• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 342 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.6%

  • Totala väljare
    653
IMG_20211231_202831__01.jpg
gott nytt år! Perfekta klockan för att de var 12-slaget befinner sig 😀
Sannerligen optimalt för tolvslaget! Har funderat på en sån, men tror att den är nog så stor för mina 18 cm.
 

Zetbyz

Breitling
Hej, jag tänkte köpa min första ”exklusiva” klocka och hittade denna nedan.

Tänkte bara kolla med er här på forumet hur ni ställer er kring just den klockan. Vill såklart inte göra en dålig affär första klockköpet.

Hej jag intresserad av en omega seamaster 200m prebond helst automatiskt.
För max 10-13k

Har lite frågor generellt om klockan eftersom min kunskap som det kanske märks inte finns där.

Hur är klockan att äga?
Värdet?
Sällsynt? Populär?
En bra nybörjare klocka?
Allmänna tips om klockan?
dåligt köp?
Finns det bättre nybörjare klockor? (helst omega)
Finns det bra återförsäljare med den typen av klockor?
Är det viktigt att klockan jag köper ska ha en box elr likn?

Förstår att detta är luddigt inlägg men tänkte att någon kunnig kunde hjälp lite.

Tack på förhand

Ett förslag
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej, jag tänkte köpa min första ”exklusiva” klocka och hittade denna nedan.

Tänkte bara kolla med er här på forumet hur ni ställer er kring just den klockan. Vill såklart inte göra en dålig affär första klockköpet.

Hej jag intresserad av en omega seamaster 200m prebond helst automatiskt.
För max 10-13k

Har lite frågor generellt om klockan eftersom min kunskap som det kanske märks inte finns där.

Hur är klockan att äga?
Värdet?
Sällsynt? Populär?
En bra nybörjare klocka?
Allmänna tips om klockan?
dåligt köp?
Finns det bättre nybörjare klockor? (helst omega)
Finns det bra återförsäljare med den typen av klockor?
Är det viktigt att klockan jag köper ska ha en box elr likn?

Förstår att detta är luddigt inlägg men tänkte att någon kunnig kunde hjälp lite.

Tack på förhand

Ett förslag
Vet ej om nån flyttade din post hit men jag svarade i tråden du startade.
 

Daniel_st

Cartier
Jag sitter fortfarande och funderar på att köpa en seamaster 300 på svart gummiband och guld bezel. Vet att bezeln,kronan,helium nobben är guld men är visarna och subzonerna också solitt guld eller bara pläterade?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Jag har gjort ett experiment att bli OWG med en klocka som ska vara allround och klara allt. Valet var inte lätt. Efter mycket letande föll valet på Omega Seamaster Railmaster som även är certifierad som Master Chronometer. Jag plockade ut klockan den 19/11 2021. Jag har varit OWG med den i lite mer än 1,5 månad. Förutom att den går som ett tåg kan jag bekräfta att den tjänar sitt syfte som allround klocka exceptionellt bra. Det har hjälpt mig även att inse att jag inte är killen som kommer bli OWG😂 Dyker det inte upp snart ett byte mot en Seamaster eller Planet Ocean då börjar jag byta band 3-4 gånger om dagen🤣
013255CB-9A9C-44D8-B8CB-48BE34510960.jpeg

9F536E2C-B7C4-4A2A-B6B9-852E85EFEAA1.jpeg
4C04EC0B-C874-40EE-8516-B83A9E26E6D4.jpeg
 
Senast ändrad:

Ukjent

Rolex
2-Faktor
-Jag har gjort ett experiment att bli OWG med en klocka som ska vara allround och klara allt. Valet var inte lätt. Efter mycket letande föll valet på Omega Seamaster Railmaster som även är certifierad som Master Chronometer. Jag plockade ut klockan den 19/11 2021. Jag har varit OWG med den i lite mer än 1,5 månad. Förutom att den går som ett tåg kan jag bekräfta att den tjänar sitt syfte som allround klocka exceptionellt bra. Det har hjälpt mig även att inse att jag inte är killen som kommer bli OWG😂 Dyker det inte upp snart ett byte mot en Seamaster eller Planet Ocean då börjar jag byta band 3-4 gånger om dagen🤣
013255CB-9A9C-44D8-B8CB-48BE34510960.jpeg

9F536E2C-B7C4-4A2A-B6B9-852E85EFEAA1.jpeg
4C04EC0B-C874-40EE-8516-B83A9E26E6D4.jpeg
Du fick klockan 19.11 och la upp en annons i början av desember. Att försöka bli OWG med en klocka du samtidigt försöker sälja känns jo inte som det optimala sättet lyckas, eller? 🙄🤷🏻
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Du fick klockan 19.11 och la upp en annons i början av desember. Att försöka bli OWG med en klocka du samtidigt försöker sälja känns jo inte som det optimala sättet lyckas, eller? 🙄🤷🏻

-Jag förstår inte din poäng. Hade jag inte tröttnat på att vara OWG med den klockan då hade väl aldrig lagt ut den till försäljning. Vad är du vill poängtera?
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Heads up; av vad jag har fått höra så kommer Omega höja priserna den 1 februari. Två exempel: Seamaster Diver 300 kommer att gå upp till 60k och Speedmaster kommer att höjas med 7%. Så passa på att handla ni som går i köptankar ☺️
 

Zelot

Omega
Heads up; av vad jag har fått höra så kommer Omega höja priserna den 1 februari. Två exempel: Seamaster Diver 300 kommer att gå upp till 60k och Speedmaster kommer att höjas med 7%. Så passa på att handla ni som går i köptankar ☺️
Jag har också hört det...fast mina fåglar kvittrade om fler höjningar generellt... och att man ska städa upp lite bland AD.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
-Jag förstår inte din poäng. Hade jag inte tröttnat på att vara OWG med den klockan då hade väl aldrig lagt ut den till försäljning. Vad är du vill poängtera?
Du är ju fortfarande OWG om du byter till någon annan klocka, för att lämna OWG måste du ju skaffa en till klocka. Förstår att det finns ekonomiska aspekter men tycker du skall försöka skramla ihop till en till klocka medans du sportar din RM vidare, speciellt som du verkar att gilla den. Vill man växla mellan olika band som du uppenbart gillar så har du ju en nästan oslagbar klocka, t o m kanske bättre än en Speedy Pro då den funkar fint på gummi.

Vill återigen berömma dina fina bilder 👍
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Du är ju fortfarande OWG om du byter till någon annan klocka, för att lämna OWG måste du ju skaffa en till klocka. Förstår att det finns ekonomiska aspekter men tycker du skall försöka skramla ihop till en till klocka medans du sportar din RM vidare, speciellt som du verkar att gilla den. Vill man växla mellan olika band som du uppenbart gillar så har du ju en nästan oslagbar klocka, t o m kanske bättre än en Speedy Pro då den funkar fint på gummi.

Vill återigen berömma dina fina bilder 👍

-Bra input. Ni kan dock inte veta hur en annan resonerar 🙂

Jag det är klart att om man byter en klocka mot en annan så är man fortfarande OWG. Men det är inte det jag tänker göra.

De som följt mig på forumet har kanske märkt att jag ofta skrivit i trådar alt. startat trådar som handlar om tripletter eller det ultimata antalet klockor.

Att testa vara OWG var nog en fas som verkar gått över för mig ganska snabbt.

Så min tanke är att bilda en ny trippel där en annan klocka än Railmaster kommer vara den ”centrala pjäsen”. Jag sitter faktiskt och pendlar mellan två olika trippels så Railmaster måste säljas först innan jag går vidare med andra inköp.

Men ja - Skulle det dröja för länge att sälja min Railmaster då kanske får den stanna och jag får tänka om🙂
 

Daniel_st

Cartier
Heads up; av vad jag har fått höra så kommer Omega höja priserna den 1 februari. Två exempel: Seamaster Diver 300 kommer att gå upp till 60k och Speedmaster kommer att höjas med 7%. Så passa på att handla ni som går i köptankar ☺️
Inga mer höjningar på seamaster 300 på gummiband och guld eller? Jag får väl isåfall tänka klart å köpa den.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag sitter fortfarande och funderar på att köpa en seamaster 300 på svart gummiband och guld bezel. Vet att bezeln,kronan,helium nobben är guld men är visarna och subzonerna också solitt guld eller bara pläterade?
En sån här alltså? Jodå, visarna är i solitt matchande guld utan tvekan, Sedna på den här. Oklart vad subzon är men det är matchande guldkanter på index också.
1641493024495.png
 

Daniel_st

Cartier
En sån här alltså? Jodå, visarna är i solitt matchande guld utan tvekan, Sedna på den här. Oklart vad subzon är men det är matchande guldkanter på index också.
1641493024495.png
Ja den e så jävla grym! Jag e ute efter den med gult guld. Subzoner va nåt jag hörde nånstans men menar ju markeringarna för timmarna :). Fått grymt pris från en ad precis före höjning men ”vågade” inte köpa, kanske borde köpa den ändå nu.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja den e så jävla grym! Jag e ute efter den med gult guld. Subzoner va nåt jag hörde nånstans men menar ju markeringarna för timmarna :). Fått grymt pris från en ad precis före höjning men ”vågade” inte köpa, kanske borde köpa den ändå nu.
Allra grymmast är blå med gulguld men svart är mer allround och funkar till det mesta vad gäller klädsel och tillfällen. På svart föredrar jag Sedna framför gulguld men det är ju jag det.
 

Daniel_st

Cartier
Allra grymmast är blå med gulguld men svart är mer allround och funkar till det mesta vad gäller klädsel och tillfällen. På svart föredrar jag Sedna framför gulguld men det är ju jag det.
Ja den blå e också snygg men har redan en aquaterra med blå urtavla så får isåfall bli den med svart för att få lite ombyte. Jag har sett klockan i både sedna och gult guld, båda riktigt läckra.
 
Topp