Lider av precis samma bekymmer. Fick min AT i lördags. Den satt för löst och då plockade jag bort en halvlänk och det kändes bra. Idag märkte jag att den sitter väldigt tight och på gränsen till obekvämt.. nackdelen med avsaknad av mikrojustering. Har köpt till omegas gummi med viklås och det kommer förhoppningsvis idag. Får bli att köra med det mestadels antar jag. Hade glömt bort att länken på AT satt så här dåligtHej vänner,
kom nyss hem efter att jag justerat länken (Aqua terra 41.5mm) hos AD. Senast jag var där tog vi bort två länkar ( en halv en hel ) och det kändes kanon, klockan satt som ett smäck på handleden men när jag sedan satt i bilen kände jag att det stramar åt och det lämnade märken på huden.
Idag satte vi dit en av länkarna som vi tagit bort och nu har jag riktigt bilhandlarhäng. Klockan hamnar snett och glider upp och ner på handleden. Den vill inte sätta sig sådär gött.
Finns det någon vänlig själ som kan komma med rekommendation till lösning? Läste på forum att man kan köpa halvlänkar x2 som tillsammans mäter 10mm. En hel länk mäter 8mm. Dvs att jag skulle kunna ta bort två hellänkar och lägga till två stycken halva för att få 2mm extra. Frågan är om 2mm blir tillräckligt.
När vi tog bort två länkar så kände man att länken höll emot när jag rörde på handen.. blev även röda märken mönstrade efter länken. Kasst utan microjustering.
Alla tips uppskattas
Bjuder på en bild.