• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 371 53.8%
  • Hesalit

Röster: 318 46.2%

• Totala väljare
    689
Har ni några tips på var man kan köpa reservdelar till en Seamaster? Finns någon bra webshop i Sverige eller EU? Behöver pins till armband.

Omega söndag
D2600FFA-D9F0-45A2-BDEB-228C163DF62A.jpeg

Is it the movement that gives you that feeling?
The Valjoux 7750 is a bit rough, but loved by a lot of enthusiasts and still used in many watches by different brands.
Ye maybe. Or maybe just the weight of it. I also have a Tudor black bay which is a solid everyday watch. Maybe it’s this difference in weight that makes it feel less special. However said that, I do love the omega. It’s a beautiful piece.

Hej, jag är helt ny här på klocksnack så jag vet inte om det här är rätt ställe att fråga - någon moderator får gärna tillrättavisa mig om jag ska göra på något annorlunda sätt.

Jag har en Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial Chronograph 44mm (Mörkblå tavla och bezel) från 2014 som är i mycket bra skick. Endast hårfina repor på spännet från användande vid skrivbord, och den har aldrig blivit polerad. Den är inköpt i augusti 2021 från uretvintage - dock utan originallåda och certifikat.

Är det någon som har tips på hur jag ska sälja den, eller är intresserad av att köpa den för den delen?

Fler bilder skickas vid behov, jag arbetar i centrala Stockholm.

Capture 1.PNG

Hej, jag är helt ny här på klocksnack så jag vet inte om det här är rätt ställe att fråga - någon moderator får gärna tillrättavisa mig om jag ska göra på något annorlunda sätt.

Jag har en Omega Seamaster Diver 300m Co-Axial Chronograph 44mm (Mörkblå tavla och bezel) från 2014 som är i mycket bra skick. Endast hårfina repor på spännet från användande vid skrivbord, och den har aldrig blivit polerad. Den är inköpt i augusti 2021 från uretvintage - dock utan originallåda och certifikat.

Är det någon som har tips på hur jag ska sälja den, eller är intresserad av att köpa den för den delen?

Fler bilder skickas vid behov, jag arbetar i centrala Stockholm.

Capture 1.PNG
Det finns en avd för köp& sälj. Läs på reglerna. :)

Min nya fina Omega som jag är så stolt över. Hade först räknat bort den helt pga av storlek (42 mm). Har ju väldigt smala handleder. Men testad i butik så blev det en annan känsla och överraskning..
Kallar min nya för Omega Darth!
Undrar om nån fler i forumet som skaffat samma klocka?
OmegaSeamasterSedna.jpg

Min nya fina Omega som jag är så stolt över. Hade först räknat bort den helt pga av storlek (42 mm). Har ju väldigt smala handleder. Men testad i butik så blev det en annan känsla och överraskning..
OmegaSeamasterSedna.jpg
Riktigt snygg! Kul namn, känns ju mitt i prick, Darth-klockan 👍
Jag har den vanliga blå i stål. Seamaster diver 300 är väldigt bra, mycket klocka för pengarna.

Det finns en avd för köp& sälj. Läs på reglerna. :)
Tack Hebbe!

OmegaSeamasterSedna.jpg
Samma ref, haft den nästan tre år nu. Bild från fredagstråden.
1049C9C0-CF8A-4283-95D2-2168561A5F82.jpeg

OmegaSeamasterSedna.jpg

Samma ref, haft den nästan tre år nu. Bild från fredagstråden.
1049C9C0-CF8A-4283-95D2-2168561A5F82.jpeg
Då kunde man inte låta bli att belysa sin egen (fast denna med gult guld istället). Kommer nog aldrig sälja denna då jag varken testat eller sett något som tillfredsställt mig mer. En riktigt fullträff.
IMG_20221018_110414.jpg

Klockan för vårdslöst arbete är på, kan inte förstå vad som gick igenom mitt huvud när jag hade ute den på annons tidigare. Ett blått perlon istället för den gräsligt fula länken så blev vi genast kompisar igen efter alla dessa år och allt är förlåtet.
71117F6F-69C8-434B-BF78-EE72AB8A8444.jpeg

Tillbaka
Topp