jpeg

en fråga till alla med en speedy? Hur försiktig bör man vara med hesalite glaset? Har köpt en kräm som hjälper mot repor men vad skulle det kosta att byta ut hesalite glaset mot ett nytt om man önskade det?

en fråga till alla med en speedy? Hur försiktig bör man vara med hesalite glaset? Har köpt en kräm som hjälper mot repor men vad skulle det kosta att byta ut hesalite glaset mot ett nytt om man önskade det?

Jag är inte särskilt försiktig (men inte onödigt oförsiktig heller...) och tycker inte att det blir särskilt mycket repor. Drog en vända med Polywatch och då var hesaliten som ny efter ett par minuter. Har för mig Krons sa att nytt glas gick loss på ca 900 spänn, men var ett tag sedan jag fick den infon.

Före och efter:

Jag är inte särskilt försiktig (men inte onödigt oförsiktig heller...) och tycker inte att det blir särskilt mycket repor. Drog en vända med Polywatch och då var hesaliten som ny efter ett par minuter. Har för mig Krons sa att nytt glas gick loss på ca 900 spänn, men var ett tag sedan jag fick den infon.

Före och efter:

Tack! Polywatch har jag också, den gör susen! Bra att veta att hesalite inte kostar skjortan iaf. Då känns det ändå tryggt

Är sugen att köpa en 210.30.42.20.03.001. Tänkte gå inom AD (Bergströms i Malmö). Kan man dra till med 20% rabatt? När jag köpte min speedy så ville de inte lämna ngn % alls, så blev på annat håll :) Något tips på annan AD i Skåne eller EU?

Skulle behöva få tag i fjädrande pinnar till en Planet Ocean 43,5. Armbandet har den något ovanliga bredden 21mm. Skulle kunna tänka mig att köpa ett gäng när jag ändå håller på, om de inte är sjukligt dyra. Var kan jag lämpligast få tag i dessa?

Närmsta AD ligger 13 mil bort (och jag vet inte om de säljer pinnar mer än de de måste ersätta nä de bytet band åt en kund(?))

Tacksam för svar.

Är sugen att köpa en 210.30.42.20.03.001. Tänkte gå inom AD (Bergströms i Malmö). Kan man dra till med 20% rabatt? När jag köpte min speedy så ville de inte lämna ngn % alls, så blev på annat håll :) Något tips på annan AD i Skåne eller EU?
Rydergs UR i Helsingborg är ju också AD för Omega!

• Like
Reactions: JBL
Skulle behöva få tag i fjädrande pinnar till en Planet Ocean 43,5. Armbandet har den något ovanliga bredden 21mm. Skulle kunna tänka mig att köpa ett gäng när jag ändå håller på, om de inte är sjukligt dyra. Var kan jag lämpligast få tag i dessa?

Närmsta AD ligger 13 mil bort (och jag vet inte om de säljer pinnar mer än de de måste ersätta nä de bytet band åt en kund(?))

Tacksam för svar.
Bandstift alltså? Bara att kontakta en AD så kan du säkert få köpa det du vill ha på distans dvs dom postar det. Ex Erikson Urhandel är väldigt bra och hjälpsamma.

Nu får även Aquaterra subsekund, 41mm för herrar och 38 för dam. 66,7k i stål på länk. Även i tvåton och helguld
Det vita gummit skulle väl kunna bli en sommarhit? :cool:
Screenshot_20210616-153407.jpg
Same, but different… smaksak men subsekund på en sportklocka känns lite fel. Sen är den bortåt 10% dyrare än med centrumsekund vilket jag är frågande till.

Alltid dålig prut på klassiska modeller/utförande. Trusted dealer inom EU på c24 vill ha 43k.
Så smärtgränsen för svensk AD ligger väl lite över det. 45k kanske rimligt..

• Like
Reactions: JBL
Nu får även Aquaterra subsekund, 41mm för herrar och 38 för dam. 66,7k i stål på länk. Även i tvåton och helguld
Det vita gummit skulle väl kunna bli en sommarhit? :cool:
Screenshot_20210616-153407.jpg
Mycket bra enligt mig. Alltid tyckt AT är fina men de saknar det där lilla som gör att man vill ha en. Men de kom lite närmare nu iaf.

Tillbaka
Topp