Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svaret, vet du om oberoende urmakare har tillgång till delar nu för tiden?Det blir nog svårt att hitta utanför de officiella kanalerna men hör med Swatch Group, jag har för mig att vridringen är ganska överkomlig ändå och du slipper mellanhänder då man kan lämna in klockan direkt till Omega/Swatch Group.
OMEGA Uhren: Schweizer Luxus-Uhrenmanufaktur | OMEGA DE®
OMEGA® Watches: Offizielle Website der Schweizer Luxus-Uhrenmanufaktur. Entdecken Sie die weltberühmten Uhren- und Schmuckkollektionen der Marke!www.omegawatches.com
Yes stämmer. Alla modeller inom Omega kommer öka mellan 7-8% i pris.Hejsan, jag var nyligen inne i en butik och kikade på en omega seamaster 300. Dem sa att den skulle gå upp runt 8% den 1 februari, stämmer detta?
Mvh Kalle
Verkar som att en höjning kommer ske, ja.Hejsan, jag var nyligen inne i en butik och kikade på en omega seamaster 300. Dem sa att den skulle gå upp runt 8% den 1 februari, stämmer detta?
Mvh Kalle
Snygg speedmaster! Vad är det för ref på den?Nästan 50 år av horologisk evolution
Hittade, Skywalker! Lägger den på wishlist!Snygg speedmaster! Vad är det för ref på den?
Det är lite rock n roll över den nu, redo för strandhäng med lediga kläder tex.Skulle ni byta bezel eller rocka den som den är?
-Bra tänkt gällande jubileumsmodell till 2027
Ja det är klart. Det är svårt för Railmaster att konkurrera Seamaster och Speedmaster när det kommer till popularitet. Men när det gäller specen kan Railmaster utmana många klockor.
Tack så mycket. Det är mitt sätt för att hylla en klocka och sätta den i rampljuset
Jag ser Railmastern som Omegas Explorer 1. Den har också alltid haft svårt att hävda sig mot submariner och datejust innan den hype som kom på 2000-talet..
Ett allmänt ökat sug av Omega klockor som överstiger tillgången av klockor är väl det som skulle lyfta modellen (kanske)..
Håller med om att Railmastern är en fantastisk klocka (har ägt denna modell och har en Railmaster kvar från-07).
Jag håller helt med. Den passar på allt. Läder, gummi eller länk. Till skillnad mot tex. Rolex eller tudor har den korta luggar så man slipper det fula gapet mellan band och klocka.-Bra input
Jag blev nyfiken på Railmaster i min jakt efter en allround klocka och är glad över att jag kunde plocka kanske en av dem sista exemplaren hos AD.
Som du själv vet kan även jag konstatera att den uppfyller sin funktion perfekt som allround klocka.
Och det jag skulle kunna nämna som Railmaster’s stora fördel mot syskonen Speedy och SMP är storleken.
Lite otippat med något annat än Rolex på din arm ändå
Varit sjukt dålig på att använda denna. Kom inte överens med länken och var lite trötta på mina band.Lite otippat med något annat än Rolex på din arm ändå
Varken provat 005 eller den nya, men spontant känns ju den nya länken som ett stort lyft iaf enl. specs och på bilderVarit sjukt dålig på att använda denna. Kom inte överens med länken och var lite trötta på mina band.
Har varit nära på att slänga ut den på köp & sälj. Flera gånger.
Kändes dock som en helt annan klocka med Molequin bandet. Sitter så skönt och bra. Stundtals märks den knappt.
Så nu har jag en Speedy period
Molequin är grymma på att snida band! Det fina är att Speedyn bär upp de flesta i deras sortiment ..Varit sjukt dålig på att använda denna. Kom inte överens med länken och var lite trötta på mina band.
Har varit nära på att slänga ut den på köp & sälj. Flera gånger.
Kändes dock som en helt annan klocka med Molequin bandet. Sitter så skönt och bra. Stundtals märks den knappt.
Så nu har jag en Speedy period
Nästan för bra. Smidigt med quick release. Nackdelen? Vill ha ha fler, och det kan bli dyrtMolequin är grymma på att snida band! Det fina är att Speedyn bär upp de flesta i deras sortiment ..
Har också hört att den ska vara bättre, men när det kommer till länk så vill jag helst ha on the fly justering.Varken provat 005 eller den nya, men spontant känns ju den nya länken som ett stort lyft iaf enl. specs och på bilder
Kör som den är.Skulle ni byta bezel eller rocka den som den är?
När jag köpte min NTTD fick jag veta att omega kommer släppa nya band bla mesh. Har skrivit om det några sidor bakåt i tråden. Omega AD bör kunna kolla uppNån som har info om detta påstådda nya ss mesh från omega?