• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 341 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 311 47.7%

  • Totala väljare
    652

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
1646735046664.png

:bag:
 

johpe

Panerai
2-Faktor
haha well, de ska ändå ha att den nya gröna färgen på Divern ser bättre ut än hulken..
Ja Diverns gröna ser riktigt fin ut på bild, hoppas den ser lika bra ut i verkligheten (har sett ngt foto där den ser liiite ljus ut men misstänker att det snarare är bildbehandlaren som ljusat upp bilden för mycket).
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Vad tråkigt det här blev. Tycker de flesta nya släppen är skitsnygga men de är skitsnygga av fel anledning… Hoppades Omega skulle fortsätta gå sin egen väg.
 

Erdna

Cartier
Vad tråkigt det här blev. Tycker de flesta nya släppen är skitsnygga men de är skitsnygga av fel anledning… Hoppades Omega skulle fortsätta gå sin egen väg.
Problematiken med både Omega och Breitling är att de är vilse. De håller på att tappa bort sin identitet och DNA rejält. Att titta på andra företag och försöka göra "samma sak" blir sällan bra.. tyvärr.
 

sir alex

Panerai
Fast det coola med nya dykaren är ju prestandan. Omega var på månen och nu har de rekordet på djupet också. Ett rekord som Rolex har haft sedan 1960. Gillar att klockan inte är ett smycke utan ett faktiskt redskap. Det är få nya klockmodeller som har riktig storytelling. Här finns en riktig historia bakom varför klockan ser ut som den gör. Därför köper jag att den är stor som ett havsmonster.
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Fast det coola med nya dykaren är ju prestandan. Omega var på månen och nu har de rekordet på djupet också. Ett rekord som Rolex har haft sedan 1960. Gillar att klockan inte är ett smycke utan ett faktiskt redskap. Det är få nya klockmodeller som har riktig storytelling. Här finns en riktig historia bakom varför klockan ser ut som den gör. Därför köper jag att den är stor som ett havsmonster.
Köper allt du skriver. Det jag inte köper är att Omega skamlöst stjäl designval inklusive james cameron-tavlan från Rolex när man är fullt kapabla till egen, coolare design. Extra synd på nya dykaren som i övrigt, som du skriver, är riktigt grym.
 

sir alex

Panerai
Köper allt du skriver. Det jag inte köper är att Omega skamlöst stjäl designval inklusive james cameron-tavlan från Rolex när man är fullt kapabla till egen, coolare design. Extra synd på nya dykaren som i övrigt, som du skriver, är riktigt grym.
Fast den orangea känns väldigt mkt Omega. Håller dock med om den blåa med Cameron-tavlan.
 

Roppo

Breitling
Alla som gillar rolex design (färger) kan nu köpa en klocka. Omega försöker följa marknadens önskemål och utnyttjar att Rolex inte kan leverera. Vi får se om de som väntar på Rolex röstar med plånboken till Omegas fördel eller inte.
Själv skulle jag inte ha problem överhuvudtaget att välja en Omegarolex. Snyggt är snyggt och Omega gör bra ur. 😄
 

smoerarn

Cartier
Tjena!
Någon som har erfarenhet av De Ville serien? Lite på jakt efter en dressare runt 30k och har ingen Omega i samlingen, tänkte smita förbi AD och klämma lite men alltid intressant att höra från folk som haft dom first hand!
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Vad tycker ni om namnet på materialet hos nya Ultra deep, O-MEGASTEEL, med VERSALER?

Min första reaktion var stor förvåning. Hur i hela friden kunde de hitta på ett så töntigt namn?

Jag tycker annars att Omega är bra på att skapa namn som man tar till sig. Jag använder benämningarna Liquid metal och Master chronometer när jag pratar med folk om mina klockor.

Om jag köper en Ultra deep tror jag aldrig att jag kommer att ta namnet O-MEGASTEEL i min mun, om jag inte ska prata om hur töntigt namnet är.

Är det bara jag som tycker så här? Rimligtvis har de testat namnet på fokusgrupper och fått positiv respons innan det blev spikat.
 
Senast ändrad:
Topp