• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 342 52.4%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.6%

  • Totala väljare
    653

Fergi

Rolex
2-Faktor
13C354E0-9262-4B1B-81C3-3B0C6F3CC91A.jpeg
56222D71-969E-442B-90F1-E3AA09DA2983.jpeg
 

alun

Omega
2-Faktor
Hej
Har en tidig Omega seamaster 300 Bond som skulle bli finare av ny bezel och glas. Har för mig att det gick att köpa som privat person tidigare via cousins alt ofrei men nu verkar det inte finns längre? Måste man lämna in klockan till en auktoriserad återförsäljare?

Andreas
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det blir nog svårt att hitta utanför de officiella kanalerna men hör med Swatch Group, jag har för mig att vridringen är ganska överkomlig ändå och du slipper mellanhänder då man kan lämna in klockan direkt till Omega/Swatch Group. 🙂

 

alun

Omega
2-Faktor
Det blir nog svårt att hitta utanför de officiella kanalerna men hör med Swatch Group, jag har för mig att vridringen är ganska överkomlig ändå och du slipper mellanhänder då man kan lämna in klockan direkt till Omega/Swatch Group. 🙂

Tack för svaret, vet du om oberoende urmakare har tillgång till delar nu för tiden?
 

Rooster91

Panerai
Någon som har en pre bond mid size (38mm)
Samt en 300 mid size (36mm)
O kan ta ett foto på dom brevid varandra?

Tycker mid size pre bonden är extremt skön på handleden, men 36mm känns riktigt litet för en dykare..
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
-Bra tänkt gällande jubileumsmodell till 2027👍🏼

Ja det är klart. Det är svårt för Railmaster att konkurrera Seamaster och Speedmaster när det kommer till popularitet. Men när det gäller specen kan Railmaster utmana många klockor.

Tack så mycket. Det är mitt sätt för att hylla en klocka och sätta den i rampljuset 🙂

Jag ser Railmastern som Omegas Explorer 1. Den har också alltid haft svårt att hävda sig mot submariner och datejust innan den hype som kom på 2000-talet..
Ett allmänt ökat sug av Omega klockor som överstiger tillgången av klockor är väl det som skulle lyfta modellen (kanske)..
Håller med om att Railmastern är en fantastisk klocka (har ägt denna modell och har en Railmaster kvar från-07).
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Jag ser Railmastern som Omegas Explorer 1. Den har också alltid haft svårt att hävda sig mot submariner och datejust innan den hype som kom på 2000-talet..
Ett allmänt ökat sug av Omega klockor som överstiger tillgången av klockor är väl det som skulle lyfta modellen (kanske)..
Håller med om att Railmastern är en fantastisk klocka (har ägt denna modell och har en Railmaster kvar från-07).

-Bra input👍🏼

Jag blev nyfiken på Railmaster i min jakt efter en allround klocka och är glad över att jag kunde plocka kanske en av dem sista exemplaren hos AD.

Som du själv vet kan även jag konstatera att den uppfyller sin funktion perfekt som allround klocka.

Och det jag skulle kunna nämna som Railmaster’s stora fördel mot syskonen Speedy och SMP är storleken.

01AD43FF-841A-401D-B336-1D858E86780A.jpeg
 

Bebitz

Cartier
-Bra input👍🏼

Jag blev nyfiken på Railmaster i min jakt efter en allround klocka och är glad över att jag kunde plocka kanske en av dem sista exemplaren hos AD.

Som du själv vet kan även jag konstatera att den uppfyller sin funktion perfekt som allround klocka.

Och det jag skulle kunna nämna som Railmaster’s stora fördel mot syskonen Speedy och SMP är storleken.

01AD43FF-841A-401D-B336-1D858E86780A.jpeg
Jag håller helt med. Den passar på allt. Läder, gummi eller länk. Till skillnad mot tex. Rolex eller tudor har den korta luggar så man slipper det fula gapet mellan band och klocka.

Jag har den blåa och på ett gummi bärs den helt perfekt.
8754E7E5-E4B4-47B7-B6D3-A31242E0DDFE.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Lite otippat med något annat än Rolex på din arm ändå ;)
Varit sjukt dålig på att använda denna. Kom inte överens med länken och var lite trötta på mina band.

Har varit nära på att slänga ut den på köp & sälj. Flera gånger.

Kändes dock som en helt annan klocka med Molequin bandet. Sitter så skönt och bra. Stundtals märks den knappt.

Så nu har jag en Speedy period 😌
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Varit sjukt dålig på att använda denna. Kom inte överens med länken och var lite trötta på mina band.

Har varit nära på att slänga ut den på köp & sälj. Flera gånger.

Kändes dock som en helt annan klocka med Molequin bandet. Sitter så skönt och bra. Stundtals märks den knappt.

Så nu har jag en Speedy period 😌
Varken provat 005 eller den nya, men spontant känns ju den nya länken som ett stort lyft iaf enl. specs och på bilder :)
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Varit sjukt dålig på att använda denna. Kom inte överens med länken och var lite trötta på mina band.

Har varit nära på att slänga ut den på köp & sälj. Flera gånger.

Kändes dock som en helt annan klocka med Molequin bandet. Sitter så skönt och bra. Stundtals märks den knappt.

Så nu har jag en Speedy period 😌
Molequin är grymma på att snida band! Det fina är att Speedyn bär upp de flesta i deras sortiment 😉..
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Varken provat 005 eller den nya, men spontant känns ju den nya länken som ett stort lyft iaf enl. specs och på bilder :)
Har också hört att den ska vara bättre, men när det kommer till länk så vill jag helst ha on the fly justering.

Och det känns ändå nice att ha en klocka med läderband som man kan varva med
 
Topp