mattias_o
Basic
En Orfina Porsche Design hade kunnat också...På denna båt borde man haft IWC.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Orfina Porsche Design hade kunnat också...På denna båt borde man haft IWC.
Nä, denna står i Charleston.Intrepid?
Undrar hur det känns att gå runt med fem miljoner och 340 gram kring handleden på tisdagarnaWow!
Nya Omega Speedmaster Chrono Chime & Olympic 1932 Chrono Chime
Omega presenterade en mycket komplicerad komplikation i dagarna - Chrono Chime. Eqotime har tagit en närmare titt på bägge modellerna.eqotime.com
Är nog ingen dinka man kommer springa på särskilt ofta iafUndrar hur det känns att gå runt med fem miljoner och 340 gram kring handleden på tisdagarna
Undrar hur det känns att gå runt med fem miljoner och 340 gram kring handleden på tisdagarna
Urverket caliber 1932 ska tydligen bara tillverkas i fem exemplar per år. Och i och att det är två klockor som har det urverket så lär de bli extremt ovanligaÄr nog ingen dinka man kommer springa på särskilt ofta iaf
Äldre modell med 2500-verk. Hittat att den släpptes 2017 till De Villes 50-årsjubileum.Nån som kollat denna live? Ser inte jättespännande ut på bild men testade en annan rg klocka med emaljtavla häromsistens och den var sjukt häftig live. Och rabatten får man väl ändå säga är helt ok?
Har ingen erfarenhet av någon av de nämnda, men eftersom det är en quartz hade jag bara lämnat in för batteribyte och trycktest. Om den klarar det är det bara att tuta och köra och annars får du väl börja fundera på en översyn och byte av packningar i det skedetNu har sekundvisaren börjat hoppa ett gäng sekunder åt gången på quartzaren… Kanske även dags för en översyn, vilket aldrig gjorts. Jag bor i Malmö, och alternativen jag har att välja på verkar vara Bergströms ur eller Bernhard Huke. Bergströms ur verkar vara Omegas service center, vilket kanske talar för Bergströms? Någon som har erfarenhet av nämnda handlare eller idéer vart jag ska vända mig?
Den behöver nog bara ett batteribyte, rätt vanligt att quartzare har "save energy" funktionen.Nu har sekundvisaren börjat hoppa ett gäng sekunder åt gången på quartzaren… Kanske även dags för en översyn, vilket aldrig gjorts. Jag bor i Malmö, och alternativen jag har att välja på verkar vara Bergströms ur eller Bernhard Huke. Bergströms ur verkar vara Omegas service center, vilket kanske talar för Bergströms? Någon som har erfarenhet av nämnda handlare eller idéer vart jag ska vända mig?
Fördelen med quartzare Får väl ringa de båda och fråga vad det kostar med batteribyte och trycktest. En annan sak, den börjar se lite risig ut, främst på claspen. Stör mig inte direkt på det. Ska man försöka hålla sig ifrån polering så långt som möjligt, eller är det ett enkelt sätt att piffa upp uret?Har ingen erfarenhet av någon av de nämnda, men eftersom det är en quartz hade jag bara lämnat in för batteribyte och trycktest. Om den klarar det är det bara att tuta och köra och annars får du väl börja fundera på en översyn och byte av packningar i det skedet
Ja gör det, brukar inte vara mer än några hundralappar. Polering är en fråga som alla har olika åsikter om, så du får väl fundera vad just DU känner. Personligen så hade jag hellre låtit den vara och ha den opolerad. Men med det sagt, om du hellre vill fräscha upp den så kan du ju överväga polering Polering kan dra ner värdet på klockor, men skulle inte säga att det påverkar en SMP nämnvärt, det är väl främst på dyrare klockor. Sett många som valt att polera just länken och claspen på sina SMP.Fördelen med quartzare Får väl ringa de båda och fråga vad det kostar med batteribyte och trycktest. En annan sak, den börjar se lite risig ut, främst på claspen. Stör mig inte direkt på det. Ska man försöka hålla sig ifrån polering så långt som möjligt, eller är det ett enkelt sätt att piffa upp uret?
Om packningar aldrig bytts eller om man inte vet historiken så tycker jag man kan kosta på en täthetsservice om man vill bada med klockan, värdet på dom här SMP har ju gått upp sista åren och det vore ju trist (och dyrt?) om urverket skulle vattenskadas.Fördelen med quartzare Får väl ringa de båda och fråga vad det kostar med batteribyte och trycktest. En annan sak, den börjar se lite risig ut, främst på claspen. Stör mig inte direkt på det. Ska man försöka hålla sig ifrån polering så långt som möjligt, eller är det ett enkelt sätt att piffa upp uret?
Sjöbackens Ur (Stjärnurmakarna) i Malmö är auktoriserade för att serva Omega. Jag servar mina Omega ur där, trevligt ställe.Nu har sekundvisaren börjat hoppa ett gäng sekunder åt gången på quartzaren… Kanske även dags för en översyn, vilket aldrig gjorts. Jag bor i Malmö, och alternativen jag har att välja på verkar vara Bergströms ur eller Bernhard Huke. Bergströms ur verkar vara Omegas service center, vilket kanske talar för Bergströms? Någon som har erfarenhet av nämnda handlare eller idéer vart jag ska vända mig?
Snyggt, stort Grattis!Jag slog till på en Seamaster 300 idag. Gokväll!
Sjukt cool! Aldrig sett tidigare. Vilken ref?
Skepp ohoj - rätt kittad för miljön.
Tack! Omega 135.042 - kallas ofta Admiralty. (Vridringen är dock inte original - från början är det tryckt på aluminium vilket nöts ner. Nu är det aluinsert monterat ovanpå originalvridring.)Sjukt cool! Aldrig sett tidigare. Vilken ref?
Du får nog bättre svar under Vintage i t ex den här tråden samt säkert hitta en del info därJag är lite nyfiken på en sån här gammal Constellation från typ 70-talet. Men jag hittar ingen komplett info utan vet bara att jag tycker dom är coola.
Nån som kan avgöra om det är massiv guld eller double? Casebacken är ju nåt stål såklart, men boetten??
Glaset är väl antagligen hesalite o inte glas eller?
Man får väl anta att en service är ju stor risk man åker på oavsett vilket exemplar man hittar. Generellt kan man anta att det är rimliga kostnader eller kan det dra iväg rejält på nån sån här pjäs? Jag gillar kombon av guld, gammal design, day-date, automatverk och COSC(?). Eller kan det stämma med COSC från den tiden?
Jag söker lite efter rätt klocka i guld, men har nån idé om att den bör vara massiv. Tänker att man då kan låta polera den (ja, jag tycker det är ok) och bruka den till vardags utan att den nöts ner. Rätt tänkt? Eller ska man anta att den är skör som en nyfödd pga ålder och bara bör nyttjas till kyrkan vid jul??
Många frågor blir det.
Riktigt fin! Har aldrig vågat ta steget med två-ton med dykare. Men börjar allvarligt överväga nu. Har 16,5 cm handled. Funkar det tro?Min nya fina Omega som jag är så stolt över. Hade först räknat bort den helt pga av storlek (42 mm). Har ju väldigt smala handleder. Men testad i butik så blev det en annan känsla och överraskning..
Kallar min nya för Omega Darth!
Undrar om nån fler i forumet som skaffat samma klocka?
Zealande är bekvämt och helt ok pris.Någon som kan tipsa var jag köper vettigt prissatt bekvämt gummi till min SMP?
Vad kostar ett OEM? Säljs de endast via Omegaåterförsäljarna?Zealande är bekvämt och helt ok pris.
Min tyvärr inget som slår OEM. Men det är ju inte så billigt direkt