är de inte för att dom ska sälja ut det dom har och bli av med sin ad status?Så de kör ett varv till. Vissa modeller till bra pris igen. Andra betydligt högre
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
är de inte för att dom ska sälja ut det dom har och bli av med sin ad status?Så de kör ett varv till. Vissa modeller till bra pris igen. Andra betydligt högre
Det tror jag, defacto så tog de bort erbjudandet 1sep (när också Omega höjde priserna). Och nu tillbaka sedan oklart när. Vissa modeller såldes också slut men som de nu har fler av. Så de lär ha kvar AD status ett litet tag till.är de inte för att dom ska sälja ut det dom har och bli av med sin ad status?
Först Swatch och nu en collab med SpotifyVad nu??
Man undrar ju vad den knappen ska göra, är det en smartklocka eller spelar den upp en uråldrig melodi som en melodidosa. Vore nästan coolare med det sistnämda om det vore helt mekanisktFörst Swatch och nu en collab med Spotify
Uuh. Obehaget sprider sig i kroppen även om jag vet att du skämtar.Först Swatch och nu en collab med Spotify
Håller med.Uuh. Obehaget sprider sig i kroppen även om jag vet att du skämtar.
Personligen har jag inget problem med tex moonswatch även om jag inte skulle köpa någon men Omega borde verkligen försöka lyfta sitt varumärke lite. Jag menar inte nödvändigtvis att de måste bli mer exklusiva eller dyrare utan att de måste sluta devalvera varumärket med konstiga utgåvor.
Kolla på Sinn - de är inte snordyra men respekterade och en LE från Sinn betyder något. Från Omega? Ibland.
Kanye West kanske?Först Swatch och nu en collab med Spotify
Vad nu??
Först Swatch och nu en collab med Spotify
Man undrar ju vad den knappen ska göra, är det en smartklocka eller spelar den upp en uråldrig melodi som en melodidosa. Vore nästan coolare med det sistnämda om det vore helt mekaniskt
Uuh. Obehaget sprider sig i kroppen även om jag vet att du skämtar.
Personligen har jag inget problem med tex moonswatch även om jag inte skulle köpa någon men Omega borde verkligen försöka lyfta sitt varumärke lite. Jag menar inte nödvändigtvis att de måste bli mer exklusiva eller dyrare utan att de måste sluta devalvera varumärket med konstiga utgåvor.
Kolla på Sinn - de är inte snordyra men respekterade och en LE från Sinn betyder något. Från Omega? Ibland.
Håller med.
Ena sekunden släpper de klockor som inte är begränsad upplaga, men som inte går att ens få titta på. Sen en begränsad upplaga som produceras i år.
Jag har alltid gillat Omega och mycket som de gör är tilltalande. Men de skulle kunna vårda varumärket bättre. Och Swatch... Hmm, tänker inte ens kliva ner i det hålet.
Kanye West kanske?
Håller med.Hands-On Debut: Omega Speedmaster Chrono Chime and Olympic 1932 Chrono Chime Watches | aBlogtoWatch
The new Omega Speedmaster Chrono Chime 1932 Chrono Chime Watches, released in 2022, with expert analysis, specs, price, and original photos.www.ablogtowatch.com
Tycker det var en jävligt cool lansering iaf...
Det är en cool lansering, men ett skrytbygge likt Planet Ocean ultra deep. 450.000USD? jag kommer behöva flippa något för att ha råd med en.Håller med.
Formatet är ju lite wack. Men antar att det kan vara svårt att få ner storleken hur mycket som helst givet komplikationen.
Ganska mycket självsäkerhet (som iofs säkert redan kommit om man har pengarna för att köpa klockan) måste till om man ska bära en solid guldklocka på 45 mm och en länk på 21 mm.
Snyggt, grattis!DHL knackade nyss på dörren som om Jultomten var här två månader för tidigt.
Premiumval!DHL knackade nyss på dörren som om Jultomten var här två månader för tidigt.
10/10 - Jag hade en del mailkorrespondens med Tom Holland på deras kontor i England. Det var lite suddigt med information på deras annons men jag fick info att klockan var helt genomgången och servad av dom, därav en 24 månaders garanti.Premiumval!
Hur upplevde du att handla från Watchfinder? Åkte du på tull & moms?
Härligt, tack för info - haft ögonen på en klocka de har till salu men då är det bra att veta att de är lätta att göra med10/10 - Jag hade en del mailkorrespondens med Tom Holland på deras kontor i England. Det var lite suddigt med information på deras annons men jag fick info att klockan var helt genomgången och servad av dom, därav en 24 månaders garanti.
Var dock lite strul från min sida med frakten då jag bytte in min Rolex mot Omegan + pengar i handen. Jag var under intrycket att klockorna var försäkrade genom DHL, men fick lite panik när DHL inte kunde hitta något extraval på värdefrakt efter att jag var i kontakt med dom. Tom lugnade ned mig dock då WF erbjuder själva försäkringen om något skulle hända under transport. Så allt väl och all heder till Tom, för det blev väldigt många mail fram och tillbaka, men han svarade alltid inom någon timme
Tull och moms klarade jag mig undan då klockan skickades från deras lager i Paris, så lyckligtvis fanns den inom EU
Läser man deras omdömen online så är det så klart en del som lämnar vitsord i stil med "Aldrig mer!" etc, men generellt upplever jag att WF har de bästa genomsnittliga betygen om man tittar på andrahandsmarknadenHärligt, tack för info - haft ögonen på en klocka de har till salu men då är det bra att veta att de är lätta att göra med
Som du säger så tycker jag inte alltid att informationen är utförlig på deras sida.
Jag var i kontakt med dem för ett tag sedan och fick känslan av att byta in bilen. Dvs, det var en bra affär för endast en part. Budet jag fick var väl minst 25% under det förväntade.Läser man deras omdömen online så är det så klart en del som lämnar vitsord i stil med "Aldrig mer!" etc, men generellt upplever jag att WF har de bästa genomsnittliga betygen om man tittar på andrahandsmarknaden
Kan dock vara värt att dubbelkolla vart just den klockan du är sugen på finns, för om jag förstår rätt så har dom flera lager (Kan dock ha helt fel på den punkten) - Så du inte åker på en oväntad tull om klockan finns kanske i UK eller dylik
Ja jag får kontakta dem och se vart klockan finns innan - blir annars orimliga priser på klockornaLäser man deras omdömen online så är det så klart en del som lämnar vitsord i stil med "Aldrig mer!" etc, men generellt upplever jag att WF har de bästa genomsnittliga betygen om man tittar på andrahandsmarknaden
Kan dock vara värt att dubbelkolla vart just den klockan du är sugen på finns, för om jag förstår rätt så har dom flera lager (Kan dock ha helt fel på den punkten) - Så du inte åker på en oväntad tull om klockan finns kanske i UK eller dylik
Jag skulle tro att de "löser" det, d.v.s. skulle klockan finnas i England så råkar den hamna i Paris på ett magiskt sätt...Ja jag får kontakta dem och se vart klockan finns innan - blir annars orimliga priser på klockorna
Intrepid?På denna båt borde man haft IWC.