• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 343 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.6%

  • Totala väljare
    654

SeikoZ

Patek
2-Faktor
CB95B73B-9A73-4403-9D34-709BD7CF84D7.jpeg
Vad är det för gummi du har där?:)
 

skeppet

Breitling
Hmm, upplever samma sak på min Speedmaster 3861 😮😔

Men drar alltid upp den uppåt/från mig och den har samma tendens som du säger att den vill dra tillbaka kronan lite i slutet av uppdraget. Ska testa dra upp den åt andra hållet vilket också verkar gå efter att idag kikar i manualen...
Intressant, jag upplever samma sak här (också Speedmaster 3861). Drar jag den som du, framåt, börjar den till slut fjädra/snurra tillbaka och jag kommer inte till ’stopp’.

Tittar man i manualen tolkar jag det nog som att den ska dras medurs, även om jag ser figuren du hänvisar till (men tolkar mer som att kronan KAN vridas åt båda håll men inte för själva uppvridningen). Se texten:
1D2FE327-60FC-467E-9FCE-C9C310A6BE1E.jpeg
 

Erkkn

Cartier
Intressant, jag upplever samma sak här (också Speedmaster 3861). Drar jag den som du, framåt, börjar den till slut fjädra/snurra tillbaka och jag kommer inte till ’stopp’.

Tittar man i manualen tolkar jag det nog som att den ska dras medurs, även om jag ser figuren du hänvisar till (men tolkar mer som att kronan KAN vridas åt båda håll men inte för själva uppvridningen). Se texten:
1D2FE327-60FC-467E-9FCE-C9C310A6BE1E.jpeg


Jag kan vrida tills jag kommer till "Stopp", men på slutet börjar kronan fjädra tillbaks när jag drar upp den.

Det var mer att jag tyckte jag läste här i tråden att vissa kunde dra upp klockan åt båda hållen som gjorde mig fundersam :)

Tack för svaret iaf!
 

skeppet

Breitling
Jag kan vrida tills jag kommer till "Stopp", men på slutet börjar kronan fjädra tillbaks när jag drar upp den.

Det var mer att jag tyckte jag läste här i tråden att vissa kunde dra upp klockan åt båda hållen som gjorde mig fundersam :)

Tack för svaret iaf!
Okej, jag kommer till samma slutsats. Jag drar lite för fegt helt enkelt. 😅
 

David71

Rolex
2-Faktor
Mitt första inlägg så ber om ursäkt om jag bryter mot några gyllene forumregler. Ärvde denna av min far och undrar om någon vet något om denna modellen. Inte hittat så mycket online om denna
Välkommen! Posta gärna i denna tråd, där finns många quartzentusiaster som kan hjälpa dig :)

 
Blev av med en PO 42 mm -2007 samt ett antal andra klockor vid ett inbrott i höstas. Dags att börja köpa nu... Den nya PO känns inte helt rätt, s<har vårt för att den blivit högre och fetare samt den högblanka urtavalan. Väljer nu mellan dessa istället. Tankar? Köper jag stål så blir det med länk och gummi men jag använder nästan bara klockorna på gummi.
 
Topp