• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 341 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.7%

  • Totala väljare
    652

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Hej vänner,
kom nyss hem efter att jag justerat länken (Aqua terra 41.5mm) hos AD. Senast jag var där tog vi bort två länkar ( en halv en hel ) och det kändes kanon, klockan satt som ett smäck på handleden men när jag sedan satt i bilen kände jag att det stramar åt och det lämnade märken på huden.

Idag satte vi dit en av länkarna som vi tagit bort och nu har jag riktigt bilhandlarhäng. Klockan hamnar snett och glider upp och ner på handleden. Den vill inte sätta sig sådär gött.

Finns det någon vänlig själ som kan komma med rekommendation till lösning? Läste på forum att man kan köpa halvlänkar x2 som tillsammans mäter 10mm. En hel länk mäter 8mm. Dvs att jag skulle kunna ta bort två hellänkar och lägga till två stycken halva för att få 2mm extra. Frågan är om 2mm blir tillräckligt.

När vi tog bort två länkar så kände man att länken höll emot när jag rörde på handen.. blev även röda märken mönstrade efter länken. Kasst utan microjustering.

Alla tips uppskattas 😄
Lider av precis samma bekymmer. Fick min AT i lördags. Den satt för löst och då plockade jag bort en halvlänk och det kändes bra. Idag märkte jag att den sitter väldigt tight och på gränsen till obekvämt.. nackdelen med avsaknad av mikrojustering. Har köpt till omegas gummi med viklås och det kommer förhoppningsvis idag. Får bli att köra med det mestadels antar jag. Hade glömt bort att länken på AT satt så här dåligt 😂

Bjuder på en bild.

07B5ED7D-3A88-42E7-A6A8-C536CF1F9CAD.jpeg
 

MrSpez

Omega
Dina angivelser stämmer inte med vad länkbitarna ökar längden på länken med. Du måste mäta från skruven till skruven på nästa länkbit. En Aqua Terra levereras med två s k halvlänkar så dessa två är något du faktiskt skall ha fått med. Halvlänkarna må visuellt vara hälften i längd men sen får man plussa på den bit som inte syns och som är lika stor på både hel- och halvlänkar. En halvlänk förlänger länken med 7mm mot hellänkens 10mm. Att ersätta en hellänk med två halvlänkar ökar alltså 4mm.
Tack för klargörande, beställt egen mejsel nu så ska testa flytta runt lite i lugn och ro😄
Och nu på gummi! Riktigt nöjd 🤩

B51EC09C-2F00-40FB-9BD4-1044AB979088.jpeg
Det gummit är riktigt snyggt. Ändå elegant och passar klockan riktigt fint. Vad fick du ge? Är det 6 papp som gäller eller är det bara med viklås? Köpte du det hos din ad?😄
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Tack för klargörande, beställt egen mejsel nu så ska testa flytta runt lite i lugn och ro😄

Det gummit är riktigt snyggt. Ändå elegant och passar klockan riktigt fint. Vad fick du ge? Är det 6 papp som gäller eller är det bara med viklås? Köpte du det hos din ad?😄
Ja, supersnyggt och bekvämt! Jag köpte det med klockan men bandet levererades i efterhand, så fick ett paketpris för allt. :) Som jag förstått det verkar det ligga på 8-10k med viklås.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Massor med nyheter!

1646655850341.png

1646655874058.png

1646655896442.png


 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Massor med nyheter!

1646655850341.png

1646655874058.png

1646655896442.png


Tyvärr ingen Bärbar PO denna gång heller :)
 

Guden

Cartier
För en som velat mellan vit tavla, eller svart tavla i TT, samtidigt som man alltid suktat efter en hulk - känns detta som spot-on (då menar jag naturligtvis SMP'n).
Frågan är om man pratar med AD asap för att det kanske blir en anstormning och den gröna blir utrotad, eller vågar man vänta och hoppas på att klicka hem en via chrono24 med 25% rabatt?
 

Weberg

Audemars
Inte jag iaf.. Får ont i öronen av att dyka så djupt så jag håller mig i barnpoolen.

Jag gillade verkligen den i titan. Synd att den ska vara så stor. Den ser inte tunn ut heller. Hade inte varit förvånad om den är över 20mm tjock.
Exakt samma här, haha.

Och den där är inte till försäljning, men jag läste lite snabbt att det hintas om att de ska släppa en variant för "kommersiellt" bruk. Den är definitivt över 20 mm, min Chrono med 1164-verk och WR300M är 16,5 mm... 😆
 

Bilagor

  • 450443.jpg
    450443.jpg
    40.2 KB · Visningar: 5

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Exakt samma här, haha.

Och den där är inte till försäljning, men jag läste lite snabbt att det hintas om att de ska släppa en variant för "kommersiellt" bruk. Den är definitivt över 20 mm, min Chrono med 1164-verk och WR300M är 16,5 mm... 😆

Sedär! Och det är den "riktiga" alltså? Trodde den skulle bli betyyyydligt dyrare 😮

Den som kom för något år sedan hade väl 15000m WR? Dessa har bara 6000m WR :)
Det är en kommersiell variant av den ”riktiga” Ultra Deep. Här finns mer info om den i titan. Den är ”bara” 18,12mm tjock, till skillnad från originalet på 28,5mm tjocklek. Här bredvid varandra:
F2CC380B-2236-4DF0-8BBF-9927C84A47F2.jpeg
 
Topp