Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här har vi en "lagom deep"
Om du inte upplever något uppenbart fel så tror jag inte att det är nån brådska. Men med det sagt sagt så är jag ingen expert på serviceintervallerJag har en Seamaster titane från 2001 och vet att den har blivit servad för ca 6år sen, när börjar det bli dags för nästa?
Enbart titta, eller får man handla också?Bästa Omegafans,
Ni som har möjlighet att komma förbi oss är varmt välkomna och få titta på Snoopy Silver Award.
Önskar er Alla en kommande trevlig helg!
TittaEnbart titta, eller får man handla också?
Riktigt bra och extra bra att dom släppte ett matchande gummi också. Önskar bara att dom släpper ett matchande grönt gummi till den gröna 41mm AT också.
Kanske man kan men i mina ögon så ser ett curved-end gummi på en klocka men slät, rostfri glasring fel inte så bra ut. Det krävs ändlänkar, då blir det så mycket snyggare! AT-gummits sömmar och mönster gör ju sitt till också. Finns för mig inga alternativ alls till Omegas eget gummi till AT, har ju sportat det i 2,5 år tidigare.Kan man inte klämma på SMP gummi på AT? Den är 41mm är väl iaf 20mm?
Tillägg: det verkar funka åt andra hållet https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=751611
Kanske man kan men i mina ögon så ser ett curved-end gummi på en klocka men slät, rostfri glasring fel inte så bra ut. Det krävs ändlänkar, då blir det så mycket snyggare! AT-gummits sömmar och mönster gör ju sitt till också. Finns för mig inga alternativ alls till Omegas eget gummi till AT, har ju sportat det i 2,5 år tidigare.
Ok bara låta den ticka på tills den stannar eller börjar fela? Kan nånting gå sönder om man skiter i service?Om du inte upplever något uppenbart fel så tror jag inte att det är nån brådska. Men med det sagt sagt så är jag ingen expert på serviceintervaller
Vet inte exakt vad som kan hända, men främsta anledningen till att man gör en service, vad jag förstår så är det för att den går för fort eller långsamt.Ok bara låta den ticka på tills den stannar eller börjar fela? Kan nånting gå sönder om man skiter i service?
Ok, undrar om saker slits, kuggar behöver bytas osv. jag har en liten påse med gamla slitdelar från tidigare service, småtjaffsVet inte exakt vad som kan hända, men främsta anledningen till att man gör en service, vad jag förstår så är det för att den går för fort eller långsamt.
Nån som har koll på vad priset på ett viklås ligger?
Dom har ett större släpp om ngn vecka tror jagvad fassen menar Omega med ”omega days”? Får en känsla om att it is more to come!!
Secondary, varför har ingen uppmärksammat denna cooling?
Emaljtavlan är nog det som gör den så mycket dyrare
Spekulerar på någon slags kontors/dressklocka i 18K, dessa DeVille har jag fastnat lite för.
Men varför är det så stor prisskillnad på den utan respektive med datum, vad är det jag missar?
Bägge är 40mm, 18K, handdragna Co-Axial, och (Master) Chronometer. Borde inte den med datum vara den dyrare?
Helsike oxå. Man köper en hel emaljerad mugg för 50kr och Omega vill ha 50k för en liten tavla.Emaljtavlan är nog det som gör den så mycket dyrare
Aha, ja så är det alltså, tack!Emaljtavlan är nog det som gör den så mycket dyrare
Den högra har inte METAS-verk utan det äldre 8511. Det står Master Co-axial Chronometer isf Co-axial Master Chronometer. Rörigt... jag vet.
Spekulerar på någon slags kontors/dressklocka i 18K, dessa DeVille har jag fastnat lite för.
Men varför är det så stor prisskillnad på den utan respektive med datum, vad är det jag missar?
Bägge är 40mm, 18K, handdragna Co-Axial, och (Master) Chronometer. Borde inte den med datum vara den dyrare?
Klockor är finmekanik. Toleranserna är små.Ok, undrar om saker slits, kuggar behöver bytas osv. jag har en liten påse med gamla slitdelar från tidigare service, småtjaffs
Dom har ett större släpp om ngn vecka tror jag
Hoppas det så folk kan sluta hypa över en viss Hulkmaster...
att en ny vettig PO presenteras