Vad är det för gummi du har där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för gummi du har där?
Zealande.Vad är det för gummi du har där?
Seamaster priserna höjdes den 1 december.Någon som vet om det är några prishöjningar på gång? Funderar på en seamaster på gummiband och guld som gått upp från 73600,- till 77100,-. Några fler modeller som kommer höjas?
Med hjälp av lite våld och en tång så fick jag på nya SMP gummit på min gamla 2264
Aha tack, kommer inte aquaterran att höjas också?Seamaster priserna höjdes den 1 december.
Förmodligen så kommer det att ske en sedvanlig höjning under våren. Men inget jag vet bekräftat. Men vanligtvis brukar det vara såAha tack, kommer inte aquaterran att höjas också?
Intressant, jag upplever samma sak här (också Speedmaster 3861). Drar jag den som du, framåt, börjar den till slut fjädra/snurra tillbaka och jag kommer inte till ’stopp’.Hmm, upplever samma sak på min Speedmaster 3861
Men drar alltid upp den uppåt/från mig och den har samma tendens som du säger att den vill dra tillbaka kronan lite i slutet av uppdraget. Ska testa dra upp den åt andra hållet vilket också verkar gå efter att idag kikar i manualen...
Intressant, jag upplever samma sak här (också Speedmaster 3861). Drar jag den som du, framåt, börjar den till slut fjädra/snurra tillbaka och jag kommer inte till ’stopp’.
Tittar man i manualen tolkar jag det nog som att den ska dras medurs, även om jag ser figuren du hänvisar till (men tolkar mer som att kronan KAN vridas åt båda håll men inte för själva uppvridningen). Se texten:
Okej, jag kommer till samma slutsats. Jag drar lite för fegt helt enkelt.Jag kan vrida tills jag kommer till "Stopp", men på slutet börjar kronan fjädra tillbaks när jag drar upp den.
Det var mer att jag tyckte jag läste här i tråden att vissa kunde dra upp klockan åt båda hållen som gjorde mig fundersam
Tack för svaret iaf!
Fin pjäs. Är det uppdaterade versionen som kom i år?
Fin pjäs. Är det uppdaterade versionen som kom i år?
Ska nog ta en sväng förbi AD framöver och se om de har den nya inne. Har ingen Omega i samlingen ännu....Nej det är den gamla, i titan när man vill ha blå tavla. Är lite nyfiken på den nya men har inte kommit iväg för att kolla.
Välkommen! Posta gärna i denna tråd, där finns många quartzentusiaster som kan hjälpa digMitt första inlägg så ber om ursäkt om jag bryter mot några gyllene forumregler. Ärvde denna av min far och undrar om någon vet något om denna modellen. Inte hittat så mycket online om denna
Mycket fin samling. Gillar framförallt speedmastern. Ångrar att jag sålde minLite Omegamys
Vilken hade du?Mycket fin samling. Gillar framförallt speedmastern. Ångrar att jag sålde min